ik moet volgende week naar de tandarts om een gaatje te laten vullen heb ik via internet de verdovings namen op gezocht ( www.bosscherstichting.org ) maar kan er meer 1 in de bv lijst vinden iemand ervaring mee ? en ik neem aan dat ik dus het beste voor de zekerheid 2 voedingen kan afkolven ?
Is dat niet standaard dan? Ik herinner me altijd verdoving bij het vullen van een gaatje (was wel in mijn melkgebit, maar toch).
Ik heb het bij mijn oudste ook gehad en volgens de tandarts moest hij dan een andere verdoving gebruiken en dat kon geen kwaad voor de bv. Omdat ik het toch wel spannend vond heb ik toen de eerstvolgende bv afgekolfd en weggegooid. Gewoon voor mijn eigen geruststelling. Ik weet alleen niet meer wat de naam van die verdoving was. Toen ik nu zwanger was, moest ik ook naar de tandarts en werd verdoofd. De tandarts had het toen over een 'groene verdoving' die hij dan moest gebruiken. Mogelijk dat dit ook dezelfde verdoving is die je bij bv kan gebruiken. Anders even voorafgaand naar je tandarts bellen. Die zou het moeten weten.
Zou het inderdaad gewoon even aan je tandarts vragen, neem aan dat hij het wel zou moeten weten toch?
Natuurlijk kan het ook zonder verdoving! Heb ik in november nog laten doen in mijn zwangerschap... Het boren doet helemaal geen pijn, het is met name het geluid en trillen dat het vervelend maakt. Maar dat voel je ook mét verdoving! Heb altijd meer last van de verdoving (heel de dag voordat het uitgewerkt is) dan van die 10 min boren en vullen...
wauw dat vind ik wel diehard van je hahah ik ga het denk ik voor de behandeling nog aan de tandarts vragen
daar heb je gelijk in maar toch dat zou ik dan weer net niet durven denk ik doet het echt geen pijn ?!?!?....
oke nou ben benieuwd ,, ik moet eerlijk zeggen ik heb ook een keer een gaatje moeten laten vullen op mijn 15e en nam mooi 2 verdovingen haha
eerste keer tijdens bv heb ik gekolfd en weg gegooid, toen was de kleine 4mnd. later nog meer gaatjes gevuld en toen wel gewoon gegeven. kan ook gewoon volgens tandarts en ook borstvoeding.com. vroeger liet ik gaatjes ook vullen zonder verdoving, maar dat wil mn nieuwe tandarts liever niet....en het waren nu wel heel ernstige gaatjes. maar pfff wat zijn die verdovingen irritant. krijg al 1/2 en nog steeds 4 uur verdoofd gevoel.
Nou noem me een mietje maar ik pak ook altijd een verdoving hoor Nu ben ik ook wel sowieso énorm angstig voor de tandarts door een hele vervelende ervaring op m'n 4e ( 4 gaatjes moeten boren zonder verdoving, was een hel ) Ik heb het bij deze tandarts wel een keer zonder geprobeerd ( tijdens bv-periode van de 2e ) maar door m'n angst lukte het gewoon niet. Hij heeft toen een andere verdoving gebruikt, dat ging prima. Al heb ik voor mijn eigen gevoel de voeding erna afgekolfd en weg gegooid.
nou heb het geprobeerd zonder verdoving (al deed ik het bijna in mń broek) en het ging prima deed echt geen pijn alleen het geluid is vervelend .
Ja he! En is ook zo klaar, anders loop je de uren erna nog met die verdoving te klooien... Het is met name het idee, geluid en de trillingen die het vervelend maken!