Na mijn bevalling wil ik borstvoeding gaan geven. Ook ga ik straks 4 dagen werken en wil ik dus gaan kolven. Ik heb hier gelezen dat ik nu vooral nog geen kolf moet kopen (ik weer nog niet eens of de borstvoeding een succes gaat worden). Ondertussen ben ik alvast aan het kijken naar de verschillende kolven en kan zo even wennen aan de prijzen. Ik wil straks graag een snelle en stille elektrische kolf, zodat ik me niet opgelaten (geluid) en gehaast (tijd) voel op m'n werk. Maar hoe koop ik zo'n ding? Ik zie ze namelijk erg weinig te koop staan in babyzaken (meestal hebben ze er niet zo veel). Via internet is natuurlijk veel mogelijk, maar liefst zou ik 'm even willen "horen" en zien en zo. Hoe hebben jullie de kolf gekocht? In een winkel? Via internet? Eerst uitgeprobeerd (kan dat eigenlijk wel?)? ... ? Alvast bedankt voor jullie ervaringen!
Lastig he, voor je het weer verdwaal je in kolfland . Ik ben begonnen met een avent handkolf nog tijdens mijn verlof. Toen bleek dat ik het kolven ook op mijn werk vol ging houden heb ik de freestyle van medela gekocht. Die is dubbelzijdig electrisch. Voordeel vind ik dat ik mijn handen vrij heb tijdens het kolven. Als je bij google intypt "medela freestyle" kom je bij een site waar ook diverse demo filmpjes te zien zijn. Daar zie je dus een dame kolven en stofzuigen tegelijk. Dat ben ik dus niet van plan, maar op mijn werk staat een pc in de kolfruimte, dus ik kan heerlijk forummen. Of lekker wat lezen. Als je 4 dagen werkt en 2 of 3 keer per dag je werk onderbreekt voor het kolven en je heb geen hand vrij om een bladzijde van een boek/tijdschrift om te slaan word het echt heeeeel saai vond ik. Dus dat is een groot voordeel. Hij schijnt ook erg stil te zijn. Ze claimen tenminste de stilste te zijn. Maar een electrische kolf hoor je altijd. En mijn handkolf ook trouwens, die piept. 't Is jammer, maar 't went en voor je het weet maak je je niet meer druk om het geluid en wie het hoort. Kolf proberen kan bij mijn weten niet. Of je zou hem eerst moeten huren, en dan moeten kopen, maar omdat je veel onderdelen bij huren uit hygienisch oogpunt toch moet kopen is dat vaak niet voordelig. Ik heb hem meestal 10 tot 12 minuten aan en dan ben ik klaar. Het is even wennen met de straps om hem op te hangen, maar als je het doorhebt is het zo gepiept. Hij komt trouwens bij de thuiszorgwinkel vandaan. Ik ben daar erg prettig geholpen met het maken van een keuze. En de prijs, tja, na 't pinnen niet meer aan denken . Ik heb trouwens geen aandelen in deze kolf hoor, ben gewoon erg tevreden . Veel plezier met het starten van je borstvoeding!
Ik huur nu een kolf van de thuiszorgwinkel, dus kon het mooi even uitproberen, (tja, van de noodzaak maar een deugd gemaakt). Ik heb een dubbelzijdige electrische van medela, maar moet hem wel zelf aan mijn borsten houden. Die van Moaatje klinkt handiger, Maar mijn kraamhulp raadde mij wel echt een electrische en dubbelzijdige kolf aan, omdat die handkolven niet altijd even handig zijn... vooral omdat je dan best wat kracht moet zetten om te kolven en langer bezig bent. Wil je toch een handkolf omdat je geen beschikking over electriciteit hebt in je kolfruimte, dan moet je even zien dat je er eentje krijgt die je met 1 hand kunt bedienen, dus met een knijphendeltje, en niet met een uitschuifstuk (want dan heb je dus 2 handen nodig: niet handig).
Ik heb de medela swing, die is enkelzijdig, gaat op stroom en batterijen. Heel fijn ding! Je hoort hem wel, maar niet heel hard, alleen het motortje een beetje.
in de thuiszorgwinkels kunnen ze je goed adviseren. Via www.vosmedisch.nl bestaat er wel een mogelijkheid tot huurkoop. Dan huur je hem eerst en als het bevalt gaat de huurprijs in mindering op je koopprijs. alleen hebben ze daar volgens mij de medela PISA/freestyle niet....en als ik ergens fan van ben.... Ik heb tijdens de voedingsperiode van Nick gekolfd met de isis IQ uno en dat duurde me op een zeker moment dus echt te lang op het werk en werd er erg ongeduldig van. Vandaar dat ik nu echt een dubbele wilde....de PISA dus, ben nu in 10 minuten klaar. Overigens heeft vosmedisch nu ook een eigen dubbele kolf tegen een heel aantrekkelijke prijs, maar ik heb er geen ervaring mee.... succes met orienteren
Mijn man heeft de kolf gekocht in de thuiszorgwinkel daar kun je ze overigens ook huren. Wij hebben de medela pump in sttyle advanced omdat ik 6 maanden wilde voeden en 3 dagen ging werken was deze perfect voor mij. Wel een investering maar kunstvoeding kost meer als je het uitrekent.
Hier ook de thuiszorgwinkel. En de medela swing, bevalt goed. Heb voor de bevalling een aantal info-avonden van een lactatiekundige over bv bijgewoond en zij had op een avond allerlei verschillende kolven meegenomen. Zo'n "cursus" zou ik iedereen die bv wil geven aanraden, heb er veel aan gehad.
Ik heb de Medela Mini Electric, ideaal in gebruik. Kan op electrisch maar ook op batterijen, dus mocht je een keer willen winkelen kun je zo even kolven. Tevens passen de S-flessen van Dilifrax er ook op. Je hoort hem wel, maar het went vanzelf. Prijstechnisch is ie ook wel aantrekkelijk, ik heb hem bij de Prenatal gekocht voor 81 euro. Succes ermee!
Ik heb ook de Medela mini electric. Heb hem gekregen van mijn schoonzusje en alleen een nieuwe tuit (of hoe je zo'n ding ook mag noemen) aangeschaft. Hij maakt wel geluid maar ik ben er erg tevreden over.
Ik heb een enkele elektrische kolf van Avent, werkt ook op batterijen. Af en toe kolf ik wat extra af naast de bv om zo een kleine voorraad op te bouwen. Ik vind het nl. zelf niet prettig om in ander gezelschap dan mijn familie bv te geven. Plus dat mijn vriend in het weekend 1 nacht- en ochtendvoeding overneemt zodat ik even kan bijslapen. Het ligt in mijn bedoeling om te blijven kolven zodra ik weer aan het werk ga. Gelukkig krijg ik op het werk de tijd om te kolven, dus ik heb er ook geen probleem mee als ik er iets langer over doe.