Hoi, Ik heb echt nooit iets aan mijn tanden en ga 1 keer per jaar naar de tandarts om een beetje tandsteen te laten verwijderen. Al jaren zitten er op de foto s verstandskiezen,maar die kwamen maar niet door. Nu ben ik zwanger en voel ik net in ene een puntje door mijn tandvlees steken......:x Echt balen dat het niet eerder of later gebeurt................... Weten jullie of je naar de tandarts mag en of je ook een verdoving mag krijgen? Foto's laten maken mag alleen met een loden schort volgens mij. Ben wel wat vroeg,maar heb alvast graag de info groetjes
Denk dat je gewoon morgen ff naar je tandarts moet bellen heb je meteen antwoord op al je vragen denk ik Maar als je nu een puntje voelt door komen...kan nog lang duren hoor ik heb dat ook..en dat heb ik al heeeel lang Maar ook als ie doorkomt,hoeft nog niet te betekenen dat ie er meteen uit moet toch.. of heeft je tandarts dat ooit gezegt ofzo?? Want de rest van je gebit moet natuurlijk niet erdoor worden aangetast ofzo.. Liefs, Diamaria
als je er verder geen last van hebt dan hoeven ze er echt niet uit hoor! Die van mij komen nu ook ineens prachtig door.
Je MOET gewoon 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts.. Nou ja, 'moeten'... Je moet het vooral zelf weten maar je bent niet ziek dus ook (en eigenlijk zeker) tijdens zwangerschap gewoon regulier naar de tandarts gaan. Het is soms zelfs verstandig om vaker te gaan (tandarts / mondhygieniste) Verstandkiezen hoeven er niet perse uit hoor. Het zal gewoon even moeten blijken en als ze er wel uit moeten kan het wel even wachten tot na je bevalling. Er zijn speciale soorten verdoving die gewoon gebruikt kunnen worden tijdens de zwangerschap. Wel worden rontgenfoto's afgeraden tijdens de zwangerschap (in ieder geval de eerste 3 maanden).
Toen ik zo'n 5 jaar terug mijn verstandskiezen kreeg, heb ik ze eerst helemaal door laten komen. Ze groeiden wel scheef opzij en ik kon ze ook nauwelijks poetsen. Ik heb ze toen laten trekken, maar er hoefden geen foto's gemaakt te worden. En er is een verdoving die je gewoon tijdens de zwangerschap mag. Maar het duurt echt wel even voordat ze helemaal door zijn, dus dan kan je ze na de zwangerschap laten trekken.
bedankt voor de reacties! De tandarts had wel gezegd dat ze er uit zouden moeten omdat er wrsl niet genoeg ruimte is. Ik heb alleen nergens last van, geen pijn of wat dan ook dus ik wacht het ff af