Tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door UmmAbderrahman, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is niet helemaal waar, de gewone verdoving schijnt in een heel enkel geval weeen te kunnen veroorzaken... Vandaar dat je dus andere verdoving krijgt.

2. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    ja zoiets las ik dus ook. als ik ga dan ga ik ook zeker naar die andere verdoving vragen.

3. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik heb een wortelkanaalbehandrling gehad toen ik 6 weken was met verdoving. Ze hield er wel rekening mee.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het alleen maar een gaatje is, gewoon laten vullen! Als je verdoven een eng idee vindt, gewoon zonder verdoving laten vullen.
    Persoonlijk vind ik een verdoving vervelender voelen dan het boren van een gaatje. Op het moment van het boren kan het pijnlijk zijn, maar dat is over als de vulling er in zit meestal.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het alleen maar een gaatje is, gewoon laten vullen! Als je verdoven een eng idee vindt, gewoon zonder verdoving laten vullen.
    Persoonlijk vind ik een verdoving vervelender voelen dan het boren van een gaatje. Op het moment van het boren kan het pijnlijk zijn, maar dat is over als de vulling er in zit meestal.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Zo'n mini gaatje voel je niet hoor, gewoon gaan en lekker zonder Verdoving doen. Maar mét kan ook totaal geen kwaad. Zelf ook paar weken terug laten doen. Zelfs nog eerst aan de vk nagevraagd. Kan gewoon!!!

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik was net zwanger en bleek 3 gaatjes te hebben die mijn eigen tandarts had gemist een paar weken ervoor (was voor een andere behandeling elders). Ik ben best bang voor de tandarts en kon kiezen voor met of zonder verdoving en heb toch voor zonder verdoving gekozen. Het moest gebeuren en ik was nog geen 12 weken.
    Vond het niet heel fijn maar het was te doen zonder. Die tandarts had wel verdoving gegeven als zonder niet te doen bleek te zijn.
    Edit: alleen boren was vervelend, daarna voelde ik niets meer. Heb verder ook nooit gaatjes, ooit 1 gaatje gehad. Mijn man neemt nooit een verdoving bij een gaatje trouwens.

8. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik zou het inderdaad ook laten vullen. Ik kwam na m'n zwangerschap bij de tandarts en ben inmiddels 3 vullingen en een kroon rijker... En bedenk dat als je toch kiespijn zou krijgen, je alleen Paracetamol mag. En heb je écht kiespijn, dan is dat niet voldoende!! (Ik beval trouwens liever dan dat ik kiespijn heb! :D)
    Het is vaak ook plaatselijk verdoofd en niet in je zenuw bij n klein gaatje.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn tandarts vertelden dat ´een zwangerschap een kies kost´ doordat veel vrouwen slechter poetsen tijdens de zwangerschap omdat ze kokhals neigingen krijgen van het tanden poetsen en door het eventueel overgeven.

Bij mijn dochter 2 gaatjes laten vullen met verdoving, de laatste controle had ik 2 beginnende gaatjes maar daar wilde hij nog niks aan doen.
    Hij is erg voorzichtig met me, hij doet de stoel bijvoorbeeld niet te plat omdat dat niet prettig ligt.
    Foto´s maken wil hij absoluut niet doen, ook niet met loodschort. Dat vind hij wel een beetje link.

Ik voel trouwens helemaal niks van de verdoving, dat prikje, dus vandaar dat ik gewoon verdoving pak.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Kan echt geen kwaad hoor, heb zelfs mijn verstandskies laten trekken toen ik zwanger was, onder verdoving. Tandarts weet heus wel wat ze doet hoor

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ze hebben daar speciale verdovingen voor.
    Onze tandarts heeft alleen deze verdovingen en geen andere.
    Overigens is fotos maken wel heel slecht dus als dat niet gebeurd gweoon laten vullen.

En idd met je zwangerschap krijgt je gebit een optater.
    Na mijn bevalling 2 maanden erna controle en ja hoor 3 gaatjes..
    Dus ik zeg gaan!

