Ik zou een wortelkanaalbehandeling laten doen. Je kan wel een kies (of twee) missen, maar je leeft nog zó lang. Het zou toch jammer zijn als je op je 65ste alleen nog maar soep en vla zou kunnen eten Ik ben zelf heel zuinig op m'n gebit en heb mijn vakantiegeld een paar jaar geleden gespendeerd aan een implantaat voor een kies die écht niet meer te redden was. Ik snap trouwens niet waarom je zo lang moet wachten op een wortelkanaalbehandeling. Het lijkt me gevaarlijker om met een ontsteking in je mond door te blijven lopen. En foto's maken is volgens mijn tandarts geen probleem. De straling is heel beperkt en voor de zekerheid (of ter geruststelling ) krijg je een loodschort.
Ik had ook een dode kies en daarbij wel een wortelkanaal behandeling laten doen! Ik heb nergens last van gehad! En ben blij dat ik het niet heb laten trekken! Kost wel meer geld! Maar het blijft je gebit!
Wist eigenlijk niet dat het bestond, dat mensen kiezen later trekken omdat het goedkoper is. Je hebt maar 1 gebit en daar moet je het heel je leven mee doen dus je kunt er maar beter goed voor zorgen. Succes met de behandeling, mijn verstandskies moest worden getrokken tijdens de zwangerschap, heb er nu nog 3 en wat voelt het nog leeg, kan me niet voorstellen de achterste kies ook te moeten missen.