kans spontane bevalling na 41 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kwekkie, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

Jan 1, 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Ik ben vandaag 41 weken zwanger. De vk heeft geprobeerd me te sptrippen maar dit is niet gelukt omdat mijn baarmoedermond nog helemaal dicht zat.

Ik moet nu vrijdag terugkomen, mislukt het dan weer dan moet ik na het weekeinde ingeleid worden. Ze zei dat ze verwachtte dat ik vrijdag in elk geval nog niet bevallen zou zijn ivm mijn dichte baarmoedermond.

Hoe groot is de kans dat ik alsnog spontaan beval? Want ik wil alles proberen om inleiding te voorkomen, dan moet ik nog een week doorlopen. Zijn er zaken die ik zelf kan doen om eea te versnellen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kwekkie,

je kunt nog vrijen, is sperma zit prostaglandine en dat kan helpen weeën te krijgen. Verder kun je eventueel ananas eten (verse) en bitter lemon en tonic drinken. Daar zit kinine in en dat kan ook helpen weeën te krijgen. Maar je moet er erg veel van nemen wil het echt helpen. Van vrijen is echt bewezen dat het kan helpen, van de ananas en bitter lemon niet, maar goed, het kan ook geen kwaad.

Mirjam

Share This Page