Tanden bleken bij de tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Lijkt me idd pijnlijk als het op je tandvlees komt! Heb je dat ook gekocht bij je tandarts?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

ja het was echt spierwit geworden! Het gaat alleen na verloop van tijd weer zijn oude kleur aannemen en dat begin je dus bij mij nu al te zien na 1 jaar... Ik dacht eerst dat het aanslag was van thee maar volgens mijn mondhygieniste heb ik helemaal geen aanslag op me tanden en is het dus de kleur van mijn tandbeen... Ik had bij het bleken ook al van me tandarts gehoord dat ik dik tandbeen heb dus ik geloofde het wel toen ik het van me mondhygieniste hoorde 2 weken terug.

3. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik bleek ze ook zelf met opalescense
    dit werkt best goed koop het op ebay scheelt veel met de tandarts en het spul is exact hetzelfde

4. Delta

Delta Niet meer actief

Ebay begin ik niet aan, ik heb geen CC namelijk of zo. Maare, goede ervaringen dus met die opalescense! De gevoeligheid gaat wel weg?

5. Delta

Delta Niet meer actief

Klinkt echt goed! Jammer dat het nu wat verkleurt bij je, maar inderdaad, als je dik tandbeen hebt, is dat wel logisch. Heb jij zelf nog spul over om het een keer te doen? Want je kan er meerdere keren mee doen toch?

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    chloor?? haha gelukkig niet.. je bedoeld waterstofperoxide of carbamide peroxide :)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou het ergens anders doen vaak via vakantieveilingen. Maar ook bij Pacha Smile 50 eurie ben je klaar :)

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb niks meegekregen bij de tandarts om het thuis ook nog te doen. Ik heb echt alleen een hele behandeling bij hem genomen. Ik ben wel heel tevreden en ga het denk ik volgend jaar gewoon weer herhalen :D

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zou het bij je eigen tandarts informeren of je tanden daarvoor wel geschikt zijn. Zeker omdat je aangaf dat ze al gevoelig zijn.

Mijn tandarts raden het een aantal jaren geleden bij mij af, mijn tanden zijn al niet zo super. Misschien hebben ze nu betere technieken.

10. Delta

Delta Niet meer actief

Ja precies, ik wil het eerst laten controleren bij hem! Om echt zeker te weten dat er niks mis kan gaan. Ik zou dan ook kiezen voor een bitje om het thuis te doen, denk ik.. Maar als dat spul je tandvlees kan uitbijten, oei haha.

SDonya; ik snap het haha, echt beter hoor! had jij ervoor ook gevoelige tanden of niet? want volgens mij raden ze het wel vaak af bij mensen met gevoelige tanden, en dan heb ik gewoon pech..

11. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb bij de tandarts een bitje op maat laten maken en ik heb twee weken lang elke nacht het bitje gedragen met bleekspul. Ook hier opalescene. Het resultaat was echt super! Beter en langduriger dan wat ik zie bij mensen die laten bleken met lampen.

Ik heb ook erg gevoelige tanden en daarom heeft de tandarts mij twee keer gecontroleerd om te kijken of de sterkte aangepast moest worden. Ik heb een paar gevoelige plekjes gehad, maar dat ging snel over. Ik was rond de 300 euro kwijt, inclusief bitje en controles.

Jaarlijks doe ik een opknapbeurtje met opalescene. Ik koop het via de tandarts en het kost me in totaal 12 euro. Mijn tanden zijn dan wel een week extra gevoelig.

12. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    het kan je tandvlees niet uitbijten :) het kan wel wat branden (echt alsof je je tandvlees gebrand hebt) maar het brand niet weg ofzo :p

en zoals ik al zei; dat gebeurd alleen als je te veel bleekgel in het bitje doet. je hoeft maar een drupje per tand te doen maar ik heb al mensen gezien die het halve (of hele :$) spuitje in het bitje hadden gespoten.. ja dan is het niet gek dat het op je tandvlees komt :p

13. Delta

Delta Niet meer actief

Klinkt heel goed Astre! Geeft me moed haha.

Blijzwanger; aaah, je moet dus in het bitje per tand een druppel erin doen? handig te weten. maar komt die gel dan wel over je gehele tand? niet dat de helft van je tand of zo maar gebleekt word haha

14. Astre

Astre Niet meer actief

Ik smeer het druppeltje uit in het plastic neptandje van het bitje. Wat een vreemde zin, maar je begrijpt het hopelijk wel :D. Alles wat boven de rand uitkomt haal ik direct weg. Ik doe één hele behandeling van een week met één spuitje. Ik heb nog nooit half gebleekte tanden gehad haha.

15. Delta

Delta Niet meer actief

Goede uitleg, dankjewel haha. Hoe smeerde je het uit? Met een kwastje of iets? Je hebt echt weinig nodig dus.

16. Astre

Astre Niet meer actief

Met het spuitmondje en als ik het bitje in heb dan druk ik het voor de zekerheid ook nog tegen mijn tanden, zodat het er goed opkomt.

17. Delta

Delta Niet meer actief

Danku! Duidelijk :D Lijkt me trouwens eerste keer wel eng, om te gaan slapen met zo een ding in je mond, niet wetend hoe je er de volgende ochtend gaat uit zien of hoe het voelt :p
    Sliep het wel fijn?

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik doe het net zo!

mijn setje, goed voor 16 behandelingen, kostte me 250e incl bitjes.

Tandarts raadde aan om eerste keer bijv vier uur te proberen om te kijken hoe je tanden reageren. Daarna kun je langer.
    Ik had na twee x echt al een heel mooi resultaat! Stond ervan versteld als ik foto's zag!

19. Delta

Delta Niet meer actief

Oh ja dat is wel slim! Eerst 4 uur doen of zo ja. Deed je alle 16 behandelingen achter elkaar?

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nope! In vier maanden drie x een hele nacht gedaan. Denk dat ik het binnenkort weer eens herhaal. Je doet r echt lang mee dus! Volgens tandarts is het slecht voor je tanden als je het een week later weer doet. Het bleekspul werkt nog best lang na.

Deel Deze Pagina