hoe reageerde jou kindje op de inentingen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door peekaboo, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    ik weet niet of hier al een vraag over bestaat maar ik heb even geen zin om te zoeken
    ik zou graag weten hoe jullie kindjes reageerde op hun inentingen
    ik ben daarnet enorm geschrokken van mijn meisje ze heeft vandaag haar eerste inenting gehad ze hadden mij verteld dat ze daar een BEETJE HANGERIG EN AMBETANT van kon zijn maar daarnet heeft ze liggen krijsen en huilen van de pijn kon haar met niets troosten was echt in paniek zelfs men man en schoonmama waren in paniek ze had echt pijn ook bij het aanraken van haar beentjes maak me echt zorgen is dit wel normaal ? heb haar een paracetamol zetpil gegeven en nu is ze toch wat rustiger vind dit echt beangstigend normaal huilt ze nooit zelfs met haar ooronsteking huilde ze bijna niet
    sorry voor de tekst en de misschien belachelijk vraag en reactie maar ik ben echt bang dat dit niet normaal is :(

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Volgens mij is het normaal. Vandaag ook inenting gehad (niet de eerste dat dan weer niet) en ze zijn er meestal wel even van slag van. Maar vertrouw je het niet zou ik toch even de HAP bellen dan weet je het zeker. Misschien vragen ze je even langs te komen. Maar na een zetpil worden ze vaak rustiger en is na de uitwerking daarvan alles weer (bijna) vergeten. Het beentje zou ik even twee tot drie dagen ontwijken als je kunt.

3. peekaboo

tis in beide beentjes:( had de ha gebeld die zegt doodleuk tja sommige kindjes reageren nu eenmaal overdreven liet me zelfs niet uitspreken :( hoop dat het snel betert ben echt geschrokken

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoontje is de eerste paar uurtjes na de inentingen redelijk normaal. Mar dan ineens zet hij het op een brullen en kan dat tijden volhouden. Soms valt hij even een beetje in slaap, maar aks hij wakker wordt begint het weer van voor af aan. En dat terwijl hij normaal zelden huilt. En als hij huilt, kande borst hem eigenlijk altijd troosten. Maar zelfs dat helpt niet na een inenting. Hij is dan echt zo zielig. :( Ik herken jou schrikreactie wel, zeker van de eerste inenting. Daarna had ik me er al wat meer op ingesteld, maar dan nog... :( Ik word zelf ook helemaal naar van zo'n ontroostbaar kindje.
    Het werd bij mijn zoontje wel elke keer een beetje minder. Ik ben ook gaan rondvragen in mijn omgeving, op het forum en zelfs bij de huisarts toen ik daar toch een keer was. Ik kreeg steeds de reactie dat mijn zoontje wel iets heftiger lijkt te reageren dan normaal, maar dat het er toch gewoon "bij hoort".

Maar als je het echt niet vertrouwd: gewoon naar de huisarts gaan!

5. peekaboo

is inderdaad de eerste uren normaal geweest en gelachen en "gespeeld" en dan was ze aant slapen word ze wakker en brult krijst huilt ooh word er zo moedeloos van en de huisarts lachte mij gewoon uit vind dit echt niet fijn hoe lang duurd dit meeestal ?

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik heb aan de arts van het CB gevraagd wat ik kon verwachten na de inentingen. Zij zei dat dit uiteen kon lopen van wat huilerig, minder drinken naar wat meer slapen dan normaal, maar dat dit over het algemeen erg mee zou moeten vallen. Bij Jamie valt het tot nu toe allemaal inderdaad mee (hij heeft maandag zijn tweede inentingen gehad). Hij huilt inderdaad iets meer en slaapt wat langer, maar geen enorme drama's zoals jij die beschrijft. De arts van het CB zei nog wel dat als de reactie echt extreem is, ik contact had moeten opnemen met de huisarts.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter ging alleen heel veel slapen en kreeg koorts. Zetpil was nooit nodig want ze sliep de koorts vanzelf weg.
    De BMR prik heeft ze zelfs helemaal niet op gereageerd.

Maar het kan inderdaad heeeel erg verschillen hoe kindjes erop reageren.

8. peekaboo

heb meteen naar de huisarts gebeld en die lachte mij gewoon uit en zegt ja ik doe twee maal per week ook de inentingen en ja sommige reageren heftig hij liet me zelfs niet uitspreken heb tot twee maal toe gebeld was echt enorm raar brrr mag er niet meer aan denken heb haar nog noooit zo weten huilen zelfs niet met de prik zelf nu is het iets beter en slaapt ze toch maar ben bang dat dit een allegische reactie is ofzo kan dat ?

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    IK zou sowieso 2x per dag paracetamol geven, dit kan echt geen kwaad voor je kindje en dan heeft ze in ieder geval wat minder pijn. Het kan best zijn dat ze niet zo netjes geprikt hebben, te snel gespoten bijvoorbeeld, dan kan de plek waar gespoten is best pijn doen.

