ik heb vorig jaar een gehad.. denk dat het idd heeft gescheelt dat het nog geen pijn deed en dat die kies ook maar 1 wortel had want heb er ook niks van gevoeld. was mij dus ook 100% mee gevallen want de keer ervoor dat ik er 1 moest heb ik de kies laten trekken omdat ik echt heel benauwd werd van het idee alleen al. napijn ook weinig last mee gehad toen.
Ik heb twee keer een wortelkanaalbehandeling gehad. De eerste gewoon bij de tandarts. Dat viel me toen erg mee. De tweede keer bij een speciale praktijk waar ze het zogenaamd beter konden als bij de tandarts. Nou toen is het helemaal mis gegaan. Ze spuiten een soort chlooroplossing in je wortels, om het gebeuren schoon te spoelen als alle zenuwen verwijderd zijn, maar bij mij hebben ze per ongeluk door de wortelpunt heen gespoten en ik kreeg de oplossing dus in m'n kaakholte. Deed heel zeer. En ik heb nog een half jaar met een ontsteking gelopen. Constant als ik m'n neus ophaalde, kreeg ik zo'n vieze groene dot etter in m'n mond. Echt zo goor! Maar goed, dit is dus zo'n verhaal wat waarschijnlijk maar heel af en toe gebeurt en daar moet je gewoon niet vanuit gaan. Denk dat wortelkanaalbehandelingen uiteindelijk vaak best meevallen. Bij mij zijn trouwens alle vier m'n verstandskiezen getrokken (en nog 4 gewone kiezen, dit allemaal ivm een te kleine kaak en beugel). Bij de eerste twee verstandskiezen heb ik weinig pijn gehad en bij de tweede twee verstandskiezen heb ik redelijk wat pijn gehad. Dus daar is echt niets over te zeggen. Maar ik denk dat je beter niet te lang kunt wachten met die verstandskies trekken hoor. Zo'n ding kan veel schade aanrichten als je pech hebt.
Nou ik ben bij de tandarts geweest hoor Gelukkig was er geen wortelkanaalbehandeling nodig * doet vreugde dansje * Ze ging heel voorzichtig boren en merkte op dat mijn zenuw nog niet zichtbaar was en hij dus normaal gevuld kon worden. 1 verdoving was voldoende en ze wilde meteen mijn vulling die onder los zat ook vervangen. Deze verdoving deed niet genoeg en kreeg daarna nog een verdoving en deed ook bijna niks dus heb er uiteindelijk 3 beneden gekregen die wel iets deden maar niet alle pijn weg nam. Boven is al uitgewerkt en heb maar een pijnstillertje genomen ivm napijn die ik al kon verwachten Onder is nog steeds verdoofd incl mijn tong, Kan niet normaal eten en mijn tong voelt dik aan en heb t idee dat ik flink kwijl maar dat valt mee. Hopelijk trekt de verdoving uit mijn tong en wang weg want vervelend is t zeker. Ze gaf wel aan dat ze nu begreep waarom ik mijn verstandskiezen ng niet wilde laten trekken. Was geen haast bij ivm de kleine gaatjes en omdat onder zo moeiljk te verdoven is. Over een half jaartje weer op controle en dan gaan we verder kletsen over eventueel trekken
Ik vond het niet meevallen (om eerlijk te zijn). Was enorm angstig en iedereen vertelde mij dat het 100% meevalt en je gelijk van de pijn af bent... Niet dus, heb een paar dagen napijn gehad en de tandarts had een aften bij me bezorgd...😣 had liever gehoord dat het niet meevalt, dan had ik mij daarop kunnen voorbereiden.
Jeetje winterbird. Geen goede ervaring dus. Ik ging met lood in mn schoenen heen maar was niet nodig die enge behandeling. Ze was gelukkig erg mee gaan en moest aangeven als t niet meer ging. Mag nog wel morgen weer de tandarts bellen want 1 vulling staat iets boven mn kies en kan daar ook niet goed etensresten ed uithalen dus dat moest ff geslepen worden tot een mooi vlakke kies. T ergste heb ik iig achter de rug
Heb 2x een wortelkanaalbehandelng gehad waarvan er 1 toen tijdens de zwangerschap. Kreeg eerst maar een halve verdoving. Hey viel me echt reuze mee. Heb ook 2x een kies laten trekken waren mijn verstandskiezen die waren rot omdat ik er niet bij kon met poetsen. Had rr veel pijn aan en was ook bang voor de pijn van het trekken maar ook dat viel me reuze mee. Denk ook dat het aan je tandarts ligt hoe die verdoofd.
Mijn verstandskiezen waren er allemaal zo uit. Wortelkanaal is irritant omdat je zo lang achter elkaar met je mond open moet liggen en ik krijg dan erge last van mijn kaak.
Vandaag was ik voor 45 min ingepland. Omdat t geen wortelkanaalbehandeling werd is ook meteen een losse vulling vervangen. Uiteindelijk heb ik 1 uur en 20 min met mn mond open gezeten. T "grote" gat waarvan niet duidelijk was of t een wortelkanaalbehandeling werd doet geen zeer meer. De vervangen vulling daarentegen. .....Erg gevoelig en is nog iets te hoog waar ik morgen even voor moet bellen om t af te laten slijpen. Verder had ik begrepen dat t nog een paar weken gevoelig / zeurend kan blijven ivm t uitharden van de witte vulling. Vervelend is t iig wel.