Mijn zoontje begon afgelopen weekend erg huilerig te worden en kreeg wat verhoging. Kwijlen als een gek (3 keer verschonen) en bijten op alles wat los en vast zat. Tandje dachten we. Maandag ging zijn temperatuur wat meer omhoog naar 38.3 (normaal heeft hij rond de 37.0). Nou ja...dat kan. De nacht van maandag op dinsdag werd hij huilend wakker en gloeide hij helemaal: 39.5!! Daar schrok ik eigenlijk best wel van. Ook omdat hij nog nooit koorts gehad heeft. Gister om de 4/5 uur een zetpil gegeven en zijn temperatuur leek wat af te nemen, maar vannacht werd hij weer huilend wakker en had deze keer 39.9. Verder drinkt en eet hij wel goed en is verder niks aan hem te merken, behalve dat hij wat stiller is dan normaal en er echt geen lachje af kan. En hij is wat neusverkouden. Gister in de namiddag en vanmorgen heeft hij 2x een spuitluier gehad die heel erg stonk. Zijn overige poepluiers (gister 5 totaal en vandaag tot nu toe 2) waren wel normaal qua structuur en roken ook wat zurig. Ik heb de HA gebeld en kreeg te horen (van de assistente) dat dit toch wel te maken kon hebben met tandjes en dat we het even aan moesten kijken. Als hij suf zou worden of niet goed meer dronk, moeten we meteen bellen en als hij vrijdagochtend nog koorts heeft, moeten we langskomen. En als ik het eerder niet vertrouw natuurlijk . Nou hoor ik ook van veel mensen dat kindjes helemaal geen koorts kunnen krijgen bij het krijgen van tandjes. Maar ik heb ook wel gelezen van mensen met kindjes die het wel hadden. Wat is jullie ervaring?
Mijn zoontje had 2 weken terug ook 3 dagen koorts, ook zo rond de 38,2. Hij krijgt nu volop tandjes (heeft ze nu bijna allemaal). Ik heb ook de HA gebeld en de assistente zei dat het daar heel goed mee te maken kon hebben. Kon verder ook niets raars/anders aan hem ontdekken, was ook niet ziek of zo.
39.9 heeft in principe "niets" te maken met tanden. Zo tussen 37,5 en 38,5 kun je nog wijten aan tanden (al zeggen genoeg deskundigen dat dat ook onzin zou zijn...) maar zulke hoge koorts ligt niet direct aan tanden. Dat betekent trouwens nog niet gelijk dat het iets ernstigs hoeft te zijn hoor. Kindjes krijgen snel hoge koorts en dat gaat dan ook weer net zo makkelijk over. Je moet je voorstellen dat je weerstand naar beneden gaat als je met bijvoorbeeld zoiets ingewikkelds bezig bent als tanden, en dan ben je vatbaarder voor van alles. Hoort er bij. Het ligt dus niet aan het doorkomen van de tanden maar aan het omlaag gaan van weerstand! veel sterkte en vooral veel beterschap!
Hier ook vorige week opeens uit het niks 39.7 koorts! Was ook echt maar 1 dagje en daarna was de temp weer normaal! nu sinds gister opeens (ook uit het niks) gigantisch rode billen, dus ik denk zelf ook dat er een hoektand ofzo doorkomt, die kunnen namelijk best naar zijn hoorde ik! Maar ik weet het niet zeker natuurlijk, want bij de eerste 8 voortandjes heeft ze helemaal geen last gehad.
Aaron heeft nog geen tanden, maar er staan er wel een aantal aan de oppervlakte (2 onder en 2 boven). Hij zit nu druk te spelen en alles rond te smijten dus mega ziek is hij niet. Behalve de koorts en zijn verkouden neusje, kan ik dus ook niks ontdekken. Blijft gissen pffff.... Maak me ook niet druk eerlijk gezegd omdat hij gewoon eet en drinkt. Was gewoon benieuwd naar de ervaringen .
Mijn dochter heeft bij haar eerste 2 ondertandjes een week lang onverklaarbare koorts gehad, dagelijks bij de HA gezeten en zelfs een keer naar de eerste hulp gegaan omdat die invalarts beter aan z'n pensioen kon gaan en ik niet wijzer werd (deze arts heeft ook moeten stoppen met zijn beroep door tal van dingen maar goed, daar gaat het niet over haha), het zakte niet onder de 39.3, niet overdag en niet met sinaspril of zetpil en niemand kon me vertellen wat er was en er was zelfs urine opgevangen in het ziekenhuis om dat te onderzoeken maar niets gevonden. Dochter haar tandjes waren zo goed als door en haar koorts was verdwenen! Nadien bij een tandje enkelt wat verhoging gekregen maar niet meer zoals bij haar eerste tandje en tegenwoordig met hoektandjes of kiezen helemaal nergens meer last van. Was me wel een weekje hoor, dochter niet echt ziekig maar toch zulke hoge koorts en vond dat zo raar.
Wij zitten met 19,5 maand op 8 tanden en 4 kiezen (de rest laat eindeloos op zich wachten) maar hier nooit problemen gehad. Niet met eten, slapen, drinken etc. Maar hij heeft al zijn tanden dan ook VOOR de herfst gekregen, sindsdien staat hij 'stil'
Hier omgekeerde wereld, 10 maanden eerste 2 tandjes en toen een half jaar met 4 tandjes rondgedwarreld en nu ploppen ze er als paddestoelen uit 10de tand komt (alles boven en 4de komt net onder)door en 4 kiezen.
mutsefluts heeft hier net ook der eerste tand doorgekregen.. en zij had maandag ook koorts..( 39.5 in de avond) Ze is ook wat jengeliger...nu 2 dagen later is de koorts weg.. en tja.. ik geef die tandjes dan maar de schuld...
Onze kinderarts zie een keer toen we er waren omdat ukkie al dagen hoge koorts had dat je kindje van tandjes geen hoge koorts kan krijgen, hooguit een beetje verhoging. Maar door tandjes gebeurt er heel wat in het lichaam onder nivloed van hormonen (onder andere zure luiers). Een wat schraler en geiiriteerd keeltje hoort daar ook bij. Een virusje of verkoudheid doet het heerlijk in zo'n keeltje, dus je hebt best kans dat je bij tandjes krijgen een verkoudheid oppikt en dus wel hoge koorts krijgt.
Bedankt voor jullie verhalen! Het is wat met die kleintjes he? Tot dusver geen tand te zien dus ik gok maar op een flink verkoudheidsvirus. Hij is de hele dag al in redelijk goede doen en lekker aan het spelen en druk aan het bijten op alles. Vanmorgen om 8.00 een zetpil gegeven en 6 uur daarna had hij 38.6. Dus de koorts komt in ieder geval al niet meer boven de 39.0 tot nu toe. Hij wilde zelfs weer niet slapen vanmiddag dus ik kan zeggen dat het al wat beter gaat .