Mijn dochter heeft het erg snel warm, zo ook uiteraard in de auto. Ondanks dat de airco aanstaat, komt ze drijfnat uit de auto (alles wat de rug en zitleuning raakt). Ik heb de airco niet te koud staan, daar ik anders de overgang tussen binnen en buiten te groot vind. Wat werkt nu eigenlijk beter? Een zomerhoes, of zo'n hoes voor in de autostoel van aerosleep? Of heeft iemand nog een andere tip?
Die zittingen van aerosleep werken in ieder geval goed. Die stoelhoezen ook wel, maar ik merk dan toch dat de duurdere beter werken dan de goedkopere (jammergenoeg ) Verder niet te warm aankleden. En zonneschermpjes op de ramen. Dat de zon er niet direct op komt, dat scheelt ook al veel.
Wij hebben ook een enorm zwetertje. In de maxicosi hebben we dus een airosleep matje, maar zelfs dan zweet hij nog. (Ook airco in de auto)Als we hem uit de maxicosi halen is, ondanks de airosleep,heel zijn rug klam/nattig. Hij is ook vaak onrustig in de auto omdat hij het dus zo warm heeft. Weet verder ook niet meer wat we kunnen doen, buiten het airosleep matje. Hopelijk vinden we snel de gouden tip.
Bij langere stukken gewoon wel de airco aandoen en deze dan 5 á 10 minuten vantevoren uitdoen. Dan komt de auto langzaam weer op buitentemperatuur. Voor de rest..... denk ik weinig aan te doen.
Mijn zoontje komt ook altijd drijfnat uit de maxicosi, ondanks de zomerhoes (zo'n goedkope van prenatal huismerk). Ik lees dus ook even mee