Oneerlijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door andreams, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Vanmiddag even naar de Ikea geweest. Ik stond met dochtertje van 6 maanden in de de draagzak naar de bankstellen te kijken toen ik merkte dat dochter aandacht kreeg. Een man en vrouw, jaar of 30, speelden wat met haar en overlaadden haar met complimentjes. Ik trots natuurlijk en Julia vond het maar wat leuk. Toen kwam mijn vriend eraan met onze zoon in het zitje van het karretje en toen zeiden ze: 'ooohh, twee kindjes! Wauw, wij zouden al blij zijn met eentje. We zijn al zeven jaar bezig.' Tja, wat zeg je op zoiets :( Blijkbaar hoefden ze ook helemaal geen steun of medelijden, want nog voordat ik kon reageren zei de vrouw: 'Maar jullie hebben in elk geval prachtige kindjes, geniet ervan!' En weg waren ze. Ik stond met tranen in m'n ogen en was echt even van slag. Twee keer makkelijk zwanger geworden en twee gezonde kindjes, het leek soms haast vanzelfsprekend. Dit heeft me even weer met beide benen op de grond gezet en tegelijkertijd besef ik me hoe oneerlijk het verdeeld is! Zoveel mensen die liefde te geven hebben aan een kindje, waarom is dit dan zo oneerlijk verdeeld?!

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Erg he?

Ik werk in een kinder-baby kleding zaak. Kwamen oudere mensen vol trots vertellen dat ze opa en oma werden en dat het een wonder is. Waarop ik reageerde; elk kindje is een wonden.. de vrouw reageerde; dit helemaal. Mijn dochter is 45, 11 jaar bezig voor kinderen en nu zwanger door eitje van haar zus... ik kreeg gewoon kippenvel & een brok in mn keel!! Moeilijk om daarop te reageren.. dit is blij nieuws, maar als het niet lukt.. phoe zou ook niet weten wat ik zou zeggen.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het is ook gewoon heel oneerlijk, als je bekijkt hoeveel vrouwen kiezen voor abortus of niet voor hun kinderen willen/kunnen zorgen. Die kindjes zouden ergens anders heel erg welkom zijn.

Vind het wel naar voor je om zoiets te horen te krijgen, ik kan me voorstellen dat je dan niet weet wat je moet zeggen. Aan de andere kant is zo'n realitycheck misschien wel goed om te blijven waarderen wat je hebt inderdaad :)

4. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Het is voor jou op dat moment rot. Ik weet ook niet of ik het had gezegd zo.. maar het is wel goed om gewoon als gelukkige moeder ook het besef te hebben dat het zo fijn is dat het zo snel is gelukt. En mega veel genieten van je kids!
    Maar nogmaals ik had dat denk ik niet zo gezegd als ik die vrouw was.

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    oneerlijk is het zeker. ik weet dat wij super vruchtbaar zijn en dat er in onze omgeving heel wat stellen met problemen zijn. wilde af en toe dat ik wat van onze vruchtbaarheid zou kunnen afstaan.

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik denk ook niet dat ik het gezegd zou hebben als ik in haar situatie verkeerde. Maar ik vond het ook niet erg dat zij het wel zei, maar je weet inderdaad even niet wat je dan moet zeggen. Het is wel een eyeopener geweest, ik ben echt even wakker geschud en besef nog even meer hoeveel geluk wij hebben met onze twee kindjes.

7. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat komt dan wel goed binnen ja. Erg triest hoe moeilijk of onmogelijk het is voor sommige mensen om zwanger te raken :(
    Hier zijn wij nog niet begonnen (kan niet wachten!;)) maar het is mijn grootste angst dat het er voor ons niet in zit.
    Het leven is lang niet altijd eerlijk nee.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben een super succesvolle IVF-poging achter de terug. Geen bijwerkingen, prima punctie, veel bevruchtingen en bijna net zoveel cryo's en... de eerste terugplaatsing zwanger. We zijn zo dankbaar maar toch voel ik me ook heel vaak bezwaard. Er zijn zoveel meiden hier die ik het zo ontzettend gun en je kan niets voor hen doen..
    Alle ellende van de afgelopen 2,5 jaar lijkt zo ver weg. Het voelt soms raar om aan de 'andere kant' te staan.

