Kat speelt met water i.p.v. het op te drinken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sensa, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hallo,

Mischien heeft iemand een soort gelijke ervaring of een goeie tip.
    Maar onze kat die staat altijd met beide poten en zijn drinkbak. Vervolgens likt hij het water van zijn pootjes af. Hij kan niet gewoon drinken.. (Teminste nog nooit gezien met water..) Maar nu trekt onze vloer krom omdat hij zoveel water knoeit.. Iemand enig idee wat we hier mee kunnen doen? Placemat eronder is geen oplossing, daar loopt het bij langs.

Hij zal toch moeten drinken.. Misschien een konijnen flesje ergens ophangen?

Alle tips zijn welkom!

Bedankt..

Liefs, Sensa

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is dit misschien een idee? Heeft een opstaande rand, dus het water kan er niet zomaar bij langslopen.

Mijn katten hebben deze ook.

3. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hey..

Bedankt voor je reactie. Dit ziet er inderdaad wel anders en handiger uit dan een gewone drink bak. Heb je misschien een naam of link voor mij? Dan kan ik eens kijken hoe het er pecies uit ziet. Spelen die van jou ook met hun water?

Liefs, Sensa

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier is de link:

Poezenwebshop.nl - Drink- en etensbakken - Butler voederbak

Ik heb deze overigens gewoon bij een tuincentrum gekocht (Tuinland, maar het is waarschijnlijk ook bij Intratuin te koop).

Mijn katten knoeien niet met hun water, ze drinken het gewoon. Maar een van mijn katten mag wel graag uit de kraan of uit de plantengieter drinken :D.

5. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hey!

Bedankt.. Haha.. wat hebben we weer een aparte kat! :p
    Eerst was het wel grappig. Alleen nou trekt de vloer krom, en dat is toch niet de bedoeling. Als we nou geen houten voer hadden.... Dan mocht hij van mij heerlijk spelen. Ik ga eens kijken of dit een optie is. :D

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb ook een kat die heel graag met water mag spelen. Hij 'harkte' steeds zijn waterbak leeg. Gelukkig liggen er tegels in de keuken, dus geen probleem met kromtrekkende vloer. Ik heb een dienblad met opstaande rand onder de waterbak staan. Die vangt het meest water op. Tegenwoordig doet hij het wel minder. Hij richt zich nu vooral op bloemenvazen. Die zijn eigenlijk nergens veilig voor hem. Hij gooit ze zo om...

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier een dikke dweil eronder die ik een paar keer per dag )keer of 3) ververs, zonder betekend een waterballet door heel de keuken

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    die van mij drinkt geen schoon water wil alleen water van buiten wat regen is geweest enz

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Hoi, ik heb nog wel een tip.

Ik heb een kat die al zijn speeltjes en wat hij onderweg tegen komt in zijn drinkensbak gooit. Van sigaretten tot aan handtasjes toe. Het maakt hem niet uit, als het maar zwemt!!!

Ik heb toen een drinkfontein gekocht. Het geeft vers water en er kan niks in drijven ;)

Prima koop, voor mij in elk geval.

Succes!!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Die laatste hebben wij ook! Werkt fantastisch.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gaat je kat naar buiten? Mijn katten namelijk wel en als ik binnen een drinkbakje neerzet drinken ze er helemaal niet uit. Ze drinken dus altijd buiten. Ik heb hier dus ook geen drinkbakje meer staan. Ja, nu even tijdelijk omdat 1 van mijn katten noodgedwongen binnen moeten blijven ivm 2 grote abcessen op zijn kop. Hij staat nu bij de achterdeur het hele huis bij elkaar te schreeuwen dat ie eruit wil ;).

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Neem een hond :p.
    Onze kat drinkt altijd uit onze hondenbak en kan daar niet met zijn poten in, is te hoog. Uit zijn eigen drinkbak drinkt hij niet! ;)

13. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik heb ook zo'n kat die dat doet!
    ik laat hem soms in de wasbak, van de keuken staan, en dan zet ik de kraan aan en dan mag hij af en toe eruit drinken, dan blijft alles in de wasbak, en hij wilt ook altijd mee naar de wc en dan wilt hij ook uit de kraan drinken, bij ons helpt het ook als we een grotere bak water neerzetten, dan blijft zijn pootje meer boven de waterbak

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey onze kat doet dat ook maar niet zo vaak als die van jou..

misschien donkere of metalen bakjes nemen dat vinden ze enger.

xx

15. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hier ook de cat-it fontein! Super aankoop geweest, al veel plezier van gehad! :) Maar wij hebben wel de "simpele" uitvoering, dus zonder die bakjes er aan vast. We hebben 3 katten en zij maken er allemaal veel gebruik van. Maar als ik denk dat ze te weinig drinken (als het heel warm is ofzo), zet ik soms extra drinkbakjes op andere plaatsen. Dat blijft interessant. Of doe er een ijsklontje bij in. ;) Dan gaan ze hier ook met de pootjes in het water, maar likken het er dan wel af.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Deze hebben wij ook, een enorm succes!

17. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn

Hoi.. Dat van die vazen komt mij ook bekent voor. Geen bloemen meer voor ons, anders zijn alle vazen stuk en is alles nat! Haha.. Gekke kat! :p

18. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hmmm.. dit wilden wij eerst ook. Alleen denken we dat onze kat dan nog meer met water gaat spelen! Tja, wie noemt hem dan ook Rambo! :D Haha..

19. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Die van ons gaat iderdaad ook naar buiten. Zelfs in de regen en in de sneeuw! Vindt hij gewedig!! En als wij staan te douchen staat hij vlak bij. Hij is absoluut niet bang! Echte waterrat.. Apart voor een kat hé? :$

20. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    We hebben al donkere bakjes.. En het staat op een plek waar geen licht komt.. Want als het ergens staat waar hij vanalles ziet spiegelen, is het nog erger! Haha.. Ach ja, het staat nu in onze badkamer.. Dus, voor nu is het eerts opgelost! 8)

Deel Deze Pagina