Tanden aanpassen? (style by jury)

Discussie in 'De lounge' gestart door firegirl, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben gelukkig gezegend met een heel goed gebit, maar mijn zus heeft juist een heel slecht gebit en heeft al verschillende dingen geprobeerd, maar 'facings' werden haar idd ook afgeraden. Ze heeft e.e.a. met composiet laten opvullen geloof ik en ook een zgn. plaatje (eigen tanden eruit dus en een soort van kunststukje erin of zo) en dat bevalt haar goed. Zij kon ook niet echt anders kiezen want ze is een aantal jaren terug aan haar kaak geopereerd en heeft nogal wat problemen met de stand van haar tanden gehad dus.

Eerlijk gezegd vind ik dat iedereen in Amerika zo langzamerhand met dezelfde tanden rondloopt.... en daar kiest iedereen voor een blauw/witte gloed wat bijna pijn aan je ogen doet als ze lachen. Dus nee, dat soort facings vind ik niet echt geweldig.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.091
    3.874
    113
    Ja, dat klopt, maar die van mij zat scheef en bewoog nog langzaam naar voren/midden, waardoor hij die andere wegdrukte. De ene tand voortand was naar voren daardoor gaan staan en de andere naar achteren. Die zo naar achteren was gedrukt, begon ook tegen mijn ondertanden te drukken, waardoor die gevoelig werden en ook deels zijn afgesleten. Dus als ik een vineer ofzo er op zou laten zetten (op die naar achteren gedrukte tand, want dan zouden ze gelijk lijken) dan zou die tand nog steeds tegen mijn ondertanden drukken en bovendien zou ik een soort konijnenbekkie krijgen, omdat die andere tand zo naar voren was gaan staan.
    Dus in mijn geval was dat geen oplossing. Had het wel met de tandarts besproken hoor, want in eerste instantie leek me dat wel een makkelijke oplossing (qua uiterlijk van de tand), maar die raadde dat om deze reden af. In andere gevallen kan het een prima oplossing zijn.

Deel Deze Pagina