Nu al vocht in de enkels.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Gisteren sloeg ik mijn ene been over het andere en ik zie me toch een flinke met vocht gevulde enkel. :confused:
    Vandaag ook nog met van die leuke deukjes als je erin drukt :rolleyes:
    Met mijn vorige zwangerschap had ik dat op het einde met hoog zomer, o.k. hoort erbij.
    Maar nu al met 22 weken en vandaag koeler weer...
    Waar wijst dit op?
    Moet ik het even tegen de v.k. zeggen?

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik had ook al vanaf mijn 20 weken last van vocht. En niet alleen in mijn enkels, maar ook voeten, benen, handen.
    Geef het voor de zekerheid wel aan bij je vk. Maar zolang je geen andere klachten hebt doen ze weinig. En veel water drinken helpt. Ong. 2 liter per dag. En met de benen omhoog.

3. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hoi.

voordat ik wist dat ik zwanger was hield ik al vocht vast. heel vervelend.
    als je er last van blijft houden kun je steunkousen gaan dragen. die heb ik wel en wat is dat heerlijk, mijn voeten, enkels en onderbenen zijn nog wel iets opgezet maar het voelt beter zo. misschien een tip voor jou?

maar je hoeft je geen zorgen te maken, als je verder nergens last van hebt dan kan het geen kwaad.

geniet van je zwangerschap.

groetjes Myla

4. Sijke

Sijke Bekend lid

hier nog één! Begint nu al! Valt nog mee hoor, maar ik dacht ook wel van wat moet dat worden in de winter, zal toch minder zijn hoop ik dan met dat warme weer.

5. teske

teske Lid

9 jul 2008
    81
    0
    0
    @myla
    Ikke blij, dacht al dat ik de enige was! Een paar dagen voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, viel het me op dat ik hele dikke enkels had, en veel vocht vast hield voornamelijk in de voeten. Ben nu 10 weken, maar na het boodschappen doen ofzo, dan zwelt alles op! Ik had dat bij mijn andere 2 zwangerschappen toch ook echt pas bij 20 weken! Is dit wel normaal dan? groetjes teske

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Bij mij begon t ook vroeg...nog niet zo heftig...
    De laatste 3 weken is het heel erg en mocht van mijn VK niet meer 100% werken (sta 8 uur per dag)

Veel water drinken...en veel met je benen omhoog helpt het beste!

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik hoor veel over veel water drinken, maar waarom helpt dat dan? :rolleyes:

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik had het ook al vroeg en nu is het net alsof ik klompvoetjes heb! en zeer pijnlijk en jeuken! ook in me handen heb echt last als ik me vingers buig in die kootjes zeg maar!

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Veel water drinken, omdat je dan veel gaat plassen en je nieren schoon houdt volgens mij. Ik ben ook een klein olifantje geworden met al dat vocht en word gek van mijn tintelende en slapende handen....gelukkig nog maar even, dan ben ik ervan af hoop ik.

Maar ook ik had het al rond de 6 maanden, niks aan te doen verder...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat water drinken klinkt raar als je vocht vasthoudt, maar meestal hou je vocht vast als je bloeddruk wat hoger is. Dat komt dan doordat je bloedvaten wat samenknijpen en daardoor voer je afvalstoffen dan ook weer moeilijker af, (zoals je aan je lijf merkt, blijft het vocht in ieder geval achter in je lijf).
    Door meer water te drinken, kun je dat overtollige vocht wel goed (of: beter) afvoeren. Zodoende dus...

11. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Dag Dames

Ik heb er ook erg last van vooral in me enkel's
    maar ik draag aan 1 been een steunkous omdat ik aan die been heel erg last van spataders heb
    maar vanaf morgen doe ik het aan me ander been ook maar voor het vocht
    maar toch vraag ik me af is het wel goed steunkousen voor vocht
    want het vocht moet toch ergens heen gaan om weg te gaan ?
    en veel water drinken dat klopt wel
    maar wist niet dat het dan minder werd
    maar ik dacht ook dat het kwam door te veel zout gebruik?
    vocht vast houden ?
    ach anders vraag ik het over 2 weken aan de V.K

succes iedereen

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

water drinken helpt inderdaad om de afvalstoffen makkelijker weg te spoelenen ook je benen omhoog! als ik het heb (ook voor zwangerschap doorin het verleden trombose been) doe ik mijn electrische boxspring voeteneind een klein sukje omhoog en zo ga ik slapen. Maar op de bank met voeten op krukje met kussentje .

Vocht vasthouden kan door veel zout gebruik maar hoeft niet kan zijn dat je zoutloos eet maar toch vasthoud. Als je vocht vasthoud kan het in ieder geval geen kwaad om opteletten hoeveel zout je gebruikt. Maar het is niet de reden van vocht vasthouden.

Deel Deze Pagina