tandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bernadet26, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Vanaf wanneer namen jullie je kindje mee naar de tandarts?
    Ben heel trouw met poetsen maar bedacht me net dat ze nog nooit is mee geweest. Snel maar eens een afspraak maken denk ik.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn tandarts geeft aan vanaf 2 jaar wennen en vanaf 4 jaar halfjaarlijkse controle. Mijn zoon en dochter zijn dus allebei al geweest (zoon al 2 x en gaat in november voor het eerst 'echt')

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik had me voorgenomen om dat vanaf 2 jaar te doen hihi maar ze is uiteindelijk met 3 voor de eerste keer meegeweest

4. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur is met 2,5 voor het eerst gegaan met mij mee en ik ga 1-2x per jaar dus ze gaat nu gewoon steeds met mij mee.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn zoon gaat naar een speciale kindertandarts (om het leuk te maken mijn eigen tandarts is een witte ruimte met een grote stoel etc bij de kindertandarts is alles op kinder formaat)

wij gaan om om de 3 maanden op controle doe ze hier standaard om te zorgen dat kinderen er aan wennen. dit doen we sinds dat de oudste 2,5 jaar is.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Lees even mee want hier in Spanje worden de kinderen pas vanaf hun zesde opgenomen in een tandheelkundig plan.
    Vond dat vrij laat eigenlijk maar aan de anderen kant heb ik zelf ook niet zo´n goede ervaring met tandheelkundige ingrepen op heel jonge leeftijd.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste is vorig jaar mee geweest maar toen maar in de wachtkamer met oma gewacht. Nu moeten we over 3 weken en dan gaat ze ook mee op 'controle' omdat ze 2 jaar is. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, niet veel vermoed ik. Zal nog maar even een boekje over de tandarts uit de bieb halen deze week om haar een beetje voor te bereiden.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is 2 weken geleden geweest toen wij op controle moesten. De tandarts gaf haar een spiegeltje en dat was zo interessant dat we haar niet zover konden krijgen haar mond open te doen. Maar het maakte niet zoveel uit zei hij, hij wilde eigenlijk alleen maar tandjes tellen.
    Over een half jaar gaan we weer, dan zal ik haar wat beter voorbereiden met een voorleesboekje en oefenen met mondje opendoen enzo :)

9. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoontje gaat mee om te wennen vanaf zijn 2e,
    de eerste keer wou hij niet dat de tandarts in zijn mond keek, maar dat geeft niet,
    de 2e keer mocht de tandarts wel kijken, en vond mijn zoontje het allemaal wel leuk,

mijn tandarts gaf altijd aan vanaf 2 jaar gewoon mee op controle,

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    In een folder heb ik gelezen dat vanaf 2 jaar aangeraden wordt.

Eerst heb ik thuis tandarts gespeeld en uitgelegd wat de tandarts doet. Ze was zo goed voorbereid dat ze helemaal zelf op de stoel ging zitten en haar mond goed open deed. er is een kruisbeet ontdekt dat goed in de gaten moet worden gehouden.

Tip: als je zelf bang bent voor de tandarts, plan dan je eigen afspraak op een andere dag. Zo ben je, als je kind controle heeft, zelf ook veel meer ontspannen en geef je de angst minder snel door.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het gaat juist om het voorkomen van tandheelkundige ingrepen :D

Deel Deze Pagina