haaruitval..:(

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nou heb ik altijd wel last van haaruitval.. Net als bijna iedereen..
    Maar op dit moment is het wel enorm..
    Net mijn haar geverfd en dan spoel ik het in de keuken (roestvrijstaal) uit. Daar spoelt geen haartje weg en zie ik dus echt goed hoeveel..
    Nou ik schrok me rot..
    Straks ben ik zo kaal als een biljartbal man..
    pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ben je misschien aan het lijnen? Of heb je je eetpatroon veranderd?? Ook daar kun je heel veel haaruitval van krijgen. Kan je niks aan doen, maar je wordt echt niet helemaal kaal hoor!

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

wat ik mijn klanten altijd adviseerde(toen ik nog als kapster werkte)

het is normaal om +/- 100 haren per dag te verliezen. dit lijkt veel, maar er groeien ook 100 per dag.
    ben je toevallig aan het lijnen? of juist ongezonder aan het eten?
    krijg je genoeg vitamines binnen? slik je medicijnen? heb je stress?

als alles nee is, en het is echt schrikbarend veel... dan even langs je ha.

succes :)

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Stress gehad en nog wel wat..
    En te kort aan de d vit.. Misschien is dat het inderdaad..
    Ik krijg allemaal nieuwe haren terug hoor.. Dus ik word niet echt kaal.. Maar ik baal er wel van

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

is ook heel vervelend.. even een tijdje rust nemen en proberen gezond te eten. dan heb je grote kans dat het al minder word hoor :)

6. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik zie dat je een dochtertje hebt en helaas een aantal kindjes bent verloren....
    ik denk dat je haaruitval komt van de hormonen, moet je kijken wat een hormoon schommelingen de laatste jaren.

vitamine B is trouwens goed voor haar, huid en nagels.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    B-vitamines kun je sowieso bijnemen en misschien je haar een tijd niet verven?

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb het ook momenteel, en ook wel vaker gehad. Met periodes gaat het beter.

De Vitaminstore heeft van z'n eigen merk (online) een heel goed haar, huid en nagel supplement. Mocht je er in geloven. De recensies zijn daar heel goed van. Zitten natuurlijk ook de juiste B vitamines in en je moet vooral zink en biotine hebben.

Zelf heb ik het door stress, wat weer hormoonschommelingen veroorzaakt, pukkels en haaruitval...en ik ben bijna 40 ;) soms vraag je je echt af....

Rustig aan doen, fietsen in de frisse lucht, veel water drinken, fruit eten, de supplementen slikken en verder kan je niet veel doen.

Het is heel beangstigend. Ik heb denk ik 1 1/2 jaar lang wel 200 haren per wasbeurt verloren en ik heb heeeeeel fijn en weinig haar maar het is er nog hoor ook al valt het nu sinds 3 maanden weer heel erg uit...

Ik zat 2 jaar geleden heel nerveus bij de dermatoloog en hij verzekerde me, als vrouw heb je TE vele vrouwelijk hormoon om echt kaal te worden dus....het komt wel goed.

Sterkte, Charlie

ps. Nioxin heeft fijne shampoo en stylingsproducten mocht het nodig zijn. Geeft veel volume.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Priorin kun je gebruiken, is te koop bij DA. Is wel wat prijzig, maar werkt wel.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0

Ik heb er sinds m'n bevalling last van.eerst drie maanden na bevalling. Toen stopte het en nu alweer 15 maanden overmatig veel. Ik heb fijn haar, is dikker geworden bij zwangerschap maar had altijd vrij veel haar. Nu dus veel uitval en het ging een tijdje beter maar nu verlies ik echt mega veel. Wel meer dan 200 haren per wasbeurt hoor!!! Dat is nl niet zoveel voor wassen...dan verlies je de dagen dat je niet wast geen 100 haren...zo was het bij mij ook. Maar nu is het echt per wasbeurt het dubbele! En nee ik ben dus nit kaal maar ben wel wanhopig op t moment.

Ik ben naar een zeer goede dermatoloog geweest. Di heeft me verzekerd dat het stress is. Ik heb al drie keer bloed laten onderzoeken,afgezien van zink tekort in februari heb ik nergens last van. Schildklier ok.ik heb een gewone cyclus. Ben super gezond maar toch door enorme stress (scheiding) haar uitval...ik hoop dat ik tot rust kan komen en weer van het leven kan genieten en ik wens iedereen dat het ophoudt!het is maar je uiterlijk maar het haar verliezen als vrouw is heel beangstigend, wi wil er nu een half kale vrouw?

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik herken het!
    ik heb het in bepaalde periodes (seizoensovergang?) dat er echt hele bossen uitkomen oja en na de bevalling was het ook zo erg.
    Nu heb ik van nature heel dik en veel haar dus dan lijkt het al heeel erg veel.
    Ik weet dat het maar tijdelijk is maar toch, je stofzuigt je een breuk om maar van het plukken van losse haren op je trui niet te spreken ;)

Deel Deze Pagina