AMSTERDAM - Een 44-jarige Nieuw-Zeelandse die ademde met behulp van een elektrische zuurstofpomp is dinsdag overleden, nadat het energiebedrijf de stroom in haar huis had afgesloten wegens een betalingsachterstand van omgerekend negentig euro. Dat heeft de familie van de vrouw woensdag gezegd. Het energiebedrijf heeft laten weten enorm geschrokken te zijn en een onderzoek te hebben ingesteld. Ook de politie onderzoekt de zaak. De vrouw, Folole Muliaga uit Auckland, overleed binnen twee uur nadat de stroom in haar huis was afgesloten. Volgens haar neef, Brenden Sheehan, heeft zowel Muliaga als een van haar vier kinderen de situatie uitgelegd aan de medewerker van het energiebedrijf die de stroom kwam afsluiten. Ze wilden hem de zuurstofpomp laten zien, maar hij weigerde binnen te komen en sloot de elektriciteit af, aldus Sheehan. Muliaga, een lerares, zat sinds februari ziek thuis. Vrijwel direct nadat de stroom was afgesloten kreeg ze ademhalingsproblemen en volgens haar neef duurde het niet lang voor ze buiten bewustzijn raakte. Pogingen om haar bij te brengen mislukten. Volgens professor in de rechten Bill Hodge is het denkbaar dat de medewerker van het energiebedrijf wordt vervolgd voor doodslag. Bron: de telegraaf
" nee mevrouwtje, ik hoef die tank niet te zien, vind het een originele smoes, maar daar heb ik geen tijd voor ! " Echt schandalig
wel raar dat die neef haar niet ergens mee naartoe heeft genomen voor de zuurstof. en apart dat hij niet de politie heeft gebeld ofzo. naar mijn idee heeft hij gewoon zitten wachten totdat ze doodging.
ik vind het ook maar een raar verhaal, en waarom heeft de familie de rekening niet betaalt dan of zou niemand de post in de gaten houden. het lijkt mijn dat als je ziek bent en je weet dat de rekeningen gewoon door gaan dat iemand hier een oogje in het ziel houdt. en ook het feit dat ze hebben toegekeken hoe de vrouw dood gaat vind ik een beetje raar hoor, als ze bij de buurvrouw hadden aangebelt hadden ze vast wel terecht gekunt tot dat de rekning betaald was toch, het gaat maar om een klein bedrag dus het had zo geregeld kunnen worden.
Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken, want er zal toch vast wel iemand geweest kunnen zijn die haar even had kunnen helpen ?
wat stom dat die man van het energie bedrijf niet even naar hun verhaal luisterde, maja als hun altijd maar rekeningen niet betalen....dan kan ik me voorstellen dat een energie bedrijf er genoeg van heeft, maja of dat ook zo is.... ennuh...iedereen met een elektronische zuurstofapparaat zal ook echt wel een gewone hebben, voor het geval dat het stroom "gewoon" uitvalt, wat natuurlijk ook ooit kan gebeuren. Dus...ze had er niet aan dood hoeven gaan....lijkt mij...