9. life

life Niet meer actief

Ken wat je bedoelt. Ik ben zelfs zwanger geworden door de pil heen. En eigenlijk nog lang niet toe aan een gezinnetje (relatie van nog maar een jaar en nog 19) moet wel zeggen dat het nu wel erg welkom is hoor!!
    Maar heb toch wat moeten huilen omdat ik gewoon zo zwanger ben geworden en er mensen zijn die het bijna of helemaal niet lukt, ik gun het ze zo graag, en soms dacht ik van hoe kan dit bij mij gebeuren...
    Maar daar moet ik niet teveel over nadenken want ik krijg een mooi kindje.
    Maar snap helemaal wat je bedoelt.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hier ook precies 5 jaar 2 weken en 2 dagen na het stoppen met de pil zwanger. En prijs me zo gelukkig met mijn dochter. Voor t zelfde geld hadden we kinderloos verder moeten gaan. Als ik soms zie hoe stellen nog harder moeten vechten dan dat wij gedaan hebben, of idd kinderloos verder zijn gegaan, dan schiet ik ook vol..

11. Ik wilde alleen even zeggen dat ik het ontzettend lief vind dat je daar aan het eind van de dag nogmaals bij stilstaat! :) Waren er maar wat meer mensen die dat deden, voor ze het zoveelste topic over geboortekaartjes-ontwerpen of over 'ik-twijfel-zo-of-ik-wel-een-derde-moet-nemen' in de lounge openen, terwijl hierboven toch duidelijk staat aangegeven dat dit deel is voor alles wat níét te maken heeft met zwanger worden, de zwangerschap en kinderen..

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sluit ik me helemaal bij aan, super van je TS!

En ik krijg ook steeds meer de neiging om dat soort topics te melden..

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteren nog op de de verjaardag van 1 van de kindjes van het zwangerschapsclubje. Je leert elkaar zwanger kennen en pas daarna kom je erachter dat het voor eentje via de MMM is gegaan. Nu hebben 2 van de 4 een 2e en er is er eentje net zwanger. En degene van de MMM zit er weer middenin en poging na poging mislukt. We voelden ons gisteren zo vreselijk machteloos. Het is inderdaad heel oneerlijk en onrechtvaardig.

14. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Het is idd niet eerlijk he! Het is zo moeilijk als er zo veel lieve mensen graag een kindje willen en dat het niet lukt. Ik weet nog hoe moeilijk ik het vond om mijn broer te vertellen dat ik zwanger was. Ik wist toen namelijk dat het bij hun niet lukte. Gelukkig zijn ze nu ook trotse ouders!

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Valt me ook vaak op inderdaad.. vervelend altijd.

16. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Dankjewel... Het heeft inderdaad indruk gemaakt. Wat moet het pijnlijk zijn voor de mensen bij wie het niet lukt. En wat moet je dan sterk zijn om, net als deze mensen in de Ikea, wel het kindje van een ander te bewonderen en zoveel complimentjes te geven. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zou kunnen.

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Andreams wat voelt dat fijn om te lezen dat jij stil staat bij wat mensen zoals ik door moeten maken. en dat ben ik nog 'maar' dik drie jaar aan het verlangen... Het is soms zo moeilijk op momenten dat anderen dingen roepen als " ik NEEM pas kinderen als..." Als er iets is wat ik geleerd heb.. Kinderen neem je niet, je moet zo blij zijn als het he gegeven is.

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens.

Ik heb geen moeite gehad met zwanger worden maar wel heb ik me heel bezwaard gevoelt naar mensen die heel veel moeite hadden. Waar ik al helemaal kippenvel van krijg zijn de zinnetjes die hier ooit staan en die jij ook beschrijft: ik twijfel zo of ik wel een derde moet nemen....sinds wanneer neem je een kind? Als mensen in mijn omgeving dit zeiden was mijn antwoord altijd....neem je een kind ja? Ik denk dat je blij mag zijn als je ooit zo'n wondertje mag ontvangen....hard gezegd misschien maar vind die zinnetjes zo oneerlijk over komen naar mensen die moeite hebben.

19. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Dankjewel en ik hoop dat jullie heel snel een mooi kindje gegund is!

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat dat zo voelt. Het is ook allemaal een groot wonder, kindjes krijgen. Dat besef je dan weer als mensen je zulke dingen vertellen.

Deel Deze Pagina