Ik heb Emesafene zetpillen voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid, maar nu heb ik zo'n erge last van obstipatie, dat ik me afvraag of ze nu wel helpen. Ik heb nu wel al een week niet fatsoenlijk naar het toilet gekund. Heb de dokter al gebeld om iets te krijgen tegen de obstipatie.
denk dat de werking van die pillen niet verminderd wordt door obstipatie hoor. die zetpil lost gewoon op en wordt door je darmwand opgenomen. merk je wat aan de sterkte van de misselijkheid?? wordt het minder of juist niet?? evt. kan je nog om gewone emefasene pilletjes vragen maar denk niet dat dit veel verschil maakt.
Ik heb ze juist gekregen Tegen de obstipatie. ik was niet meer echt misselijk maar met elke avond een zetpil kan ik de volgende ochtend tenminste naar de wc en voel ik me niet meer zon opgeblazen ballon!
ik kreeg juist diaree van de Emesafe, maar iedereen kan anders reageren natuurlijk. Nu gebruik ik Primperan, ook verkrijgbaar via de huisarts en dat werkt bij mij echt veel beter tegen de misselijkheid en op wat sufheid na (had ik ook met Emesafene) geen bijwerkingen gehad. Heb van allebei zetpillen gehad. Gebruik nu met 27 weken nog steeds Primperan zonder problemen (ik heb dan wel HG, hyperemsis)
Hé wat goed om te horen dat de Emesafene ook goed kan werken tegen de obstipatie. Ik heb het gevoel dat de zetpil vandaag zijn werk wel heeft gedaan. Vanmorgen was ik heel misselijk en de afgelopen dagen was ik overdag ook misselijk. Vandaag heb ik er geen last meer van gehad. Ik heb zojuist ook nog iets tegen de obstipatie voorgeschreven gekregen, een soort druppels. Dus die ga ik dan even een tijdje erbij gebruiken. Vorige zwangerschap kwam ik in het ziekenhuis i.v.m. de misselijkheid, vandaar dat ik nu alles doe om het te onderdrukken.
wat ook kan, is dat je door je misselijkheid minder vocht hebt, je droogt zo uit natuurlijk en daar kun je ook verstopping van krijgen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je spuugt maar je krijgt niet voor niks Emesafene. Zeker nu je iets krijgt tegen de verstopping zorg er dan voor dat je geen diaree krijgt want bij mij was misselijkheid en veel spugen + diaree een flinke uitdroging en opname in het ziekenhuis.
Mijn eerste reactie toen ik je vraag las was of je wel genoeg drinkt. Uit ervaring weet ik dat genoeg drinken echt lastig is als je misselijk bent..en dat werkt obstipatie in de hand. Fijn dat de Emesafene nu lijkt te helpen, het is een tijdje ook mijn beste vriend geweest , maar ben er nu van af. Hoop dat jouw misselijkheid snel helemaal over is, sterkte! groetjes
Ik heb zojuist iets tegen obstipatie gehad omdat het ook meewerkt aan het misselijk zijn. De huisarts heeft het wel over emesafene zetpillen gehad, maar wilde daar nog even mee wachten. Nu werkt dat spul wat ik gekregen heb niet (oplossing met citroensmaak dat met een ruim glas water ingenomen moet worden.. right, als je misselijk bent zeker!) Hoop dat ik van de week nog terecht kan voor die zetpillen, minder misselijk en gewoon naar het toilet klinkt op dit moment echt hemels!!