Sonja Bakker Dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door kareltje, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Hey meiden,

Nou ik ben dus ongeveer 2,5 week bezig met het overbekende Sonja Bakker dieet.
    Op zich redelijk vol te houden.
    Doe het meer voor mijn mannetje te ondersteunen,die moet afvallen ik doe voor de lol mee.
    Gaan we dus gisteren voor het eerst op de weegschaal staan ben ik gewoon 2 kilo ZWAARDER,daar baal ik wel van.
    Mijn ventje is 4 kilo lichter in die 2,5 week.
    Ik ga wel weer gewoon eten denk ik.

Liefs Kareltje

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    nou ja wat raar... :(

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik was de eerste 2,5 week wel afgevallen, maar de week daarna ben ik weer aangekomen, terwijl ik me goed aan het dieet hou. Ik had toen echt wel even een dipje. Ik heb me in kunnen houden, ik ben niet gaan schranzen. Maar ik hoop wel dat de komende dagen beter resultaat laten zien, anders stop ik ermee.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je moet niet meteen de moed opgeven hoor!
    Dit kan ook een gevolg zijn van het wennen aan een ander eetpatroon, je lijf kan daar even van in de war zijn.
    Gewoon nog even volhouden en je zal zien dat het dan beter gaat.
    En je moet jezelf niet met je man vergelijken, mannen vallen als ze eenmaal gaan lijnen veel sneller af dan vrouwen.
    Ik heb een tijdje bij de weight watchers gezeten en die mannen vielen me toch snel af, dat was echt frustrerend af en toe.
    VOLHOUDEN, HET KOMT GOED!

5. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Huh, dat is zeker raar.
    Schijnt dat het dieet wel goed is.

6. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Geen Tros Radar gekeken?
    Het dieet is ook niet goed hoor.
    Het is sowiezo niet goed om veel af te vallen in korte tijd. Je hebt het er zo weer bij nadat je gestopt bent met lijnen. Het bekende JoJo-effect.
    Het beste om af te vallen is nog altijd bewegen. Veel bewegen.
    Anders blijf je je hele leven lijnen met steeds minder effect.
    Groetjes,

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    is het in RADAR geweest??

Jammer dat ik het gemist heb

8. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ja, en Sonja Bakker was ook in de studio om de zaak te "verdedigen" maar ik vond haar niet echt overtuigend hoor.

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Jammer, gemist.
    wilde het wel ff zien.
    Ze heeft toch ook in het ziekenhuis gelegen of zo??

10. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Oh, wist ik niet......

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik dacht al gelijk dat het wel weer iets was dat niet goed was. Zo snel resultaat is nooit goed.

Bewegen bewegen en nog een bewegen.

Normaal eten en vaak bewegen. Met normaal eten bedoel ik dus 3 keer per dag. Niet bv. 3 koekjes op een dag , maar om de dag een koekje bij de koffie of thee. Niet 3 keer per week friet, maar 1 keer of 1 keer in de anderhalve week.

Verantwoord dus. Logisch toch, :confused:
    Zo blijf ik al jaren op gewicht. Ik ben slank, maar als ik anders ga eten word ik ook echt dikker. Zoveel geluk heb ik dan niet.

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja hoorde zo iets hoor, van een collega.
    Die had weer gehoord van een vriendin die daar werkt.
    Heb ook in de krant gestaan, schijnt het. Heb het niet gelezen.
    Ook geen aandacht aan besteed.

13. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Precies Bosi333, zo denk ik er ook over.
    Ik ben dan wel (buiten mijn zwangerschap) een paar kilo zwaarder dan dat ik zou willen maar dit is al jaren zo. Dus dit gewicht zal wel bij mij passen. Voor de rest eet ik gewoon gezond en geniet van het leven.
    Vaak ga ik ook wandelen of fietsen met de kinderen.
    Groetjes,

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ja hoor, ik ook al een kilo aangekomen. Maar dat is nu niet erg.

;)

15. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nee, nu is dat niet erg inderdaad.
    Ben ook al ruim 12 kilo aangekomen......... :)

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik geloof eigenlijk in geen 1 dieet. Je moet gewoon je voeding aanpassen (levenslang), minder snaaien en meer bewegen. En dieet doe je even en daarna eet je weer gewoon, met als resultaat nog veel meer kilo's er weer aan.

17. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik ben het er niet mee eens dat het geen goed dieet zou zijn. Ik zie het ook niet echt als een dieet, maar als een verandering van voeding. Ik heb nog nooit zoveel groente en fruit gegeten als nu met Sonja Bakker.
    1 van de kritieken op Sonja is dat je alleen dure producten zou mogen gebruiken. Maar dat is onzin, voor alles wat zij noemt is een goedkoper alternatief te vinden.

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vind het een prima eetgewoonte... ik ben er sinds half mei mee bezig en ik ben 10.5 kilo kwijt. Ik eet gezond, veel groente en fruit, gevarieerd en 6 keer op een dag.

En idd wat Malaika zegt, je kunt producten vervangen..

Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd, heb er veel baat bij gehad. Nu doet ik het zelf zonder het boek.. heb nooit honger, ik beweeg en eet lekker.. wat wil je nog meer??

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik denk dat mensen te weinig naar hun eigen lichaam luisteren. Eten is een verslaving, en in grote hoeveelheden heb je het helemaal niet nodig. Een kwestie van wilskracht, net als bij stoppen met roken. ( uitzonderingen en medische oorzaken staan er natuurlijk los van)

Het sonja bakker dieet is inderdaad geen dieet. Het is gewoon normaal eten. Zoals elke arts en het voedingscentrum al jaren zegt hoe het moet. Overdaad schaadt.

Daar heb je helemaal geen sonja bakker voor nodig. Eet net even iets minder dan je normaal moet doen en je valt af. Dat is hetzelfde als een puntendieet.

Ik vind dat ze doet voorkomen alsof het is nieuws is, terwijl het een logische verandering is in een eetpatroon als men moet afvallen.

Hoe minder je eet, hoe kleiner je maag ook wordt. Maar........ als je niet meer hoeft af te vallen ga dan normaal eten en combineren met bewegen en je blijft op gewicht. Maar blijf niet minder eten. Maar ik geloof dat sonja dat vast wel ergens in haar boek noemt.

Als je iets dikker bent, aanleg heb je of heb je niet, en je beweegt goed en eet goed dan ben je gewoon goed bezig en ben je ook gewoon gezond.

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja maar echt veel minder eet je niet. Bij mij kwam het er op neer dat ik mijn lekkers meer moest laten staan en 'smorgens moest eten.. dat deed ik nooit, je spijsvertering komt dan niet goed op gang.
    Ik had dit boek als steuntje nodig ,een opzetje, zo kon ik me er beter aanhouden, maar nu idd heb ik mijn eetpatroon veranderd en heb ik dat dus niet meer nodig.

Deel Deze Pagina