Wat een drama.... ff verhaal kwijt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lauwra, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Gisteren was mijn eerste werkdag weer. We zijn toen mijn zoontje 6 weken was (toen mijn bv eindelijk goed en pijnloos ging) begonnen met kolven en oefenen met drinken uit een flesje. Dat ging vrij snel goed eigenlijk. Daarna regelmatig geoefend. Maar toen gingen we op vakantie en daarna hebben we geen flesje meer gegeven. En toen was het ineens een maand geleden dat hij voor het laatst uit de fles dronk...
    Maandag nog even geoefend en na een tijdje dronk hij waarrempel uit de fles! Dus ik had er alle vertrouwen in dat hij de volgende dag als ik ging werken het ging lukken.
    Maar niet dus! Mijn man heeft van alles geprobeerd en is ten einde raad maar naar mijn werk gekomen! Toen was hij weer blij en tevreden en ging meteen slapen eenmaal thuis.
    Bij dit alles ging het kolven ook voor geen meter op mn werk, kreeg er met veel knijp en duw werk net 50 ml uit. Kon maar geen TSR krijgen. Daarvoor bij mn HA oxytocine neusspray gevraagd dus hopelijk gaat het straks beter.
    K Moet vandaag weer werken en vanmorgen weer het flesje aangeboden maar meneer weigert!
    Mn werkplezier daalt zo wel naar nul en zit te huilen, net als mn zoontje trouwens die is er ook van overstuur en uit zn doen.

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Helaas herkenbaar :( Zo startte ook mijn eerste werkweek. Dochter is nooit goed geworden met een flesje maar na een weekje of twee lukte het wel iets beter. Ze is wel zeer zuinig blijven drinken, 40-60cc "omdat het moest", en ze haalde bij mij in. Gevolgen waren lang clusteren 's avonds en ook weer meer nachtvoedingen. Het werd wel steeds minder een probleem toe na 6mnd stilaan bijvoeding erbij kwam. Dat duurt nog wel even bij jou, ik ging pas na 5mnd werken. We zijn na 8-9mnd ook gestopt met flesjes en overgegaan naar een rietjesbeker. Dat ging ook beter.

Kolven was een ramp. Ik had aan de vroeggeboorte en het 3 weken voltijds kolven een trauma overgehouden. Mijn productie was krap en mijn kolftechniek zeer slecht. Veel lezen op borstvoedingsforum en de aankoop van een betere kolf (pisa), hebben véél goed gedaan. Maar toen was dochter al 9mnd, had ik dat dus maar veel eerder gedaan/geweten...

Herkansing bij dochter twee was veel beter, vlotter... zij dronk ook eerst slecht de flesjes, maar toen we de Calma gaven, kon ze het wél goed. En een tsr wekte ik op met een opgenomen schaterlach van haar en een groot glas drinken wat ik in 1 adem opdronk. Werkte elke keer, en zelfs soms meerdere keren. Wel of geen tsr is een wereld van verschil in opbrengst, maar dat wist je al.

Sterkte en hopelijk vlot het straks beter en hervind je je werkvreugde weer...

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ja de tsr probeer ik ook op te wekken met filmpjes, van dat hij aan het drinken is of lachen maar t werkte niet. Ook warm kompres geprobeerd, massage, drinken...

Wat ik zo frustrerend vind is dat hij eerst prima uit de fles dronk maar het nu weigert. Ik baal er zo gigantisch van dat we het niet zijn blijven proberen. Je leest het overal dat dat verstandig is, als is het maar 20 ml een paar keer per week.

K Hoop dat mn zoontje wel weer goed gaat drinken en niet zoals bij jouw dochter het zuinig blijft! Hij dronk gewoon een hele voeding steeds.

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Oudste dochter heeft dat ook gepresteerd. De eerste dagen bij de gastouder heeft ze geen druppel gedronken. Tot grote frustratie van de gastouder. 's Avonds haalde ze bij mij de schade in.

Maar gastouder is het blijven proberen en op een gegeven moment dronk ze wel. Nooit veel maar genoeg om blijkbaar de dag door te komen.
    Houd vol, het is echt niet leuk, vreselijk zelfs maar je zoontje komt er door heen.
    Succes!

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Dank je Jacoliene!!

Calma speen trouwens ook geprobeerd, maar dat lukte in het begin al niet en avent speen dronk hij toen gelijk van.

6. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. De eerste week ging het best wel slecht.
    De tweede week ging het al beter. En nu gaat het wel aardig goed. Ze wil het liefst vaak kleine flesjes dus dat krijgt ze dan ook van de oma's.
    Maar totaal nu toch wel zo'n 250-350cc overdag dus dat is helemaal prima.
    En de schade van de eerste weken haalde ze 's avonds wel in.

Ze wou alleen de Avent Natural fles. Had eerst de Dr. Brown's.

Ze wou eerst altijd de fles wel en een aantal weken voordat ik ging werken wou ze opeens niet meer.

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oké precies het zelfde dus Smikkel!
    Wij hebben ook de avent natural. Die pakte hij na 2 pogingen probleemloos. Dus ik ga ook niet switsen meer van speen hij kan het, maar wil het niet denk ik.
    Bleven jullie wel dagelijks oefenen? En dan bij elke voeding of maar 1 of 2 keer per dag?

Deel Deze Pagina