WHAAAAAA Wie heeft er een hele grote rol behang?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jessi, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mag ik even gal spuwen????

Ik hou zielsveel van me meisje maar soms grrrr. Ze luistert gewoon niet geeft de ene na de andere driftbui. WHAAAAAA ik word er gestoord van. Klein verwend kreng als ze even niet haar zin krijgt of niet de aandacht heeft omdat ik bezig ben met Zoë gaat ze me toch een partij te keer. BAH.

Iemand tips hoe is hier mee moet omgaan?

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook twee dochters dicht op elkaar en het valt inderdaad niet altijd mee. Natuurlijk is het vervelend met tijden als ze veel driftbuien hebben een slecht luisteren. Hou wel in je achterhoofd dat je oudste echt op het hoogtepunt van de peuterpubertijd zit en dat daarbovenop ze jou ook nog eens moet delen met een ander kindje of in haar ogen misschien wel een indringster... Vrij heftig allemaal voor je kind en ook voor jou dus...

Mijn kindjes zijn allebei net iets ouder en moet zeggen dat het hier nu wel rustiger is geworden. De oudste begrijpt meer en de jongste begint echt een speelkameraadje te worden.

Kortom, het wordt beter, echt! En anders hebben ze bij de gamma nog wel wat behang;)

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn meisje is nu vier+ en de laatste maanden woord het alleen maar erger. Zo heftig is ze niet geweest met 1,2 en 3 jaar.
    Nu ze vier is begint het juist veel meer voor te komen die driftbuien.

Vandaag mocht ze even niet mee met papa. Iets doen moest hij, kon hij even geen kind mee gebruiken zijn zus was er ook bij.
    Ze heeft mij geschopt geslagen. Zo boos was ze.
    Ben gelukkig rustig gebleven en even verteld dat ze wel verdrietig mag zijn maar niet zo heftig mag reageren. Daarna thee gedronken en getroost.

Vanavond mama mag ik op de computer ik zeg nee nu niet. ze heeft de helft van de tafel gegooit en bleef stampvoeten.

Daarna zeg ik oke wel eerst( goed tandenpoetsen en pyjama aan.
    En heeft ze even lief op de pc gespeeld. Ik bood dit pas aan na dat ze rustig was geworden. Nou ja ik weet ook niet of ik het helemaal goed aangepakt hebt. Daarna naar bed heb vier verhaaltjes voor gelezen en toen was het nog niet goed papa moest komen en bij haar slapen.

Had echt zo iets van ( zeikwijf) heb ik NIET gezegd wel gedacht. Nou ja papa ligt bij haar. Die lag al op de bank te slapen maar ja nu ligt hij echt in bed. ( was ook gewoon echt moe haar vader) Maar toch die had liever op de bank blijven liggen maar ik wilde niet de strijd aan gaan verder met dochterlief.

Dus het verhaal dat ze met vier makkelijker woorden. Dat dacht ik ook altijd zoon was na zijn vierde een wat makker schaap dan zijn zusje nu wat kan die door zeuren zeg.

Dus ik plak mijn dochter onder jou grote rol met behang en morgen ga ik weer verder met haar om goed op te voeden pff wat een meid soms.

Ze is naar school geweest naar opa en daarna naar oma patatjes gegeten genoeg te doen gehad vandaag.

Het begon al van uit school gaan we wat doen oke wij frikandel broodje als lunch gehaald in het winkelcentrum komen we thuis ik wil OMA, ze dacht oma haar auto gezien te hebben. Was niet zo andere auto in de straat lijkt op oma de auto ik wijt haar gedrag aan het beginnen met school en de veranderingen daar van de laatste tijd.

4. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Zoonlief trok me vandaag behoorlijk hard aan mijn haar omdat ik geen aandacht had voor hem toen ik de was aan het sorteren was...

Een paar dagen geleden vertelde de buurman aan mijn man dat hij me heel wat keren had horen 'ontploffen' die dag.

Tja, wat wil je met een vreselijke peuterpuber en een baby die veel aandacht nodig heeft. Mijn oudste lijkt soms van alles een punt te maken: ik WIL NU een filmpje kijken / snoepje / naar de speeltuin / geen luier aan / niet slapen / niet uit bed / niet eten etc....

Soms zou ik willen dat ik een geduldigere moeder was. Ik probeer altijd zo positief mogelijk te blijven en mijn peuterpuber ook veel complimentjes te geven. Dat werkt. Maar je hebt soms van die dagen dat ik gewoonweg niet genoeg behang in huis heb.

Deel Deze Pagina