ik heb sinds een paar weken "ruzie"met mn schoonzus.waarover precies is niet zo belangrijk voor mn vraag. het komt er op neer dat ze mn schoonouders en mij diep in de zeik heeft getrapt. simpel gezegd heeft ze gezegd dat ik mn kinderen op de verkeerde manier opvoed en zij het allemaal beter heeft gedaan. ( er komen 2 van haar 3 kinderen niet meer bij haar dus heb daar ook zo mn twijfels bij maar goed) ik heb haar geen kerstkaart gestuurd iom mijn man ( zijn zus dus) mijn schoonouders hebben haar ook geen kaart gestuurd. nu kreeg ik vandaag een kerstkaart van haar. ik vroeg aan mn vent wat ie wou en die zei: vraag het maar aan ma wat die doet. dus ik net mn s ma opgebeld en die stuurt er maar 1 terug zei ze. wat moet ik nu. aan de ene kant ben ik klaar met haar. je kan bij mij heel lang gaan maar als je het verneukt hebt bij me heb je het voorgoed verneukt bij me en vergeet ik dat nooit. ik zal haar nooit meer mogen zeg maar als het aan mij ligt hoef ik haar nooit meer te zien of te spreken maar goed ik zit ook nog met mn vent en kindjes natuurlijk. aan de andere kant is dit misschien wel een verzoeningspoging van dr maar dan moet ze het niet zo doen. dan moet ze ballen tonen en me opbellen of langskomen. wil ik nog best luisteren maar nogmaals dat ze me gekwetst heeft vergeef ik dr nooit. nu zei mn eigen ma: stuur dr een kaart maar met een boodschap erin. zoiets van ik waardeer dat je een kaart stuurt maar het is voor mij zo niet ineens opgelost enzo... maar dan op een andere manier. weet iemand hoe ik dit kan opschrijven ik ga niet zomaar een kaart sturen met groeten van piet jan en klaas zoals zij gedaan heeft. snappen jullie me een beetje?
"We hebben jullie kaart gekregen, Vanuit ons is zonder te praten niet alles zomaar vergeven. Mocht je het mondeling willen bespreken, Of het contact voorgoed willen verbreken. Neem dan even persoonlijk contact met ons op in het nieuwe jaar, Dan komen we een keer bij elkaar. " Fijne kerstdagen, Zoiets??? *lastig hoor
ik up hem nog even...... mn vent wil er nog over nadenken of we een kaart sturen. hij komt er nog wel op terug zei tie. hoop eerlijk dat ie er pas na de kerst weer aan denkt dan stuur ik mooi niks
Misschien heeft zij de deur al op een kiertje gezet door een kaartje te sturen, misschien is ze niet zo gevoelig aangelegd om er een berichtje in te schrijven. Maar ik zou een kaartje terug sturen en wat ikbenhetmaar heeft geschreven is een hele duidelijke boodschap, dan zet jij de deur misschien nog verder open naar hun toe of ze nemen de keuze om hem dicht te gooien. Tja dan weet je wel genoeg en hoef je er volgend jaar geen kerstkaart naartoe te sturen. Succes met het maken van de keuze en eventueel de juiste boodschap in de kaart te zetten.
Ik zou wel een kaart sturen. Ondanks alles wat er gebeurd is, moet je er door het sturen van een kaartje toch wel boven kunnen staan? Ik denk dat als je géén kaartje stuurt, het des te meer op zal vallen en negatief uitgelegd gaat worden. Je zou er in kunnen zetten: "Ondanks alles wensen wij jullie prettige feestdagen en een fijne jaarwisseling." Je zou er nog een boodschap aan toe kunnen voegen die impliceert dat je graag volgend jaar een keer met haar om de tafel wilt zitten ofzo... Naja, ik weet het ook niet, lastig hoor!
ja ik snap jullie .............. het punt is dat ik het gewoon niet meer goed hoef te hebben. voor mijn part zie ik ze nooit meer. ben nu ook niet meer boos hoor maar het is voor mij gewoon klaar, over, uit. ze heeft me te erg geraakt. voorbeeld: als bert van leeuwen hier voor de deur zou staan en ik had niks met mn man te maken zou ik zeggen: bert jongen, zet die bos bloemen maar leuk bij je eigen op tafel. als je een bak koffie wil voor de genomen moeite hier heen te komen kan je hem krijgen maar daarna moet je weer alleen naar huis met je limousine.