tandarts....

Discussion in 'De lounge' started by dds, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hi!!

Anderhalf jaar geleden zijn we verhuist naar een dorp 30 km verderop. Tot vandaag ging ik altijd naar mijn "oude" tandarts. Vandaag voor het eerst naar de tandarts in het dorp.

Een snelle controle en foto's gemaakt. De tandarts wil ook 3 oude vullingen vervangen. Nu twijfel ik over die vullingen......er is geen reden om ze te vervangen, maar toch hebben we een vervolgafspraak gemaakt en nog een afspraak voor tandsteen verwijderen.....

Ik wil eigenlijk bellen en zeggen dat ik de vullingen vervangen "onnodig" vind, maar voel me daar ook raar bij omdat ik hem niet wil beledigen in zijn vak.

Wat zouden jullie doen????

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,818
    4,057
    113
    Ik zou vragen waarom hij het nodig vind om ze te vervangen en eventueel aangeven dat ik de noodzaak ervan nog (niet) zie dus dat ik zijn advies niet volg.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Heeft hij idd niet aangegeven waarom hij het nodig vond?
    Ik kan me voorstellen dat je twijfeld... wanneer ben je voor het laatst naar je oude tandarts gegaan? want als dat bijvoorbeeld een half jaar geleden is kan ik me niet echt voorstellen dat het vervangen van meerdere vullingen nodig is anders had jou oude tandarts dit ook wel gezien lijkt me.
    Je bent niet verplicht zijn advies te volgen dus ik zou zeker even om duidelijkheid vragen waarom deze ineens nu vervangen moeten worden.

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik zou bellen en idd vragen waarom hij ze wilt vervangen, dat van die tandsteen verwijdering dat hoor ik momenteel van bijna iedereen, ik ga bijna denken dat ze dat express doen om zo nog meer te kunnen verdienen. Bij mij zei hij ook dat ik dat moest doen, nou mijn tanden zien er netjes en schoon uit dus vind het niet nodig om te verwijderen, voelde wel ff vreemd om te bellen maar doei, ga geen 80 euro betalen voor een schoner gebit terwijl hij gewoon al schoon is.

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Waarschijnlijk heb je nog oude vullingen, en wie de nieuwe tandarts ze omruilen naar nieuwe vullingen. Als jij je er niet lekker bij voelt dat ze vernieuwd moeten worden, vooral niet doen.

Bedenk dat het een advies is wat je krijgt en geen verplichting!

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Als ze slecht zijn OK. Maar als ze nog goed zijn moet je het niet laten doen. Om ze eruit te halen, moeten ze vaak nog iets dieper boren en dat kan dan net iets te diep worden...waarna dan een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn....:x

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou idd ook nog eens goed navragen waarom hij ze eruit wil hebben.
    Als jij het onnodig vind moet je het niet doen.
    En wie weet wat voor rekening je erna krijgt.

Share This Page