We hebben bij Leenbakker het matrasje Fenne aangeschaft van 15 cm dik omdat we daar veel goede verhalen over gelezen hebben. Nu lees ik in de info van de kraamzorg dat het matrasje 6-10 cm dik mag zijn. Ws gaan we ook nog even peilen bij de KZ waarom dat is, maar ik kan me alleen maar indenken dat we iets eerder de bodem naar beneden zullen moeten zetten zodat de kleine er niet uit kan vallen. Zijn er verder nog redenen te bedenken en wanneer zouden we hem dan naar beneden moeten zetten? Wanneer het kindje zelf kan zitten ofzo?
Kan me niet voorstellen dat ze met een meetlintje naast je matrasje gaan staan...Tis ook voor het eerst dat ik het hoor....en daarbij jullie bepalen wat je koopt...dr zit wel verschil in ja wanneer het bedje naar beneden moet ivm de hoogte maar he das pas over een paar maand,
Daar zou ik me niet druk om maken hoor! Kraamzorg gaat je matras echt niet nameten. He matrasje is volgens mij dikker omdat er veren in zitten als het bv koudschuim was geweest kan ik me voorstellen dat het kindje er te diep in weg zou zakken als het zwaarder wordt.