Toeslagen/Uitkeringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Na aanleiding van wat mijn schoonoom (is dat een woord?) vanochtend zei ("iedereen die recht heeft op kinderbijslag, heeft geen recht op kinderen") vroeg ik mij af wie er allemaal een uitkering ontvangen (of gewoon benefits in het algemeen) en hoe jullie het doen (ik doel vooral op mensen die er dus niet bij werken, om welke rede dan ook)

Ik ben sinds kort mijn baan kwijt (was te duur..project kon niet meer verder en ik ben nog zwanger ook..Heerlijk om dit te horen als je bijna bevallen bent!) en mijn partner kan ivm gezondheidsredenen niet werken. Onze oom (nou ja: zijn oom) is hier vreselijk op tegen en geeft partner de schuld dat we nu op een uitkering moeten leven. We raken ons huis binnekort ook nog eens kwijt (het is maar een 1 bedroom huis, maar beter dan niets) en ik voel me vreselijk. Oom vind dat we "de overheid enorm naaien" (zijn woorden) en dat we dit kind nu alleen maar hebben als vrijkaartje voor toeslagen en recht op een council huis. Dit terwijl het aan het begin (tot een week of 36-37) goed ging qua huis en baan.

We moeten het op dit moment met 448 pond per maand doen, dit wordt ietsjes meer als het kindje er is. Met kindje zullen we rond de 700 per maand krijgen. Ik ben erg blij dat we alle dingen (wieg, ledikant etc) al gekocht hadden VOORDAT dit allemaal gebeurde..

Dus, ik vroeg me af hoe jullie het doen, hoeveel jullie ongeveer per maand/week krijgen en hoe jullie je erbij voelen..

Ook voor de mensen die werken maar alsnog toeslagen (zoals huurtoeslag enzo) krijgen mogen hier natuurlijk ook op reageren.

2. Nouja zeg! Wat loopt die oom belachelijk te oordelen. Je zou haast gaan hopen dat hij ook afhankelijk wordt van een uitkering! Dit slaat toch nergens op!! Ik hoop echt dat je jezelf hier niks van aantrekt, want het is geheel onterecht dat hij zo doet.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb momenteel een uitkering.

Maar dankzij het salaris van mijn man redden we het prima.

De opmerking van je schoonoom vind ik nogal krom!!
    Dat soort mensen weten niet hoe het is en hoop voor hem dat hij ook nooit te weten komt hoe het is..

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    We moeten het maar slikken ;) Want zodra we ons huis kwijt zijn is het of op straat leven (inclusief kindje..) of hem 200 pond per maand betalen aan huur en bij hem en zijn broer wonen (in een 2 bedroom huis met z'n vijven) nee..Dan is de keuze helaas snel gemaakt

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOuja, ik ben echt verbaasd.
    Wat een rare oom!

Je betaald er zelf gewoon voor hoor ( belasting ) , dus ik snap niet waar je 'schoonoom' zo raar over doet.

Heel veel succes met de komende bevalling!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik snap t niet zo goed? Praktisch iedereen krijgt toch kinderbijslag, gewoon vanuit de overheid, dus wat heeft dat met t recht op kinderen te maken? dan mag niemand kinderen krijgen?

7. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de kinderbijslag:ik denk dat ts in het buitenland woont, klopt dat? Misschien werkt het daar anders.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krijg je in NL ook kinderbijslag als je veel geld verdient? Hier heb je namelijk geen recht op kinderbijslag als je teveel verdient

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja, tot nu toe is dat gewoon zo.. in de toekomst kan hier wellicht nog verandering in komen. Je hebt wel kindertoeslag (per maand) wat inkomensafhankelijk is.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja iedereen krijgt hier kbs..

Zelfs Willem Alexander en Maxima:D

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar goed ts, ik zou m lekker in z'n sop gaar laten koken. Neem aan dat je niet van plan bent om eeuwig zo te blijven leven?

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, absoluut niet. Ik zit nu al voor banen te zoeken ondanks alle werkgevers die me gecontacteerd hebben zeiden dat ik toch echt minimaal 6 weken verlof moet nemen..Maar meer van "wat als we 4-5 jaar zonder baan zitten.."

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je oom is nogal kortzichtig. Maar ik denk dat zijn ideeën een beetje gevoed worden door de media in de UK op dit moment of niet? Ik las ergens dat veel mensen vinden dat benefits niet meer een vangnet zijn, maar een "lifestyle choice". Zeker na het gedoe met die Philpott zaak, die heeft geloof ik 14 kinds bij 3 verschillende vrouwen en kon redelijk comfortabel leven van alle benefits.

Ik zou me niets aantrekken van die "oom", lekker laten waaien, jij weet wel beter.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, hier bij Jobcenter denken ze ook dat ik er voor gekozen heb om ontslagen te worden, want "dit is makkelijk geld" maar tegelijkertijd vinden mensen het sneu dat iemand met een uitkering (zonder partner) het met 53 pond per week moet redden (eten, electriciteit, water etc)

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oom denkt nog steeds dat als je even de stad in gaat je thuis komt met een baan. Zo van "ik heb een baan, dus waarom jij niet" nou ja, misschien omdat jij die baan al meer dan 20 jaar hebt.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Op dit moment krijg ik huurtoeslag en zorgtoeslag. mijn vriend ook zorgtoeslag.
    Wij studeren beide nog dus het geld is best welkom.
    Ik zou wel zonder kunnen, maar ik heb er recht op. Als je staat iets van mij moet hebben innen ze het ook, dus waarom mag ik dan niet mijn hand op houden..

Betreft uitkering, als het ooit nodig is zou ik het fijn vinden, ik zou dan wel direct gaan solliciteren op een baan..

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe ook echt wel solliciteren ja..Maar nu krijg ik voornamelijk te horen dat ze me best wel willen interviewen, maar niet als ik zwanger ben en minimaal 10 weken verlof moet opnemen voor het kindje na de bevalling. Dus ik kan wel solliciteren maar het zit nu even niet mee qua zwanger zijn enzovoorts..

18. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nou lekker kortzichtig is die oom zeg!

Toen mijn man en ik voor een kindje gingen hadden we het financieel tip top in orde, een eigen koopwoning, allebei een baan enzovoorts.

Inmiddels ben ik een alleenstaande moeder (omdat mijn ex zo nodig vreemd moest gaan) die geen baan meer heeft en een ziektewetuitkering heeft. Naai ik nu ook de overheid en moet ik mijn kind maar inleveren?

Haha echt waar, wat een grap die oom ;) Je hebt het leven nu eenmaal niet altijd zelf in de hand en ook je baan verliezen kan je overkomen. Lekker laten kletsen die man.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

haha nu 4 dagen voor je bevalling moet jij even een baan zoeken.. jaa tuurlijk alsof iemand jouw nu aan neemt.. haha lekker laten lullen die grapjas.. als hij het zo goed heeft kan hij jullie wel helpen en betaal je hem 2 pond huur i.p.v. 200 ajuus.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet zo'n ramp om hem 200 pond per maand te geven (hoewel we dan ook maar 248 over hebben om te eten etc per maand, maar beter dan niets!) maar het feit dat ie zo reageert..Tja.

Deel Deze Pagina