Tanden aanpassen? (style by jury)

Discussion in 'De lounge' started by firegirl, Jan 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firegirl

firegirl Niet meer actief

Kennen jullie die serie? Ik ben altijd zo jaloers op die mooie tanden die de kandidaten krijgen. Is dat hier in nederland ook te doen en hoeveel zou dat kosten? Iemand ervaring?

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    facings..lijkt mij ook wel wat. *gaat vast op zoek naar geldboom*

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toevallig gaf iemand laatst daar een reactie op, die had het ooit eens aan de tandarts gevraagd. Deze gaf aan, dat het niet zo ideaal is: Ieder kwartaal foto's maken van het gebit en als je dan een gaatje hebt, moet de facing eerst verwijderd worden... Dus buiten de kosten van het plaatsen, blijft het duur...

maar oke, ben ook wel benieuwd of er iemand is die het zelf heeft en wat diens ervaringen zijn...

het ziet er wél prachtig uit altijd :)

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

misschien kunnen we wel groepskorting krijgen??

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

mijn 2 voortanden zijn nep, duizend euro per stuk :$
    moest de helft zelf betalen

6. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hihi, dat lijkt me een goed voorstel!

7. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Oef ik ben ook altijd zooo jaloers op die mensen die dat dan 'krijgen' in zo'n show.. Zelf zal ik het wel nooit kunnen betalen. En ben echt zo niet blij met mijn gebit.. Helaas niets meer aan te doen (behalve kaak 'breken', opereren, laten helen en dan weer de hele rataplan aan beugels etc..).
    En aangezien ik een zwaar trauma heb mbt tandartsen en kaakchirurgen (ik zal jullie het verhaal besparen, was net een horrorfilm) zie ik dat eigenlijk ook niet zo zitten (nog afgezien van wat het zou kosten).

Dus dan maar elke dag tegen mezelf aankijken in de spiegel en verdrietig worden van wat ik zie.
    Er zijn altijd mensen die het nog veel slechter hebben, denk ik dan altijd maar...

Toch wel benieuwd of hier iemand zich meldt die het ook heeft en wat dan de ervaringen zijn!

8. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Eerlijk gezegd, ik vind die tanden niet zo heel mooi..
    Ze zijn me TE wit, ik zou zelf best wel wat wittere tanden willen, maar die doen me gewoon zeer aan de ogen...
    Maar alles zo netjes op een rij, ja dat wil ik ook wel (en ik mag niet klagen, heb ze redelijk netjes erbij staan)

9. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ben ik de enige die het niet mooi vind, alle deelnemers hebben dezelfde tanden! Niets geen eigenheid meer, ik vind het ontzettend nep. Ik kan me voorstellen dat als je ontzettend rotte tanden hebt, dat je er dan voor kiest, maar ik vind die tanden echt niet allemaal even lelijk, en tot moeten ze dan aan die neppe facings.Nee, ik doe niet mee aan die groepskorting:D

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    haha, je bent me net voor, jij dus ook niet.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nee ik vind dit ook.. ik zal dat echt nooit doen..
    zelf heb ik kleine tandjes, maar ik ben er blij mee.. het zijn MIJN tanden die bij mij passen... van zo'n lange spierwitte tanden passen helemaal niet bij mij... bij heel weinig mensen maar

heel veel mensen krijgen er een paardenbek door of gaan lispelen omdat de tanden opeens stukken langer zijn dan dat ze altijd gewend zijn..

doe mij maar gewoon lekker mn eigen tanden.. die vind ik echt stukken mooier dan die nep dingen

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Het kan wel aardig zijn, maar het is inderdaad vaak zo overdone en nep. Als ze ze niet zo akelig wit maken, maar meer een normale kleur en vorm behouden vind ik al een stuk natuurlijker tonen.
    Ik heb het nog wel overwogen bij 1 voortand, maar dat nam nog niet het probleem weg dat die scheve voortand ook mijn ondertanden en andere boventand beetje bij beetje schever zou drukken. Die tanden werden daardoor ook gevoelig.
    Uiteindelijk heb ik dus 2,5 jaar geleden voor een beugel gekozen, gewoon zo'n slotjesbeugel met doorzichtige slotjes. Viel helemaal niet zo op en zo'n driekwart jaar later stond alles goed. Helemaal perfect is het niet, want dan had ik wel 2,5 jaar een beugel moeten hebben, maar ik ben blij dat alles nu weer aardig recht staat. Heb een groot deel van de verzekering vergoed gekregen, maar dat ligt aan je pakket. Heb nu nog een draadje achter mijn voortanden, zodat ze recht blijven.

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Als je gewoon een goed gebit hebt, nooooit aan facings beginnen! Ze moeten eerst je tanden een beetje afslijpen voordat er een 'facing' oppast. Dus er is geen weg meer terug. Facings hebben ook maar een beperkte houdbaarheid.

In amerika hebben heel veel kinderen/ pubers al facings. Soms schiet er één los en dan zit je met een dracula-gebitje. Dat had mijn gastzusje weleens. Heb een jaar in amerika gewoond. Bij haar bleven ze niet altijd even goed zitten. Heel vervelend.

Zolang mogelijk met je eigen gebit zien uit te houden.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn man had ook geen mooi gebit en voor onze bruiloft heeft hij zijn tanden laten doen. Ze hebben geen facings geplaatst, maar met dat spul waarmee ze ook gaatjes vullen tegenwoordig hebben ze nieuwe tanden gemaakt zeg maar over zijn eigen tanden heen. Vooral zijn voortanden stonden hartstikke scheef en omdat goed te krijgen is 1 van zijn tanden nu wel wat dikker dan gebruikelijk, maar het is hartstikke mooi geworden.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Porseleinen facings kosten gemiddeld 450 euro per tand en worden niet gedekt door de verzekering als het gaat om cosmetische redenen, plus dat het snel loslaat, vooral op frontelementen.

Over de kleur: je kan ze in elke kleur laten maken die je wilt, dus reacties met: "is mij te wit", zijn onlogisch, want de kleur en witheid bepaal je zelf.

Composiet veneers zijn goedkoper ( 2 elementen circa 300 euro) dit wordt door de tandarts zelf gemaakt met hetzelfde materiaal waar gaatjes mee worden gevuld en is ook in elke kleur te verkrijgen en je kan kleuren mengen, boven geler dan onder etc net zoals bij porselein.

Als je goede facings of veneers hebt is het niet te zien dat het nep is.

16. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Kijk het wel altijd maar vind de tanden lelijk !! Ze zijn te nep hou ik niet van. :p

17. Chai

Chai Niet meer actief

Als je tanden al mooi staan hoef je alleen te bleken voordie look, dus dan benje 300 eurotjes kwijt.
    Aan facings voorin was mijn vader dacht ik rond de 10.000 kwijt..
    Het hangt er ook heel erg vanaf bij wie je gaat natuurlijk kwa prijs.
    Het ziet er trouwens echt supermooi uit en nietzo nep als op tv, het is maar net wat je wilt en waar je van houd. Ook weer zoiets heel persoonlijks..

18. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    is een kunstgebitje goedkoper..... *grijns*

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271