tandartsvergoedingen tot 22 jaar

Discussion in 'Gezondheid' started by OemHudaifa, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die lijst geldt landelijk voor iedere zorgverzekeraar; POSTBUS 51 informeert namens de overheid. Dat sommige verzekeraars meer vergoeden is hun eigen keus.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Waarom vraag je t je verzekeraar zelf niet even?

Lijkt me een kortere weg dan aan dames hier, waarvan velen net een andere polis hebben of een heel andere maatschappij..

Als ik iets wil weten omtrend een vergoeding over de ziektekostenverzekering, dan duik ik op mn toestenbord en mail de klantenservice van mijn verzekeraar ( De Friesland)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, en bovendien staan de polisvoorwaarden bij bijna iedere verzekeraar op de site, gevonden Zilveren Kruis:

"Tandheelkunde tot 22 jaar
    100 procent (m.u.v. gegoten vullingen, kronen en bruggen, implantaten en orthodontie)
    "

Koekie! 8)

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb gebeld met de zilveren kruis (kun je ook teruglezen) en die gaven dus aan dat het maar voor 75% (ook rontgenfoto's) wordt vergoedt met een max van 450 euro. Hieronder vielen ook de vergoedingen die voor 100% vergoed moesten worden.

En op de site van ZK en op mijn polisblad staat dus ook dat het wel 100% vergoed wordt, maar dat is dus echt niet zo.

En nee een wkb hoeft niet, maar kan 1500 euro kosten, afhangende van de behandeling. Alleen is het minimale kostenplaatje (volgens de bronnen op internet van tandartsen) 500 euro. Dit is exl. foto's en eventuele kronen (want van een wkb kan een tand zo afzwakken dat hij er alsnog uit moet. Ook is het pas na een half jaar tot een jaar zeker of het heeft gewerkt.)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Foto's kosten niet zoveel en ALS er een kroon aan te pas komt, zal dat pas minstens een paar maanden later zijn. 1500 euro lijkt me nogmaals bijzonder sterk. Niemand heeft volgens mij een verzekering die dat volledig vergoed.

Share This Page