Bij mijn dochter braken spontaan mijn vliezen met 37+4. Ik deed niets bijzonders... Opeens was er een golf water. Nu ben ik bijna 28 weken zwanger en ik heb steeds het idee dat mijn vliezen zomaar kunnen breken. Wie heeft dit ook?
Nee joh niet bang voor zijn! De meeste bevallingen beginnen met weeën. De baby maakt sowieso hormonen aan waardoor de bevalling begint. Het zal wel een combinatie zijn van deze hormonen en de druk die de baby uitoefent waardoor die dingen breken. Die breken echt niet zomaar. Of je moet een infectie hebben, een niet goed eh, functionerende bmm of dat soort dingen. Die breken echt niet zo zonder aanleiding! Maak jezelf niet gek meid!
hoi, Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vliezen nog nooit spontaan gebroken zijn, lijkt me wel een aparte ervaring en zeker als ik lees over die golf haha
Mijn dochter lag in stuit en was aan de grote kant... Dus ze zat ook wel vrij krap. Maar ze is nu 14 maanden en ik moet haar best veel tillen wat zwaar is (11 kilo) dat speelt ook wel een beetje mee misschien...
Midden op een verjaardag helaas en ik moest direct een keizersnee (stuit). Had net twee volle borden macaroni op
Hoeveel kinderen heb je? Hier zijn mijn vliezen wel geboren met 38wk. Zomaar uit het niets zonder weeën. Ben inderdaad nu wel alert erop Maar ik ga er vanuit dat het met weeën begint. Heb al veel last van pijnlijke oefenweeen en dat had ik bij zoonlief helemaal niet..dus ook weer een verschil.
Bij mijn oudste braken ook de vliezen spontaan, maar daarvoor had ik al wel een soort van weeën/gerommel. Tillen doe je met je buikspieren en niet met je baarmoeder. De vliezen zitten ook nog es veilig IN je baarmoeder dus ik zou me daar geen zorgen om maken hoor..
haha.. ik heb ook een stuit gehad,..maar dan gewone bevalling.. en dat water brak pas bij 8 cm ontsluiting..nou meid dat leek wel een tijdbom zo hard gaf dat een plop het was meer meconium dan water,..ik moest alles ophouden mocht ook niet mee drukken pff en ik moest plat mocht niet meer op vanwege navelstrengverzakking.. maar dat water brak eigenlijk pas door de persweeen die ik had en na toucheren..was niet echt spontaan pff heel de verloskamer zat onder incl de zuster haha
nee idd haha..achteraf gezien is het lachen maar op dat moment pff.. weet je wees blij met die keizersnede, als ik toen had geweten had ik er ook opgestaan. Bij mij was alles echt gekneusd tot stuitje aan toe en kon 6 weken niet lopen zegt genoeg he...maar ik had wel een pracht van een dochter
Mij viel de keizersnee best tegen, de eerste paar dagen! Maar ja, een gewone bevalling is ook geen pretje. Ik mocht ook niet gewoon bevallen bij haar. Nu is het even afwachten of deze ook in stuit ligt, en zo niet, of alles vlot verloopt...
oh heb goede hoop hoor, mijn 2e draaide pas bij 35 weken.. en is "normaal"geboren en mijn derde draaide pas met week 38 liep al bij de gyn daarvoor, maar mocht lekker terug naar de vk haha Ik ging er ook vanuit dat de 2e eigenlijk ook een stuit zou worden omdat ik een omgekeerde bevalling had gehad en geen gewone, dus ik wist niet beter eigenlijk. een keizersnede is ook niet alles, duurt lang herstel enzo.. en ja weet je wat er in gaat moet er ook weer uit he hahaha..en hoe..maakt niet zoveel uit als het maar gezond is en gaat
Ohhhhhh hier ben ik daar ook zo vreselijk bang voor. Bij mijn dochter baken mijn vliezen ook ineens met 34 weken. Ik ben ook panisch dat dit weer zal gebeuren hoor. Ik heb zelfs mijn bed al vruchtwaterproof gemaakt. Nu die 34 weken eraan komen krijg ik ook steeds meer angst merk ik.
ik ben er niet bang voor in de zin, dat het nu elk moment kan gebeuren. Maar ben rond de uitgerekende datum wel "bang"dat het op een vervelend moment gebeurd Dat ik net bij iemand op visite ben met vloerbedekking ofzo of in de super. Mn vorige bevalling begon met weeen en de vliezen heeft de vk tijdens de bevalling zelfs moeten breken...maar ja je weet maar nooit he
Heel herkenbaar. Bij de eerste ook begonnen met gebroken vliezen (ook stuit en geplande keizersnede) dus weet hoe het voelt. Dit kindje ligt ook weer in stuit en trapt soms met de voetjes recht naar beneden en dan voelt het echt alsof ze er zo doorheen trapt (wat niet heel waarschijnlijk is, dat weet ik), dus dan knijp ik hem wel even
Ik heb er ook een bepaalde angst over, heel gek. Het is natuurlijk helemaal niks engs ofzo. Maar ben dan bang dat ik erdoor overvallen word denk ik misschien?
Ja dat had ik dus ook. Ik had rond week 18 ofzo heel veel enge verhalen gelezen over gebroken vliezen voor week 24 en die kindjes haalden het dus niet.. Heb er nachtmerries over gehad. Met week 30 kreeg ik een hoge vliesscheur en werd opgenomen voor 2 weken. Paar dagen thuis, weer opgenomen met vroegtijdige weeen, aan de remmers..enz enz ging telkens zo, evne naar huis en weer een paar dagen opgenomen. Uiteindelijk ingeleid met week 38. Denk dat ik gwoon teveel verhalen gelezen had.
Hihihi ik ben juist helemaal niet bang dat me vliezen breken kom maar op.Bij me dochtertje was ik precies 37week lag net in bed en had krampen dus ik naar d'r wc voel ik ineens druppels. Dus ik me vriend roepen dat ik laat bij de wc ben en dat ik al aan plassen ben.. Eenmaal bij de wc droogde ik me af met wc papier was het roze haha dus was vruchtwater