Tandarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hee meiden

ik ben als de dood voor de tandarts!!!! Maar

sinds eergister heb ik al tandpijn
    dus ik moet er na toe.. Alleen ben ik al zon 10 jaar niet geweest zo bang dat ik ben. Heb nou al buikpijn.. Kan ik zomaar een praktijk bellen? Off moet ik wachten tot maandag?

Alvast bedankt

liefs

2. Delta

Delta Niet meer actief

ohoh! wanneer wilde je bellen? nu? nee pas maandag!! maare goed dat je maandag gelijk gaat bellen hoor..!! is niet slim, 10 jaar niet naar de tandarts geweest?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Als je veel pijn hebt zou ik niet tot na het weekend wachten..
    Je kunt zo een praktijk bellen, staat eventueel wel voicemail aan met tel.nr. van dienstdoende tandarts volgens mij.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dat klopt, is zeker niet slim, weet ik zelf ook wel.. Daar open ik dit topic niet voor, maar bedankt dat je me er aan herinnerd!

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Chiggy; dankje! Ga het gelijk maar doen! Maakt het dan niet uit dat ik daar niet ingeschreven sta ofzo?

6. Delta

Delta Niet meer actief

nee zo bedoelde ik het niet, maar ik vond het vreemd.. oh ja volgens mij zijn er wel praktijken op zaterdag open? hier in rdam in ieder geval wel... maar niet allemaal

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Oh sorry! Pakte het verkeerd op :)

8. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

Sterkte meid. Angst voor de tandarts is echt heel naar. Ik weet zeker dat ze er rekening mee houden als je verteld dat je zo bang
    bent. Neem alvast een ibuprofen (als je niet zwanger bent) tegen de pijn en je kan de pijn ook een beetje doven door te spoelen met sterke drank.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou ook even een tandarts bellen en vragen of je ook voor mij mag :D Wens je veel sterkte ik weet wat het is om angsthaas te zijn ....

10. Anice

Anice Niet meer actief

Er bestaan toch ook speciale "angst" tandartsen voor mensen zoals jij?

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Krijg al buikpijn als ik er aan denk.

Mag geen ibroprufen ivm bloedverdunners. Paracetamol ook al 2 op.

Vriend vind dat ik nu iemand moet bellen. Maar gaat toch niet om 11 uur?

,

12. Delta

Delta Niet meer actief

hoef je geen sorry voor te zeggen! ik wil je inderdaad veel succes wensen hoor.. want ik ben zelf ook bang voor de tandarts.. maar ik weet dat als je niet gaat dat het erger word..

ik weet trouwens niet of je nu iemand kan bellen...

13. albertina1979

albertina1979 Niet meer actief

ja gewoon een tandarts opzoeken in de buurt en deze opbellen. waarschijnlijk krijg je dan een antwoordapparaat met het nummer voor noodgevallen en dat is dit echt wel als je niet zonder pijn medicatie kan. Gewoon doen hoor meis. Je moet maar zo denken: Een prikje is 1 seconde pijn en anders heb je nog 2 dagen pijn.

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik ben ook zo een angstgeval. Ik was ook 10jr niet geweest, misschien wel langer! Ik begrijp jou dus heeeeeel goed!!! Die buikpijn, dat je maag zich omdraait bij t idee alleen al bbbrrrr...

Ik had op een gegeven moment best wat gaatjes, afgebroken kies etc dus moest wel..Ik ben gewoon naar een tandheelkunde praktijk geweest en eerst met lachgas geprobeerd en ik werd er niet high van dus kreeg ik een behandeling onder narcose... ow wat was ik blij dat ik er nietssss van hoefde mee te krijgen!

Als je echt zo bang bent kun je je niet aanmelden voor een tandheelkunde in een ziekenhuis) flevoziekenhuis) en je verhaal doen en dat je met lachgas kunt of narcose? Je hebt waarschijnlijk zoveel pijn dat je niet meer kunt wachten.

Heel veel sterkte en succes meid! Doe er wel wat aan hoor want je pijn en gebit gaan er achteruit op! xxx

15. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Angst tandartsen kom je niet zomaar terecht.
    En nu bellen heeft ben ik bang niet veel zin.
    Heb dit vorig jaar gehad, was toen in Rotterdam. Je zou zeggen grote stad. 8 ibuprofen op, + de nodige paracetamol en ging door de grond van de pijn. Hele nacht niet geslapen, enkel lopen ijsberen. Mededeling van het noodnummer; morgen ochten 9 uur kunt u terecht.

Maar succes!!! Weet wat het is, zelf ook ooit eens 3 jaar niet geweest, en toen moest ik wel door pijn.

16. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Spoelen met alcohol wil ook wel helpen of mondspoelwater....

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Als je veel geld er voor over hebt om je pijn nu te laten behandelen moet je in het weekend gaan.

In het weekend de tandarts bezoeken is echt heel erg duur.

Maar goed, als je echt pijn hebt...

En die angst. Super vervelend maar ik denk dat je nu meer pijn hebt dan dat je bij de tandarts hebt. Die kunnen je verdoven en dan voel je niks meer.

Succes

18. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    succes, volgens mij kun je pas morgen ochtend ergens terecht en niet nu.
    maar je kan altijd idd een nr bellen van een tandarts en dan luisteren wat bandje zegt.

angst tandarts vroeger met clienten veel bij de acta geweest. daar had je ook afdeling voor mensen met enorme angst en ook afdeling dus voor mensen met verst beperking. waren heel geduldig. zelf ben ik ook geen fan van tandarts. vanaf dat ik kind was erg bang door nare ervaring.,\
    maar geef van te voren aan dat je erg bang bent en neem iemand mee.

succes

19. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier kan je niet op zaterdag terecht maar wil je heel veel sterkte wensen. Ik kan je angst goed begrijpen.

Zelf ben ik 5 jaar niet geweest en ga maandag voor ronde 4 naar die bekkenbeul (ok eerste keer alleen foto's laten maken voordat er een storing kwam in hun systeem). Daarna terug gegaan voor controle, volgende afspraak gaatje boren en opvullen en tandsteen verwijderen. Voor dat laatste was te weinig tijd ingeplant dus kan ik voor de 4e ronde gaan. En misschien voor de 5e want het gaatje zat vlakbij mijn tandzenuw waardoor de vulling misschien niet goed zit. Gevolg: misschien wortelkanaalbehandeling. Hoppa.

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meid, ik wil je veel sterkte wensen.
    Verder kan ik je alleen maar aanraden vanaf nu een vaste tandarts op te zoeken waar je elk half jaar heen gaat. Deze kan ook problemen op tijd signaleren en 'eenvoudig' oplossen. Dat voorkomt grote problemen.
    Ben zelf een enorme angsthaas, maar het helpt echt als ik elk half jaar ga. Voelt de tandarts toch wat vertrouwder en weet hij ook hoe bang je bent.
    En voor de rest: een eventuele wortelkanaalbehandeling is vaak pijnloos, tenzij het om een fikse ontsteking gaat.....
    Sterkte hoor!!

Deel Deze Pagina