Tandemwagen; zitjes achter elkaar of naast elkaar?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Loesie1982, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Als alles goed gaat dan krijgen wij er eind mei 2012 een kindje bij! Dan is onze zoon 19 maand en we willen dus een tandemwagen aanschaffen over een poosje...

Maar...nu wil ik graag wat ervaringen en voors en tegens van tandemwagens met de zitjes achter elkaar of naast elkaar!

Wat rijdt fijner en wat is handiger in winkels...ik heb zelf reuma en wil dus graag een tandemwagen wat redelijk licht rijdt.

Alvast bedankt!

Liefs Loesie

2. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hoi,

Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben hier een duowagen van Easywalker.. Zitjes naast elkaar en ik vind hem echt ideaal! Ik heb ook in winkels gereden met een duowagen achter elkaar en dat vond ik persoonlijk niks reed best zwaar voor mijn gevoel.. Anders zou ik gewoon een keer als ik jou was naar een babywinkel toe gaan en achter de verschillende wagens lopen..

Succes met het maken van je keuze!

3. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mij lijkt een tandemwagen (achter elkaar) juist fijner dan een duowagen (naast elkaar).. ik heb het idee dat je met een duowagen geen enkele winkel in kunt omdat ie wat breder is? Mijn kinderwagen was ook best een gevaarte en ik was zo blij toen mn zoontje in de buggy kon!

Ik weet trouwens nog niet zeker of we een tandemwagen gaan kopen, mijn zoontje is bij de geboorte zo'n 2 jaar en 4 maanden.. ik weet niet of het dan nog nodig is.

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een duowagen rijdt altijd lichter dan een Tandem wagen achter elkaar. Bij een tandem heb je altijd het zwaarste gewicht voorin zitten dus als je een stoepje op of af gaat moet je het zwaartse gedeelte omhoog duwen met je gewwicht.

Duowagens naast elkaar hebbn vaak luchtbanden die extra confort geven en het lopen soepeler maken. Over het algemeen zijn ze ook wat luxer uitgevoerd een duo heeft meestal een optie dat je er een reiswieg op kwijt kunt tandem is met ee reisnestje, op sommige duo kun je de maxi cosi erop klikken met een tandem niet.

Je hebt 1 soort tandem de bacookie zoom die als een van de weinigen met reiswiegen werkt en zitjes die je kunt keren en waar de maxi cosi op kan.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind een wagen naast elkaar veel fijner dan achter elkaar. Je kunt er ook prima mee de winkels door alleen is de Kruidvat soms lastig, maar dat is het ook al gewoon lopend ;).

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt tot zover!!!

Kruidvat dat is nu al ergenis, terwijl wij een hele mooie smalle stokke hebben! haha!

Ik was ook idd meer voor de duo, maar nu ben ik steeds meer overtuigd!!!

7. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik heb de abc zoom gekocht een hele fijne wagen rijd lekker licht
    wou eerst een wagen naast elkaar maar in de winkels lijkt me dat niet echt prettig

8. The girls

The girls Lid

Jun 22, 2011
    50
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Wij hadden eerst een bugaboo en die hebben we nog steeds. Toen onze eerste biologische zoon geboren werd, was ons pleegzoon bijna drie. Alleen vertikte hij om te gaan lopen (had lichamelijke klachten). Mijn vrouw heeft ook een vorm van reuma, dus hebben wij ook flink wat kinderwagens uitgeprobeert. Een tademwagen, kreeg zij niet stoepje op en af. Omdat het omhoog duwen een ramp is.

Wij zijn toen uitgekomen op de Easywalker. Deze bevalt ons zo goed. Wij rijden veel en veel meer met de Easywalker dan twee aparte wagens. Ook vonden we fijn dat hier een bak bij zit en dat je er een maxi-cosi op kan maken.

Nu met ons tweede biologisch kind op komst, gaan we echt voor de easywalker.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben een Phil en Teds explorer. Ik zweer erbij. Dat is inline. Hij is net zo groot als een gewone kinderwagen, alleen dan met twee kids. Duwt een keer zo licht als die lange tandems en is smaller dan de zitjes naast elkaar. Die hebben we ook gehad, maar die konden we in huis niet kwijt. Liep wel lekker hoor, maar kan niet zeggen dat ik vind dat de P&T daarvoor onder doet.
    Ik moest alleen wel even wennen aan het idee dat de oudste in het begin 'bovenop' de jongste zit en je hebt een nestje ipv een bak. Dat was wel wennen, maar mijn zoontje sliep beter in het nestje dan in de kinderwagenbak. We zetten hem zelfs in het nestje in zijn bedje omdat hij daar overdag niet wilde slapen.
    Een ander groot voordeel vind ik dat je de wagen ook gewoon enkel kunt gebruiken voor zowel de jongste als de oudste.

10. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vindt het meestal erg grappig dat mensen in eerste instantie altijd roepen dat het zielig is dat een kind onderop tegen de rug aan zit te kijken terwijl je in de praktijk meestal ziet dat de kindjes bijna ruzie maken wie er onderop in het hutje mag zitten :D

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Grappig! Want ik denk als ik die wagen tegen kom met zo`n kindje onderin gepropt altijd wat ongezellig voor dat arme kindje (zou er nooit wat van zeggen hoor, dan natuurlijk niet).

Share This Page