Bandenpijn in de rug of iets anders?

Discussion in 'Gezondheid' started by Noa86, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien heeft iemand hier ervaring mee..
    De laatste weken heb ik een paar keer een erge pijn gehad in mijn rug. Gisteravond dus weer.Het is geen gewone rugpijn, de pijn zit op een plek aan de rechter kant van de rug. Het is een enorm pijnlijk zeurend gevoel (dus niet met vlagen maar continu op dat moment) en zelf zo pijnlijk dat ik bijna moet overgeven en krijg het dan ook bloedheet. Ik moet dan echt gaan lopen en verschillende houdingen aannemen totdat het wat wegtrekt. na een half uur neemt het af en zeurt dan nog wat na. Heb al gedacht aan nierbekkenontsteking, maar dan zou ik ook koorts moeten hebben en dat heb ik niet, voel me verder goed. Kan dit ook bandenpijn zijn? :(

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    je galblaas?
    klinkt in elk geval niet helemaal zoals het hoort? even de HA bellen misschien wel verstandig om toch even na te vragen?

3. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanmorgen met verloskundige gebeld toen ik weer een zeer pijnlijke aanval had. Alsof ik in mijn rug werd gestoken met een mes. Blijkt het om nierstuwing te gaan. De baby blokkeert de urineleider waardoor de nier niet kan doorstromen en dat geeft die pijn. De VK zei zelfs dat deze pijn heftiger is dan weeën. Helaas niks aan te doen dan op de minst pijnlijke zij gaan liggen en paracetamol te nemen. Ook heb ik mijn urine naar de huisarts laten brengen voor een infectie uit te sluiten. Dus dat wachten we even af. Ik had er nog nooit van gehoord van nierstuwing, ik hoop dat het nu wegblijft want ik moet nog een aantal weken :(

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    jeetje, nou meid ik hoop dat het uiteindelijk "meevalt" zo de laatste paar weken, 1 "geluk", je bent er bijna en niet pas halverwege ;)
    sterkte!

5. Noa86

Noa86 Actief lid

May 22, 2013
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel!

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Heb het ook gehad bij de eerste zwangerschap. Enorm pijnlijk idd!! Ik had het met 27 weken en is niet meer teruggekomen nadat de kleine indaalde en anders in mijn buik ging liggen.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik heb dit ook gehad toen ik 14 weken zwanger was wat een helse pijn is dat.
    Na verschillende bezoekjes aan het ziekenhuis kwamen ze er achter dat het een stuwing was.
    Omdat de pijn zo erg was en ik niet meer kon staan of wat dan ook hebben ze me diclofenac en buscopan mee gegeven.
    Na 1 week moest ik terug komen om een echo van me nier te maken en toen zag het er normaal uit.
    Mocht het nou weer terug komen dan zou ik opgenomen worden en zou er een dubbele J katheter geplaatst worden omdat ik nog zo lang te gaan had.
    Nu is het gelukkig niet meer terug gekomen.

Hoop dat je er geen last mee van hebt!!

8. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb er vandaag ook last van gehad. Ik deed een dutje en werd gewoon wakker van die afschuwelijke pijn! Wou morgen de VK bellen om te vragen wat het is, maar ik vind jouw verhaal erg herkenbaar!

Ik wou het gevoel wat ik voelde uitleggen aan mijn vriend, maar die dacht dat ik overdreef. Nou niet dus ! Kon wel janken..... :(

9. SB1985

SB1985 Actief lid

Mar 27, 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar deze heftige pijn. Beide zwangerschappen hiervoor regelmatig last van gehad en ook deze zwangerschap helaas al 2x.
    Ik loop mede hierdoor ook onder controle bij de gynaecoloog.

10. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Vannacht maar liefst 4 keer wakker geworden van de pijn. En de pijn blijft
    nu ook aanhouden, helaas. Net alsof iemand met een mes zit te prikken.
    Het is zo'n rot gevoel! Had gehoopt dat het er bij hoorde en vanzelf weer
    over zou gaan. Niet dus...

Rond 08:30 uur de HA gebeld. Urine ingeleverd en kijken of het een blaasontsteking
    is. Heb al eerder een blaasontsteking gehad en had toen een branderig gevoel bij het plassen. Daar heb ik nu geen last van. Hoop dat het allemaal meevalt.

Ik ga nu maar weer proberen om af te rusten, ben daarnaast ook nog is ziek, koorts. Gaat lekker! Allemaal voor een goed doel:D
    Nog 16 weekjes!

Liefs

11. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Update: urine is doorzocht en het is geen blaasontsteking.

Verloskundige denkt aan nierstenen, dus vanmiddag weer een bezoekje aan de huisarts :(

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,818
    2,678
    113
    Hoe gaat het nu?

Nierstuwing heb ik ook gehad rond de 26 weken, inderdaad enorm pijnlijk. Na een week of twee regelmatig aanvallen was het weg en is het niet meer terug gekomen.

13. Twixie

Twixie Bekend lid

Oct 7, 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik loop er nu nog steeds mee. Mijn HA zegt dat het allemaal maar erbij hoort, bandenpijn. Me verloskundige zegt dat er misschien wel meer aan de hand is.

De een zegt rust houden en de ander zegt veel blijven bewegen.
    Het doet alleen zo'n pijn.. om niet te spreken over die aanvallen...
    Ik heb nog nooit over nierstuwingen gehoord, misschien is dat het ? (Hoop het eigenlijk niet) :(

Share This Page