Babylijkje gevonden bij afvalverwerkingsbedrijf 30 oktober 2006, 19:34 UTRECHT (ANP) - Medewerkers van afvalverwerkingsbedrijf AVR in Utrecht hebben maandag het stoffelijk overschot van een pasgeboren meisje aangetroffen op een sorteerband. Het is volgens de politie onduidelijk waar het kindje vandaan komt, omdat de AVR op meerdere plaatsen in Nederland vuil inzamelt. Het babylijkje werd gevonden op de bedrijfslocatie aan de Uraniumweg op industrieterrein Lage Weide. Op het lichaampje wordt dinsdag sectie verricht om de leeftijd van het kindje te achterhalen. De politie hoopt er dan ook achter te komen hoelang het stoffelijk overschot in het vuil heeft gelegen. De politie hoopt dat getuigen tips hebben over de herkomst van het kindje. ,,Via het afvalverwerkingsbedrijf kunnen we niet achterhalen waar het kind vandaan komt. We hopen dus dat mensen wat informatie hebben waar we mee verder kunnen'', aldus een woordvoerder.
Ligt het aan mij, of zijn er steeds meer van dit soort afschuwelijke berichten ? Lijkt wel een wereld vol debielen !
Nee ligt niet aan jou....de wereld is gek geworden.... Ik ben nog maar net bijgekomen van het verhaal van die abortuskliniek in Spanje...
Ja idd en van die vrouw die haar kindjes verdronk in bad, en van die man in Burgum die bij zijn kindje tig botbreuken veroorzaakte, nog even doorgaan ? Waar gaat dit toch heen......
behoorlijk oneerlijk, hoeveel vrouwen zograag een kindje willen, en dan hebben je van die gekken die hun kindje dumpen BELACHELIJK! Heb er eigelijk geen woorden voor
ik vindt het ook behoorlijk triest wat er allemaal gebeurd,het babytje wat nu is gevonden is ook heel erg,maar ben altijd heel voorzichtig met het beoordelen ervan. wie zegt dat het een volwassen vrouw is geweest,het kan net zo goed een jong meisje zijn geweest,die zwanger is geraakt en het echt thuis niet kan vertellen. er zijn genoeg ouders die al tegen hun dochters zeggen als een jaar of 15 zijn (als je zwanger thuis komt,dan gebeurd er wat). het is niet goed te praten,maar wat moet zo'n kind dan. daarom ben ik daar wat voorzichtig in. zeg ook altijd tegen mijn dochter,mocht het gebeuren zeg het als je overtijd bent,kunnen we dan samen overleggen wat ze wil. christie
@christie Ik snap je standpunt Christie. Maar ik denk dan... leg zo'n kind maar in een dekentje bij het ziekenhuis ofzo... maar als je zo'n babytje bij het afval legt.... dat vind ik toch wel in en intriest... Otje
ja daar kan ik me ook iets bij voorstellen,maar stel dat het een heel jong meisje is,er gebeurd zoveel met je lichaam als je zwanger bent en dan de bevalling. kan me wel voorstellen dat zo'n meisje helemaal in paniek raakt en niet weet wat ze moet doen. het is zo moeilijk om er over te oordelen,het kan net zo goed een volwassen vrouw zijn geweest die het gewoon niet wou hebben,je weet het gewoon niet. christie
Je weet niet wat er gebeurd is dat meisje/vrouw kan wel te vroeg bevallen zijn en was de baby dood en is misschien helemaal de kluts kwijt en heeft de baby in de kliko gegooit terwijl ze niet weet waar ze mee bezig is. Ik wil er mee zeggen hoef niet altijd negatief te zijn over die persoon. Mensen kunnen hele geke dingen doen als ze in paniek zijn. En als die persoon het bewust gedaan heeft mag ze flink gestraft worden. Mijn zwager heeft een kennis en die vangt gevonden baby op die nog leven als je dat allemaal hoord zielig hoor en zeer triest. En had van hem inderdaad gehoord toen het nog niet bekent was. Maar ja ben heel benieuwd wat er uit die onderzoek komt.
Om zo verdrietig van te worden. @Lover wat je zegt ben ik het deels mee eens...we weten niet wat er is gebeurd, maar dan nog kan ik de negatieve gevoelens niet bedwingen, want zo'n iemand is in mijn optiek gewoon gek (noem het in de war, psychotisch etc etc..op zulke momenten niet toerekeningsvatbaar dus een steekje aan los) Sorry.
Hier nog zo iets achterlijks wie doet nou zoiets zeg! Je hoort het idd steeds vaker of het moet aan mij liggen? Dat jongetje die in het water was gedumpt en ze niet weten of wisten wie de moeder was, laat je dan steriliseren ofzo of sta het af ter adoptie , de wereld lijkt wel gek geworden ! Jet
grrr, degene die zoiets op zijn geweten heeft moeten ze echt aan een boom hangen! net zolang tot ie doodgaat van de pijn.
Inderdaad ze moeten met hun p*ten van die kinderen afblijven en als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je ook volwassen genoeg zijn je verantwoordelijk te gedragen...sta het dan af maar niet zo iets....dat ze maar mogen branden stelletje (#$$%%$#)..zo boos genoeg ?