Rugpijn en buikpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sammetjen, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen behoorlijk veel last van mijn rug en mijn buik. Ik heb eerder buikpijn gehad maar dit waren meer steekjes onderin mijn buik. Daar heb ik me nooit zo druk over gemaakt. Nu is het een meer aanhoudender pijn en in mijn "bovenbuik". Ook mijn gehele rug is heel erg pijnlijk. Heeft dit te maken met mijn zwangerschap en moet ik me zorgen maken? Ik ben 17 weken zwanger?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Sam

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi sam,

Het kan worden veroorzaak door je groeiende baarmeoder, je organen moeten plaatsmaken en dit kan gevoelig zijn.
    Ook gaat je houding veranderen door de zwangerschap dit kan ook klachten geven.
    HOud het even in de gaten, word het erger of trekt het niet weg neem dan even contact op met je verloskundige.
    Laat ook voor de zekerheid je urine even nakijken bij de huisarts, voor een blaasonsteking. Een blaasontsteking verloopt anders in de zwangerschap dan daarbuiten. Je kan het maar uitgesloten hebben!

Imke

3. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

Feb 6, 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Hoi Imke,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik moet morgen toevallig naar de verloskundige, dus ik zal het ook bij haar voorleggen. Ben in ieder geval weer blij als ik het hartje weer gehoord heb (af en toe een beetje onzeker). Als ik stilzit gaat het goed, maar als ik me inspan of ga lopen, dan wordt het erger. Ik bespreek het morgen met mijn verloskundige. Nogmaals bedankt voor de geruststelling.

Sam

Share This Page