12. xmelisx

xmelisx Bekend lid

28 jul 2011
    584
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad absoluut geen foto laten maken! Heb ik bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan, ik vroeg nog aan de tandarts of het echt wel mocht en volgens hem was het geen probleem omdat het maar een plaatselijke foto was.
    Met 8 weken nog een goede echo gehad, 2 weken later bleek dat het kindje met 8,3 weken was gestorven, precies de dag dat de foto genomen was.

Als ik jou was zou ik gewoon even met je verloskundige overleggen w.b. de verdoving...

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Kan alleen boven, beneden heb je mandibulaire blokken en is meteen de helft verdoofd.

14. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Bedankt voor al jullie adviezen. Voor zo ver te lezen mag het dus wel gewoon.

Er hoeven gelukkig geen foto's gemaakt te worden.

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb gatenkaas in mijn gebid.. Toen mijn ex het uitmaakte nu al weer bijna 5 jaar geleden kotste ik ook drie weken lang maagzuur uit.. De dokter was overtuigd dat ik zwanger was en de tandarts was er van overtuigd dat ik maar teveel had gesnoept.. Terwijl altijd half jaar controle en mijn gebid was perfect tot toen dus.. Dat is van kwaad tot erger gegaan. Na drie jaar ging ik pas stuk van de pijn.. Anti biotica voor drie dagen en hup twas weg.. Een jaar later 4 verstandskiezen eruit en gelijk de twee kiezen aan de onderkant die letterlijk waren weg gerot eruit laten halen.. De tandarts wilden deze maankraters serieus boren en vullen... Mafketel.. Toen hij mij daarvoor een spuit had gegeven kreeg ik daar een hyperventilatie aanval van.. Niet omdat ik zo panish werd maar gewoon omdat ik niet tegen een boomload adrenaline kan.. Daar val ik standaard van flauw en ga ik even van hyperventileren maar flauwvallen mocht niet werd het erger en werd ik naar het ziekenhuis gestuurd.. Onder algehele narcose zes kiezen eruit en toen ging het een tijdje goed.. Nu viel vorige week mn tijdelijke vulling eruit want aan een kies zit een gigantish gat, waar ook tandarts echt geen drol om geeft die kon het niet eens zien -.-' ik bedoel hij is echt HUGE! En nu een groot gat aan de rechter bovenkant en wat plekken die van vijf jaar terug nog geboord moeten worden! Ik word echt helemaal para van de bureau cratie in de zorg hier! En zowiezo dat de tandarts hier echt minder om je gebit geeft dan in NL! Daar geven ze je geen keus daar doen ze het gewoon..

16. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Maar als je dus niet zon traumatish poppetje bent net als ik gewoon doen voor het erger wordt dus! ;)

17. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0

OMG wat een drama zeg!
    Ik moet zeggen mijn gebit is echt perfect Godzijdank. Nooit problemen gehad. En ook nu ik zwanger ben heb ik niet echt maagzuur. Ik heb ook nog geen 1x over gegeven.
    Ik heb nu dus een gaatje wat geloof ik de eerste is in 10 jr ofzo.
    Maar als het echt zo is dat de zwangerschap je gebit een optater geeft wil ik dit gat niet groter laten worden..

Ik moet zeggen dat mijn tandarts echt heel goed is. Zorgvuldig, netjes en maakt alles goed schoon..maar ik heb ook horror verhalen hier gehoord bbrrr

18. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik had tijdens mn zwangerschap ook een klein gaatje. Die heb ik laten vullen zonder verdoving (op advies van de tandarts). En eerlijk, het deed misschien ietsjes meer pijn dan de spuitjes van de verdoving zelf ;)

19. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik heb al meerder gaatjes gehad, maar daar hoef je toch geen verdoving voor te hebben. Het doet niet eens zeer zonder verdoving. Ik zou het gewoon zonder doen. Het is echt niet nodig hoor.

20. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch wel vreemd dat tandartsen er verschillend over denken.. tijdens mijn zwangerschap tweemaal een gaatje gehad. Beide keren zonder verdoving laten verhelpen (mijn tandarts verdoofde dus niet!). Dit is zelfs zo meegevallen dat ik geen verdoving meer wil. Mocht het te pijnlijk zijn kan er alsnog verdoofd worden.

Deel Deze Pagina