twijfel wel of geen bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by bloem26, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem26

bloem26 Actief lid

Mar 6, 2011
    211
    0
    0
    Ik heb een vraag bij mijn dochtertje ben ik vol goedemoet begonnen met bv. Dat was één grote ramp 6 wk kapotte borsten gehad met de ontstekingen erbij natuurlijk. Alleen kolven ging goed mijn tepel bleef ook vlak zeg maar. Tepelhoedje ging het een beetje maar door alle pijn met 6wk toch gestopt. Nu zit ik echt te twijfelen of het dit keer wel zal lukken. Of dat het gewoon aan mijn borsten ligt. Wil niet weer die pijn hebben van de vorige keer. Vind het erg lastig voor en tegens zeg maar. Heb je advies voor mij

Groetjes bloem

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

In eerste instantie is het een volgende keer natuurlijk altijd anders dan de ervaring ervoor. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je tepels vlak, teruggetrokken of daadwerkelijk ingetrokken zijn en of dit in beide borsten gelijk is. Wanneer één kant beter reageert zou je altijd kunnen kiezen om met 1 borst te voeden. Vraag is natuurlijk kwam de pijn doordat je tepel geen beweging kon geven of speelde er iets anders. Je zou met een lactatiekundige je eerdere ervaringen zoveel mogelijk door kunnen spreken, soms valt het kwartje, anders krijg je in ieder geval de aandachtspunten voor jullie situatie duidelijk in beeld. Ook zou je kunnen afspreken dat ze eens meekijkt tijdens een voeding straks, om te zorgen dat jullie optimaal kunnen voeden, zonder pijnklachten. Veel lactatiekundigen bieden ook wel een pakketprijs aan, of overleg wat mogelijk is. (en kijk wat je vergoedt krijgt van je zorgverzekeraar)

Dan: ik zou gewoon starten, maar duidelijk voor mezelf opstellen waar de grens ligt. Vind ik het oké om te kolven? En hoe lang dan? Kan het zijn dat mijn kindje "er in" groeit zodat het kolven slechts tijdelijk hoeft te zijn? Of ben ik tevreden wanneer mijn kindje de eerste drie dagen borstvoeding en belangrijke colostrum krijgt en vind ik het dan mooi geweest. Kijk hoe je daar in staat. Tussen volledig borstvoeding en helemaal geen borstvoeding zitten nog veel mogelijkheden. Ik zou in ieder geval voor colostrum na bevalling gaan! En veel huid op huid contact, ongeacht van hoe je gaat voeden!

Veel succes!

Share This Page