Deksel op de box tegen huisdieren

Discussion in 'De babyuitzet' started by nijntje op de mac, Feb 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Hi, we hebben al een hele tijd een plaat van geperst pulphout op de box zodat de katten er niet in kunnen gaan liggen, alleen is dat ding natuurlijk best wel groot en door het langs de muur schuren zijn de randen nu helemaal rafelig. En ik had er behang opgeplakt voor de gein maar dat ziet er ook niet meer uit. Ik vraag me af of er meer meiden zijn die zo'n oplossing hebben, maar dan praktischer en mooier? Misschien iets dat je kan opvouwen ofzo? Of kan je zoiets ook ergens kopen?

2. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Tja of het echt mooi is betwijfel ik maar wat wel helpt is balonnen in de box leggen

3. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Ik heb er voor de geboorte ballonnen ingedaan, zodra ze erin gingen knalde er een ballon en dat vonden ze maar niks!

Nu merk ik dat ze er soms wel in hebben gelegen als we niet thuis waren maar dan gooi ik er een nieuw kleed in, ze gaan er absoluut niet in als Amy in de box ligt of als wij thuis zijn.

4. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

Jun 20, 2009
    388
    0
    0
    Dat hebben we voor Sophie werd geboren ook al geprobeerd maar die beesten zijn zo stronteigenwijs dat dat niet helpt... Ze hebben er zelfs meerdere keren in gepiest! Vandaar ook die klep erop... Het zijn trouwens twee abbesijnen en een bengaal, echte sloopkatten haha (de bank hebben ze trouwens ook helemaal gesloopt)

5. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een stoffen deksel? Dus een grote vierkante lap met elastiek aan de zijkanten? Ruimt ook wat gemakkelijker op, denk ik.

6. Rodi

Rodi Actief lid

Oct 20, 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Wij halen het boxkleed eruit als we niet thuis zijn. Ze gaan er dan niet in omdat ze er dan toch niet lekker in kunnen liggen. Als ik het vergeet gaan ze er wel in liggen ... ze loeren er gewoon op! :D

Maar zoals bij jullie dat ze er in plassen los je er denk ik niet mee op.
    Kunnen ze misschien in een andere ruimte in huis als jullie er niet zijn, zodat ze er niet bij kunnen?

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Die balonnen werkten hier ook niet, onze kat was wel zo slim om te kijken of de balonnen er in lagen of niet en zo niet, dan kroop hij er gewoon in. De eerste keren heb ik hem er nog aardig vriendelijk uitgezet, na de zoveelste keer heb ik hem heel boos de box uit getrokken, hij heeft het nooit meer in zijn hoofd gehaald om daar te komen. Hij heeft genoeg lekkere plekjes waar hij wel mag liggen.
    Vervelend dat ze er in plassen! Doen ze dat alleen op het boxkleed of sproeien ze ook tegen de box?

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

eerst haalden we altijd het speelkleed eruit dus zouden ze op de bodem zelf liggen en dat is niet lekker warm. Later hoefde dat niet meer want ze kropen er gewoon gelukkig niet in.we zetten eerst s avonds de wipstoel erin en daar legden we een vuilniszak overheen. niet mooi maar wel praktisch. Nu is de wipstoel naar boven.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij kennen iemand die heeft in de huiskamer boven de box een klamboe hangen, gewoon die helemaal rond de box sloot. Zag er best leuk uit vond ik zelf, erg gezellig en knus. Maar de voornaamste reden van hun was om de katten buiten de box te houden wat er prima door lukte. Het is dat mijn vriend geen gaten in het plafond wil, maar anders hadden wij het ook gedaan alleen dan niet ivm huisdieren, maar gewoon voor de mooi ;)!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is idd een leuk idee grappig.
    (ook handig voor in de zomer met vliegen etc)

11. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

Feb 26, 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Als Senna niet in de box ligt, hebben wij aluminiumfolie in de box liggen. Poes heeft ons al erg boos aangekeken en vindt dit dus geen leuke oplossing van ons, maar het werkt wel (bij ons).

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    balonnen hebben hier goed geholpen. DE kat sprong erin een ballon knapte en die schrok zo erg dat ie nooit meer er in is geweest.
    Verder heb ik gehoord dat aluminiumfolie ook wel wil helpen

13. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Wij hebben van alles gedaan in t begin, boxkleed eruit, een houten bord erop leggen, alufolie, balonnen, peper etc maar niets hielp. Nu hebben we bij de Wibra een goedkoop (badstof)hoeslaken gekocht voor om een ledikantmatrasje en die spannen we om de randen van de box. Past precies, is snel en eenvoudig eraf te halen en de kat gaat er niet in! Haha was nu dus voor 1 euro klaar en werkt goed voor ons!

14. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wat hebben wij dat lieve katten. Tuurlijk, ze proberen het wel eens, maar dan roepen we even hard è en dan gaan ze maar gauw op de bank of op een stoel liggen. Of zoals de rooie bij de hond in de mand :D.
    Als we niet thuis zijn of op bed liggen, zijn de katten in de gang of overdag ook nog wel eens buiten.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zou dat ook niet met zo'n piekstok kunnen?

Onze katten gaan gelukkig niet in de box. De eerste twee weken hebben ze het wel geprobeerd, maar direct eruit gejaagd en dat heeft geholpen.
    Ik check de box sowieso elke ochtend en er liggen geen kattenharen meer in. Ik denk dat we dus mazzel hebben met onze katten.

16. fafje

fafje Niet meer actief

Hai!

Gaan jullie katten er ook in, als jullie erbij zijn?!...Anders gewoon altijd zorgen zodra je de woonkamer uitgaat of weggaat van huis, dat de huiskamerdeur gesloten is..Of is dat geen optie!?

17. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier ook van alles geprobeerd.. zelfs een klamboe hielp niet! dan gingen ze gewoon bovenop de klamboe in de box liggen!
    nu dus maar elke avond het boxkleed eruit.
    en dan liggen ze er zelfs in;)

18. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    wij hebben een plank op de box liggen en helpt erg goed!

19. 894hi

894hi Niet meer actief

ballonnen , aleminiumfoli hoe je dat ook mag schijven... of anders een hoeslaken er overheen spannen ...

alleen denk ik niet dat dat gaat werken met zulke ondeugende katten :p

hier hoef je maar ik je vingers te knippen en ze weten dat het niet mag :)

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    mijn vriend heeft een plank om maat gezaagd en daar mooie handvaten aan gemaakt. Zo ziet het er tóch net even wat anders uit!

Share This Page