dochter 3 maanden en weigert borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Aysha, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aysha

Aysha Lid

21 dec 2010
    42
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu 3 maanden oud en sinds haar geboorte geef ik borstvoeding. Dit ging altijd erg goed. De voeding is goed op gang gekomen en ze is dan ook erg goed gegroeid.

Alleen heeft ze sinds 1,5 week iets nieuws. Ze heeft steeds vaker dat ze de borst niet wil. Ze verstijfd helemaal als ik haar wil aanleggen en ze zet het op een brullen. Alleen haar speentje en gewiegd worden op de arm kan haar dan nog troosten. Dit gebeurd echter niet elke dag en ook niet elke voeding. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het huilen staat me vaak nader dan het lachen.

Overstappen op flesvoeding wil ik (nog) niet, ik heb meer dan genoeg borstvoeding. Kan het te maken heben met tandjes, ze kwijlt ook enorm.

Alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt.

Groetjes,
    Aysha

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

tandjes zou kunnen, maar de kans is klein, dat zou wel vroeg zijn namelijk. Ik heb wat vragen om het duidelijker te krijgen.
    Poept en plast ze goed? Groeit ze goed?
    Meld ze zichzelf voor de voedingen? Is er een bepaald moment op de dag dat ze dit gedrag vertoont of is het willekeurig? Heb je gezien of er misschien sprake is van spruw?

Mirjam

3. Aysha

Aysha Lid

21 dec 2010
    42
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Ons meiske plast ongeveer 6 luiers per dag vol en poepen doet ze 1x in de week. Met haar geboorte was ze 51 cm lang en nu is ze 62 cm lang. Ze woog 3630 bij haar geboorte en nu iets meer dan 5,5 kilo.

Ze meldt het zelf als ze honger heeft, maar wil dan vaak niet aanhappen. Soms doet ze het wel ineens, maar als de toeschietreflex niet snel genoeg komt (dit voel ik altijd erg duidelijk) wordt ze ongeduldig en weigert ze verder te eten.

Ik controleer haar regelmatig op spruw, maar daar is geen teken van aanwezig. Afgelopen dinsdag zijn we nog bij de HA geweest. Die zei dat het krampjes of tandjes zijn. Voor de krampjes hebben we Infacol en voor de tandjes hebben we Dentinal. Ik kan nog niet zeggen dat ze het nu beter doet. Wel laat ze enorm veel windjes die enorm stinken. Maar ontlasting komt er niet.

Dat ze niet wil drinken is puur willekeurig. Dan is het weer snachts (sinds 2 weken komt ze weer snachts) dan is het smorgens of smiddags. Een andere keer is het elke voeding. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Ik ben zo bang dat ze niet voldoende binnen krijgt en ziek wordt.

Ik hoop dat jij me nog wat tips kan geven. Ik weet het echt niet meer.
    Alvast bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina