Hallo allemaal! Hebben jullie nog tips? Mijn zoontje van 4 maanden oud heeft al 14 dg geen ontlasting gehad...! Begin nu toch echt wat ongerust teworden.. Heb het CB gebeld hun advies: Voor mij: Roosvicee lacto drinken en veel groenten en fruit eten ( doe ik natuurlijk altijd al). En water drinken. Voor hem: 10 cc water na de borstvoeding geven, masseren (fietsbewegingen. Van mijn zus kreeg ik de tip om een Z pilletje in te brengen. Dit alles heeft nog geen effect gehad. Dinsdag moet hij naar het CB voor de prikjes. Moet ik maandag toch de huisarts maar bellen. Ohja, hij drinkt goed en heeft natte luiers. Sinds donderdag wel wat hangeriger/jengeliger maar dat kan ook met zijn sprong te maken hebben? Alle tips zijn welkom!
Ik heb helaas geen antwoord, sorry. Wel twijfel ik aan het advies van het consultatiebureau: water? Borstvoeding bestaat voor 90 procent uit water! Gewoon water is bijvoeding en dat wordt afgeraden vóór zes maanden. Sterkte!
Het is niet ongewoon bij bv-kinderen om langere tijd ( dus ook 14 dagen) niet te poepen. Stimuleren met thermometer of zetpil is sowieso af te raden, ze moeten het echt zelf doen. Het enige wat je kan doen is voeden op verzoek , een keer extra aanleggen eventueel.
eventueel kan je wel de anus maseren met zink zalf of vaseline. Zo moet je zoontje het wel zelf doen maar word de spier geprikkeld. Annemarie
Meid maak je geen zorgen en stop maar met het geven van water aan je zoontje, das nergens voor nodig hoor! Borstvoeding is al het vocht dat hij nodig heeft, van water bijgeven gaat hij echt niet eerder poepen. Hier staat het record op 21 dagen niet poepen, dus ik ben ervan overtuigd dat je mannetje vanzelf wel weer gaat poepen. Het is eigenlijk een groot compliment voor jouw lichaam, dat is namelijk zo goed afgesteld op wat je zoontje nodig heeft dat er nauwelijks afvalstoffen zijn en hij dus niet poept. Komt allemaal goed!
Die van ons is nog niet zo oud, maar ook hier zit er enorm lange tijd tussen 2 ontlastingen. Bij borstvoeding kan dat. Ik vind het zelf heel erg fijn! Heel veel minder poepluiers te verschonen.
Jajaja! Zowaar vandaag met ongeveer 21 dagen op de teller een mooie poepbroek! Had de huisarts maandag nog gebeld. Moest ui en prei etc. eten. Hij wilde hem wel zien aan het einde vd week indien nog geen ontlasting.. Op het CB dinsdag hebben ze zijn buikje gevoeld, mooi soepel. Zij adviseerden mij wat vetter te eten. ( eet vnl magere producten uit gewoonte) dus volle (boeren) yogurt , roomboter enzo. EN dit is het resultaat Was niet tot aan z'n nek en het stonk ook niet mega Dus ik weet het voor de volgende keer.. Groetjes!
Das wel erg lang zeg 21 dagen! Hier 1x 11 dagen en dat vond ik al niks terwijl ik weet dat het echt geen kwaad kan. Zolang ze er geen last van lijken te hebben is het prima. Nu 1x in de week. En dan ook nog niet eens een broek vol. Je BV is dan gewoon soort van astronauten voer. Het word helemaal opgebruikt. DAn heb ik nog wel een vraag, Tessa laat wel hele harde stinkende winden. Doen jullie beebs dat ook?
He Boney, dat deed mijn dochter ook hoor. We zaten soms beschuldigend naar elkaar te kijken terwijl zij lag te stinken
Ja, hier ook! Dochter heeft vanmorgen zowaar gepoept, na 22 (!) dagen zonder poepbroek. We begonnen ons net een beetje zorgen te maken. Inderdaad hier ook harde winden, die héél erg stinken.