Dames met ervaring? Als ik ben uitgerekend is zl 19-20 maanden. Ik wil als dat lukt dus gaan tandem voeden. Ik heb de stukjes oo borstvoeding.com enz al gelezen. Maar zijn er hier dames met tips? Tijdens de zwangerschap, na de bevalling? Do's en don't s? Wat kan ik verwachten waar kan ik tegen aan lopen? Wat ik er zelf zo van heb gelezen kan het zijn dat mijn productie gaat teruglooen of zelfs stopt tijdens de zwangerschap. En hie zit het nou precies. Heb wel eens gelezen dat colostrum kolven weeën op kan wekken, maar hoe zit dat dan als je kindje al die tijd blijft doordrinken? Enz enz.k heb de volgende vraag uitgezet op een ander forum. Maar ben ook benieuwd naar de imput van een LK dus hier de kopie van de vraag:
Hoi, Ik ken verschillende moeders die gewoon zijn blijven doorvoeden. Mogelijk krijg je een dip in productie, mogelijk is het (even) gevoeliger (verandering tepels m.n. in het begin van de zwangerschap). Sommige moeders melden dat hun kindjes 'droogdrinken': wel aan de borst, maar naar zij vermoeden geen hoeveelheden drinken. Een en ander verschilt natuurlijk met leeftijd van je kindje aan de borst op het moment van zwangerschap en hoeveel voedingen je nog hebt/geeft. Ik zou zeggen gewoon ervoor gaan. Wanneer je kindje met regelmaat nog bij jou drinkt, loopt dat wel los met het weeën opwekken door drinken. Wanneer er nooit stimulatie aan de borst is kun je je voorstellen dat dat anders werkt. Ik hoop dat veel moeders hun ervaringen met je willen delen. Kijk ook eens op borstvoeding.nl en dan het forum van vbn: kom je vast moeders tegen met ervaringen!