Waarschijnlijk is het tzt mooi weer en ik vraag me af hoe ik onze kleine in de Bugaboo kinderwagen laat liggen. Wat ik bedoel is: moet er in het begin iets over haar/hem heen...iets zoals een lakentje/dekentje etc etc. en onder ons kindje!? Leggen jullie daar iets in? Hoe doen jullie het? Liefs Mirre
Ik weet niet hoe de bugaboo is met de maat van het matrasje, maar in de quinny past er een aankleedkussenhoes er omheen. Dan legde ik een hydrofiel onder het hoofdje en een dun dekentje erover. Het ligt er natuurlijk erg aan hoe warm het is en of je kindje zelf zijn/haar temperatuur kan vasthouden.
Ik had een katoenen gehaakt dekentje van de Prenatal, heb er ook eentje van het Kruidvat. Heb me wel een ongeluk gezocht naar zoiets, want op een of andere manier zijn het vaak alleen dikke dekentjes in die maten. Die had ik er op als het lekker weer was en inderdaad, een aankleedkussenhoes om het matrasje heen.
Ik legde op het matrasje een molton met daaroverheen een wieghoeslakentje (van de hema). Een hydrofiele doek waar het hoofdje ligt. En een wiegdekentje met een wiegenlaken voor over de kleine geen.
Ik leg een molton dubbel geslagen op het matrasje en een hydrofiel luier onder het hoofdje. Ik leg een lakentje over Fabian heen. Ik gebruik hiervoor gewoon een ledikant lakentje. Ik sla het gewoon een keer dubbel. als het koud is gebruik een dekentje erbij. Wij hebben een 4 seizoenen dekentje waarvan ik een deel voor op bed gebruik en een deel voor in de kinderwagen. Op deze manier hoef je niet alles dubbel aan te schaffen.
hier de afgelopen week toen het zo warm was zonder laken en deken in de reiswieg. Als je kleine de temp goed vast kan houden en het is bloedheet zou ik er niets over doen!
Ik heb voor de bugoboo gewoon hoezen om het matras voor een wieg, van de hema. Past prima. Ik heb zowel een dunne als dikke deken en die pas ik een beetje aan aan het weer. Ik had er eerst wel een laken onder, maar nu niet meer omdat ze die over haar gezicht trekt.
Ik heb inderdaad hetzelfde als Linda. Alleen als het erg warm is en je kindje zich goed warm kan houden kan het zonder lakentje en/of dekentje. En wat de maat betreft past alles wat hetzelfde formaat heeft als voor een wiegje.