Mart heefr 2 dagen flink koorts en verhoging gehad, pakte 's nachts een bloedheet huilend kindje uit bed. Gelukkig ging het dan na een zetpilletje wel weer beter. 11 mei moeten we weer, vind het zo sneu!

Hoe is het nu met je meisje?

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heb je je eigen huisarts gebeld of de HAP?

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Verschilt wel per kind hoe ze reageren op de inenting.

Oudste was echt paar dagen van slag. Dus echt heel slecht slapen s'nachts, maar bij de laaste inenting van de 4 maanden reageerde hij er al wat minder op.

De jongste merk ik helemaal niks van. Hij is een beetje sufjes, maar verder niet veel.

12. misa

misa Niet meer actief

Pff, dat klinkt niet fijn. Hier altijd alleen maar veel slapen en wat hangerig zijn. Ik masseer de beentje altijd meteen als ze spuit eruit komt. Dan verspreid de vloeistof sneller is mij verteld. Daarna doe ik hem thuis lekker in bad en naar bed (of op mijn arm... :))

Ik vind het wel belachelijk dat ze zo reageren, ik zou terug gaan naar het cb en je verhaal vertellen.

13. peekaboo

ik had naar men eigen huisarts gebeld ze heeft nu wel koorst en heeft soms een huilbui heb haar een paracetamol zetpil gegeven dan gaat het toch iets beter vanacht heeft ze veeeel geslapen van 1u tot 12u30

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is iig geen normale, als in gemiddelde, reactie en het lijkt me duidelijk dat ze er erg veel last van had/heeft.
    Thirza reageerde hier altijd met een fikse griep op de entingen, achteraf ws vaak gepaard met oorontsteking, (maarja, herken dat maar eens, die eerste 4 maanden). Oorontstekingen waren ook hier aan de orde van de dag, waarvoor ze bij 19 maanden ook geopereerd is. Thirza reageerde vrijwel op alles sterk, (ziek-zijn, entingen, tanden en kiezen, verandering van omgeving) en achteraf is dat een totaalplaatje geweest van zich niet lekker voelen.
    Ik zou zelf met de wijsheid en kennis die ik nu heb, die eerste entingen uitstellen tot na de 6 maanden. Zijn ze even wat groter, is de weerstand iets ontwikkeld al en is het niet zo'n aanslag op zo'n klein lijfje...

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Misschien even filmen en het aan je huisarts laten zien? Onze ervaring is dat als je praat over 'krijsen' dat door artsen vaak gebagatelliseerd wordt, (en als dan achteraf duidelijk wordt wat je dan precies bedoelde, dan was het 'inderdaad toch niet echt normaal en wel behoorlijk heftig').

16. Ollie123

Ollie123 Lid

26 nov 2009
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tot nu toe 3 inentingen gehad. De eerste 2 keer huilering en pijnlijke beentjes. Toen een zetpilletje geven en de volgende dag was het over. De laatste keer heb ik(nav een tip hier op het forum) arniflorzalf op zijn beentjes gesmeerd. Net voor de inenting, erna en dan in de loop van de dag nog eens. Hij heeft helemaal geen last van zijn beentjes gehad. Misschien toeval, maar goed. Wel de dag erna wat verhoging.

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Van de eerste inentingen (waren het volgens mij) werd ze erg hangerig. Daarna ging het elke keer hartstikke goed... ook de vaccinaties voor een reis naar de tropen... en toen kwam de bmr en daar is ze ook weer even van slag van geweest.

Dat waren de prikken tot dusver.

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het is wel zo dat je geen een kind kan vergelijken. Maar ik vind dat een arts dan ook altijd moet luisteren. Raar dat die van jou je niet eens uit liet praten. Maar ik denk dat als de kleine na een paracetamol zich wel beter zal voelen. Is dat niet en drinkt de kleine bijvoorbeeld niet dan zou ik nogmaals contact opnemen. Dan maar een keer extra. Rare mensen zijn dat toch huisartsen. Ze zijn er ook om je gerust te stellen. Sterkte

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dank voor de tip. Heb het nu niet nodig maar mocht het in de toekomst eens voorkomen dan werkt dat natuurlijk wel erg goed voor artsen zodat ze de kleine in thuis situatie zien.

20. peekaboo

ze heeft vandaag wel redelijk gedronken niet zoveel als anders maar toch genoeg ook tussendoor wat water hoor met dat wqarme weer ze had net weer koorst 39,2 paracetamolzetpilletje gegeven en nu slaapt ze hoop dat het morgen gedaan is hoor ocharme men prinsesje vind het zo moeilijk dat ik daar niets kan aan doen

Deel Deze Pagina