Ahhhhh gecondoleerd met je gaatjes Ik vind je echt geen zeur hoor. Gelukkig heb ik nog nooit een gaatje gehad, anders ga ik uit mijn dak! Ik heb altijd al stress als ze mijn tandsteen verwijderen. Er bestaat niks erger dan de tandarts. Oh en naalden, die mogen ze van mij ook bij zich houden
Ach joh gewoon heen gaan en allemaal over je heen laten komen. Je zult echt zien dat het allemaal wel meevalt.
Je kunt het, meis! Ik heb het ook gedurfd, en dat wil wat zeggen, hoor Heb die eerste keer zitten janken in de wachtkamer, hahaha! En nu durf ik weer gewoon, gelukkig. Even doorbijten - je doet het voor jezelf & hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt!
OOh jippie ik mag morgen voor controlen en een gaatje. Dan ook nog bij een "nieuwe" tadarts. Ik zei gister tegen mn vriend dat ik nog liever een bevalling doe dan naar dat ik naar de tandarts ga. Misschien wel overdreven, maar nee het is niet mn hobby.
Hier nog 1! Afgelopen donderdag geweest en 3 gaatjes (Om te huilen!!) 29 januari en 5 februari terug....En ik schijt nu al 7 kleuren! BAH
Ik kom er net vandaan en m'n verstandkies moet eruit, bij de kaakchirurg. Ik moet zelf een afspraak gaan maken en ga dat ook snel doen, want anders schuif ik het voor me uit. Ik had vorig jaar namelijk ook een afspraak moeten maken met de kaakchirurg voor een kleine ontseking in m'n tandvlees. Vroeg de tandarts net; ik zie dat je nog geen afspraak hebt gemaakt? Oeps.. vergeten, zei ik... Maar nu kom ik er niet onderuit.
Nou zie dat er meer bijna de klos zijn ! Als ik jullie zo hoor is het zoooooo herkenbaar.....nou we zien het wel . Ik ga heeeeel erg mn best doen om dapper te zijn. Meiden, jullie ook allemaal succes !
ik ben ook bang voor de tandarts..tijdens me zwangerschap had ik erg last van kiespijn maar na 2 dagen ging het meestal weer even over en dan dacht ik het kan niet zo erg zijn ik wacht nog wel even om naar de tandarts te gaan..spijt...want daarna bleef me kiespijn aanhouden en toen hebben ze mn verstandskies getrokken.. maar moet nu zeggen nu durf ik wel denk ik want een kind krijgen doet veel meer pijn...
Hoi! Dat is helemaal niet gek, hoor, heel veel mensen zijn bang voor de tandarts. Ik ook . Toen ik mijn verstandskiezen moest laten trekken was ik weken zenuwachtig, begon ik te huilen voordat ik was gaan zitten en heb tot drie keer toe mijn vriend meegesleept. Achteraf waren de zenuwen van te voren veel erger dan de daadwerkelijke ingreep. Wat mij heel erg hielp was een aardige tandarts. De vorige was zo ontzettend onbeschoft en gestoord dat ik zonder opgaaf van reden ben opgestapt, en terecht kwam bij een tandarts vlakbij. Die kende de verhalen al. Gelukkig was hij erg lief en geduldig, hij bleef rustig praten tijdens de behandeling en ik mocht ten alle tijde aangeven dat hij acuut moest stoppen. Hij was ook erg voorzichtig, dus hij deed me nooit onnodig pijn. Erg geruststellend! Nu zijn we verhuisd en is hij gestopt, dus we zijn op zoek naar een angsttandarts. Ik pik als het even kan gewoon geen horkerige, onaardige en gemene tandartsen of dokters meer. Sowieso, gaatjes laten vullen is geen probleem. Sommige mensen doen het zonder verdoving, maar dat is aan jou. Ik vind het prettiger met verdoving, dan voel je er helemaal niks meer van. En je kan je Ipod opzetten om het geluid niet te horen. Sterkte!
