Morgen Efteling en regen

Discussie in 'De lounge' gestart door blossom85, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hoi!

Morgen is de planning om naar de Efteling te gaan. We zijn in een groep met een dreumes en een peuter erbij.

Maar...er is aardig wat regen voorspeld morgen. En ja, je wilt toch ook wel wat tijd doorbrengen in het sprookjesbos e.d. met die kleintjes.

Het was best een planning om een dag uit te kiezen wanneer iedereen kon dus het zou erg jammer zijn als we niet konden gaan. Opa en oma verheugen zich er ook zo erg op!

Maar wat is wijsheid? Zijn er hier Efteling regen experts :D Gaan? Of niet gaan?

2. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik zou denk ik wel gaan (ook afhankelijk van de reistijd). Kinderen regenlaarsjes en regenjas aan en lekker genieten. Voor de kinderen is het altijd wel leuk en af en toe even ergens even binnen zitten om uit te rusten en op te drogen :)

3. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Wij zijn laatst geweest met ook de hele dag regen. Kids regenlaarzen aan ponchos mee of kopen en droge kleren mee! Ondanks de regen was het een super geslaagde dag en die kids maakt het echt niet uit of het regent of niet! Wachtrijen zijn minimaal en veel overdekt. Veel plezier!

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook lekker gaan. Kinderen maakt het echt niet uit of het wel of niet regent als ze in de Efteling zijn. Lekker een regenpak en -laarsjes aan en eventueel droge kleertjes meenemen.

5. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Gewoon lekker gaan!
    Veel (of alle?) attracties hebben een overdekt gedeelte om te wachten. En idd kinderen vinden het helemaal niet erg :) Soms even lekker opwarmen in een restaurantje en dan weer lekker door.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Kaplaarzen regenjas aan en gaan!!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb net het weer bekeken op Omroep Brabant en ik zou NIET gaan. Ik reken mezelf wel als Efteling-expert. Heb de afgelopen 6 jaar steeds een abonnement genomen. :D

Morgen is er niet alleen 100% kans op neerslag, er gaat ook véél regen vallen. Bij een beetje miezerregen, kun je makkelijk het sprookjesbos in. Ik denk dat het morgen niet leuk zal zijn.

De wachtrijen zijn wel overdekt, maar het Sprookjesbos dus niet. Ik denk ook, dat het morgen niet bijzonder rustig zal zijn. Deze week veel schoolreisjes in de Efteling.

Beter volgende week gaan of zo, dan kun je ook in het Sprookjesbos naar het Sprookjestheater gaan.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik heb twee maanden geleden precies zo´n zelfde topic geopend :)
    Wij zijn uiteindelijk gegaan, en het heeft echt gestortregend!! Het is letterlijk een uurtje droog geweest. Gelukkig hadden we poncho´s bij ons, die hebben ons echt gered en we hebben echt een leuke dag gehad. Wel hebben we ervoor gekozen alleen de oudste kinderen (5 en 6) mee te nemen omdat de kleintjes de regen echt niet leuk zouden vinden. De grote vonden het juist fantastisch, nat regenen haha
    Groot voordeel was dat het heel erg rustig was en we overal zo door konden lopen.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij zijn een paar jaar geleden ook naar een de Efteling geweest, terwijl het de hele dag hard regende. Ik vond er geen bal aan. De sfeer was zoveel minder dan anders. Ik vond het echt zonde van het geld en de tijd, dat ik het je zal afraden.
    Als het alleen een beetje miezerig weer is, wordt het een ander verhaal.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook eens geweest met regen, en het was heerlijk! Heel rustig, we konden echt alles rustig bekijken in het sprookjesbos, bij attracties geen rijen. En het was echt niet minder leuk omdat het regende, misschien juist nog wel gezelliger en knusser dan met een brandende zon en een enorme mensenmassa! Heerlijk ook om even ergens binnen wat te drinken, super gezellige sfeer!

Maar poncho zou ik wel aanraden; continu een paraplu is niet fijn. Oh en regenlaarzen voor de kinderen. Mijn dochter vond het stampen in plassen al een attractie op zich ;)

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het zou misschien wel gescheeld hebben als onze dochter toen al kon lopen. Zij zat de hele dag onder een plastic regenhoes. En het was bij ons juist heel druk bij de attracties. Waarschijnlijk omdat niemand naar het sprookjesbos ging..;).
    En het was koud, brrr.. het was trouwens ergens half juni.

Overigens zal het ook wel uitmaken wat je instelling is. Wij vinden het ook leuk om lekker te picknicken enzo. En ja, dat wordt met dit weer natuurlijk niks.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gaan!

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Tnx dames. Mijn kleine loopt nog maar sinds kort dus die zal veel zitten in de buggy. Heb wel een regenponcho voor hem. Als het echt continue regent gaan we waarschijnlijk niet maar de weersverwachtingen geven ook wat droge periodes aan dus we wachten vanavond nog maar ff af.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou met een hele dag regen niet gaan.
    Ook met een poncho aan loop ik daar niet op mijn gemak.
    Beetje regen zeg ik gaan maar bij 90% neerslag niet.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als ik weer eens naar de Efteling gaat hoop ik dat het regent!!!

Ik ben vorige maand geweest een het was heet twee het was druk dat we alleen zo wat het sprookjesbos gehad hebben voor dochter wel leuk voor mijn zoon wat minder. Die ook in attracties had gewild en hij is wel dertien maar met de Efteling blijft hij wel bij mij in de buurt omdat het zo groot is.

Ik zou lekker gaan.

16. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    ik zou niet gaan, vindt regen echt een domper, niet zozeer voor de kinderen want die zullen er weinig van hebben ...heel veel attracties voor volwassenen zijn dan wel vaak dicht ..

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    No way. Bij regen gaan er géén attracties dicht. Wel bij vorst.
    Misschien heb je een keer pech gehad en waren ze toen met onderhoud bezig. Die staat trouwens netjes aangekondigd op de website.

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Als je de regen van vandaag hebt gezien hier in noord brabant zou ik NIET gaan... echt van 06.00-NU (18.30) heeft het echt eruit gezeken als een malle, ( en het zeikt nog) echt 0 minuten droog geweest en het zeikt eruit.. daar is geen regenjas of laarzen tegen op gewassen.. Je moet ook veel lopen tussen attracties.. stel je wil van monsieur canibale naar joris en de draak, dan ben je al verzopen voordat je er bent.. en in het sprookjesbos sta je nu tot je knieën in het water.

In de rest van het land ging het, maar in het zuiden was het dus heel erg..

Wij zijn gisteren geweest, nog echt geluk gehad met het weer.. geen enkele bui gehad en veel zon.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Morgen zal er - volgens de laatste voorspellingen - meer ml regen vallen hier.
    TS, moet je er ver voor rijden? Anders kan ik wel een paar indoor tips in de buurt geven.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    We hebben besloten vrijdag te gaan. Veel minder regen verwacht dan en wellicht wat zon! Mijn vriend heeft vrij kunnen krijgen en de rest kon ook toevallig!

Opgelost :)
    Kunnen we gewoon, ondanks dat het dan misschien drukker is, wel op ons gemak buiten lopen.

Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina