Foliumzuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by yessie, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi!

Na lang wachten op een menstruatie zat ik, naar mijn idee ;), afgelopen maandag eindelijk weer in een vruchtbare periode. Vanwege de wens voor een tweede hebben we ook bewust gemeenschap gehad. Deze keer heb ik echter niet netjes al 4 weken lang foliumzuur ingenomen...

Ik ben dinsdagochtend meteen begonnen met het slikken van foliumzuur en ben van plan daarmee netjes door te gaan. We gaan er niet vanuit dat het zo snel alweer raak zou zijn (zeker omdat ik nog geen menstruatie heb gehad en dus puur op mijn gevoel af moet gaan)
    maar ik vraag me nu wel af: stel dat je vanaf de ovulatie pas foliumzuur gaat slikken, ben je dan nog op tijd of is er daardoor alsnog een verhoogde kans op afwijkingen?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd! Maak je geen zorgen, je hebt maar een hele korte periode gemist en alles wat je nu nog gebruikt aan foliumzuur heeft zijn waarde! Het is niet per definitie zo dat je nu meer kans hebt op een afwijking vanwege het feit dat je iets later begonnen bent. Als je altijd gezond en gevarieerd hebt gegeten dan heb je ook al een voorraad foliumzuur in je eigen lichaam.
    Geen zorgen dus en lekker genieten nu!

Mirjam

3. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je geruststellende reactie! Ik kan het nu naast me neerleggen en we wachten maar af of mijn gevoel juist was!!

Share This Page