Dank je wel meid voor je verhaal. Mijn vriendin zit inderdaad ook bij een angsttandarts. Deze tandarts die ik nu heb is ook heel erg aardig en rustig en werkt heel voorzichtig ! Doe meestal ook mn ogen dicht want hoef het allemaal niet te zien.......wat vervelend dat je zo n rot tandarts hebt gehad joh. Als je dan al bang bent kan je dat helemaal niet hebben he ! Succes met zoeken meis
Hoi meid, Ik heb zelf bij een tandartsenpraktijk gewerkt die speciaal was voor mensen met tandartenangst. Heel belangrijk is het om iemand die zoveel angst heeft gerust te stellen en een goede uitleg te geven over wat de behandeling in houd. Wij hadden toen een vrouw van 32 in de behandel stoel liggen en die zat gewoon hard te huilen van angst. Wij hebben die mevrouw er gewoon helemaal vanaf geholpen door veel geduld en veel uitleg, uiteindelijk heeft ze nu dus nergens last meer van. Hopelijk kom jij er ook vanaf. Heel veel succes. Liefs Dyja
Brrrrrrrrr, het is zover. MOet om negen uur de deur uit en kwart over negen is mn afspraak. Moet daarna gelijk naar mn werk........ben benieuwd of het me mee of tegen valt
ik was al een held op sokken qua tandarts. altijd met angst en beven heen. 2 weken terug gaatje laten vullen, ging met veel angst heen, maar tandarts had me helemaal gerust gesteld, verdoving gegeven en geen centje pijn. nu 2 weken later................pijn pijn pijn geen idee wat het is, tandarts kan niks vinden, en ik moet eerst de juiste plek aanwijzen waar het zit zegt hij, maar dat kan gewoon niet. t is niet 1 plek, maar het reist heen en weer ofzo, dan weer bovenin, dan weer onderin, dan voor in de mond...... dan achter, ik weet niet wat het is. heb woensdag een antibiotica kuur mee gekregen, maar slaat nog helemaal niet aan, en pijnstillers slik ik als snoepjes, maar die werken ook niet. ik verga van de pijn, heb net de dokter gebeld, en kan zometeeen sterkere pijnstillers halen bij de apotheek. hoop dat ze aanslaan, kan ik tenminste het weekend door. en zie ik maandag wel weer, of dat de kuur is aangeslagen en pijn is weg getrokken, of dat ik weer heen ga en dn maken ze maar een afspraak in het ziekenhuis bij de kaakchirurg. ik weet nu evne niet meer waar ik het zoeken moet.
Ik ban ook echt heel bang voor de tandarts. En was al 4 jaar niet geweest!!! Maar wisten jullie dat 1 op de 5 bang is voor de tandarts? Ik heb alles ook maar opgebiecht tegen mijn nieuwe tandarts. Zij adviseerde om het gewoon tegen je tandarts te zeggen zodat ze er rekening mee kunnen houden en misschien een dubbele afspraak te maken om wat meer tijd te hebben voor je. Ik ga nu echt lachend want we kletsen eerst een tijdje, ze vraagt hoe en wat en kijkt dan rustig. Als er wat moet gebeuren doet ze het in overleg wat ik zelf wil. Met of zonder verdoving, ze legt uit wat ze gaat doen en laat alle apparaatjes zien als ik het wil. Ik voel me net en klein kind dan maar het is zo fijn om te weten wat ze nou aan het wroeten zijn daar....Scheelt een hoop stress!
Mam2003.....jeetje meid, das is wel heel vervelend voor je ! Ik hoop voor je dat je snel van je pijn af bent meis.......... Nou het viel erg tegen meiden. Het bleken er drie ! te zijn die gedaan moesten worden maar omdat ik zo bang was had hij dat niet gezegd ( wel lief ) Ik zei dat ik geen verdoving wou en met de eerste twee ging het prima maaar de laatste was echt een drama. Het was een oude vulling en wat eronder zat was niet best. ik had zo n pijn dat ik toch om een verdoving vroeg maar toen zat hij met het boren al op drie kwart. Nou toen dat laatste stuk ook nog maar zonder verdoving laten doen. Heb 55 minuten in de stoel gelegen :xNu aardig wat last dus het is me flink tegen gevallen. Aan de andere kant ben ik ook trots op mezelf dat ik dit het gedaan en bedenk me maar zo dat het de volgende keer alleen maar mee kan vallen !