's Nachts hard huilen iedere 2 uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 2 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Onze dochter is nu ruim 5 maanden oud en is over het algemeen een makkelijke baby. Met de bekende "sprongetjes" is ze wat onrustiger, maar nu...pfff!!! Overdag slaapt ze max. een uur per keer, heel soms langer als ze echt bekaf is. Maar dan de nachten: ze slaapt de afgelopen week zo slecht! Iedere 2 uur wordt ze huilend wakker. Heel hard huilen, half slapend. Ontroostbaar, speen wil ze dan niet. Borst geven helpt dan even, maar dan nog huilt ze 2 uur later weer. Het is zo zielig om te zien en wij zijn na een week iedere nacht max. 3 uur slaap ook behoorlijk moe... En ja ik weet dat het nog véél erger kan, maar dit zijn we echt niet gewend.

Is dit huilen en zo vaak normaal bij de sprong van ca. 5 maanden? Wat doen jullie in zo'n situatie?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Heb je de oortjes al laten controleren?

3. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Bij mij begon het rond de 4 maanden en zijn nu pas in rustiger vaarwater. Tips heb ik niet, wel veel herkenning! Bij mij was het zelfs zo dat hij op een gegeven moment elk half uur aan het huilen was.
    Accepteren, accepteren, accepteren! Maar man, man. Wat is het zwaar!
    Sterkte meis!

4. Gember

Gember Niet meer actief

Een week of 3/4 geleden wel omdat ik toen met haar naar de ha ging na een heftige spuugaanval snachts met flinke verhoging. Oren waren in orde. Ze was toen ook overdag wat ziek, maar na 2 dgn was het helemaal over. Een beetje grieperig was ze dus. Als ze nu iets aan haar oren heeft, zou ze dan ook overdag niet meer last hebben? Het gaat een beetje af en aan met slapen overdag en ze is verder vrolijk als ze wakker is. Ook niet warm of zo.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik zou zeker denken aan een medische oorzaak. Oortjes werden al genoemd. Hoor ik ook vaak trouwens.
    Hier waren het nooit de oren, maar wel allergie. Probeer anders eens een week koemelkvrij te eten. Misschien heeft dat effect.

Vervelend dat je van die slopende nachten hebt. Ik weet hoe erg het is. Hopelijk vind je snel een oorzaak of waait het snel over..

6. Gember

Gember Niet meer actief

Poe...heftig!! Was er een duidelijke oorzaak of ook een soort sprong/groeispurt? Hoe deed jij dat met slapen? Op eigen kamer, bij jullie in bed? Ons meisje slaapt nu nog in de wieg naast ons, maar we wilden over 3 wk naar eigen kamer brengen. Overdag slaapt ze daar al sinds ze 2 wk is. Zie er nu wel wat tegenop...

7. Gember

Gember Niet meer actief

Misschien maandag even de oren na laten kijken dan. Koemelkvrij betekent toch alleen geen zuivel (kaas, melk, yoghurt)? Als het kma is zou ze dan niet na het drinken huilen, iedere voeding?

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou idd even de oortjes laten nakijken. Dan liggen ze niet fijn.

9. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #9 Modra, 3 jan 2016
    Laatst bewerkt: 3 jan 2016
    Kan me voorstellen dat je doodmoe bent! Ik zou vroeg naar bed gaan... Hier ga ik met hoe hij op dit moment 's nachts slaapt rond 8 uur naar bed als ik de kans krijg. Soms zelfs eerder. Heel ongezellig en helemaal niet leuk, maar ik hou het anders niet vol. Ik werk ook en overdag bijslapen gaat ook niet.

Maar ons zoontje is altijd een moeizame slaper geweest... En dit gaat de ene periode beter dan de andere periode... Inbakeren afbouwen speelt ook mee. Het is wel zowat dat jullie dochtertje van een goede slaper naar zoveel huilen gaat...

Verder zou ik haar lekker nog even bij je op de kamer houden iig. Het is geen doen om iedere twee uur in de kou naar haar kamertje te moeten. Hier dacht ik op voorhand dat ons zoontje misschien een aantal weken bij ons op de kamer zou slapen... :) Hij ligt er nog steeds en gaat er sowieso niet weg voordat hij op 1 nachtvoeding of minder zit. Ik vermoed zo dat dit nog wel een tijdje gaat duren. ;)

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier was dat toen ook zo. Ik legde ze uiteindelijk gewoon bij ons in bed en dan wou ze wel ineens slapen :)
    Was heel vermoeiend, gelukkig was ik toen nog niet aan 't werk.
    En ik ging vaak vroeg mijn bed in

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Mijn jongste was ziek, koorts, niet eten en niet drinken. Griepje of iets.
    Na ruim 2 weken nog steeds opgezette keelamandelen, dus langs de ha. Hij had zowel keelontsteking als flink ontstoken oor.
    Snachts slechter slapen, maar verder merkte ik niets

Bij het liggen komt er meer druk op en dat is dus niet prettig. Voor de zekerheid kan je altijd even laten kijken.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het kunnen ook nog heel goed doorkomende tandjes zijn trouwens. Ook daar hebben ze vaak 's nachts meer last van dan overdag.

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Bij mij was er niets medisch aan de hand. Ik heb hem door de kinderarts laten nakijken. Dat is natuurlijk wel even je eerste stap. Zoals eerder werd genoemd.
    Ik sliep ook heel vroeg en pakte elk uurtje wat ik pakken kon. Maar werk vier dagen, onregelmatig, en het was gewoon zwaar.
    Hij slaapt nu in zijn eigen kamertje.
    Ik ben hem wakker weg gaan leggen en ben er naast gaan zitten. Hij heeft 2 dagen gehuild, maar omdat ik er naast zat, is hij nooit hysterisch gaan huilen.
    En wakker in bed gaan leggen! En nu gaat het echt goed! Ik sta 1 keer op voor een voeding, en soms een keer om zijn speentje te geven.

Maar ben dat 'laten huilen' pas gaan doen, nadat al het medische uitgesloten was. Hij was er ook zo aan gewend om bij ons in slaap te vallen. Maar nu hij heeft geleerd om zelf in slaap te vallen, slaapt hij zowel overdag als 's nachts veel beter. Hij is ook veel vrolijker nu.

14. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Misschien wel tandjes? Wij hadden dit rond de 6 maanden was best een "drama" en dan alleen s'nachts.
    Na een week was daar eindelijk tandje 1 en daarna meteen nr 2.
    Zou wel even naar de huisarts gaan ivm de oortjes voor de zekerheid.
    Nu als er tanden enz aankomen is het s'nachts ook weer een drama en veel huilen dus zou heel goed kunnen.

15. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie reacties!
    Afgelopen nacht ging het al wat beter gelukkig. En vanavond was ze gelijk vertrokken toen ik haar in bed legde. Al 2 uur geen kik gehoord. :) Ik zit te denken dat het ook kan zijn geweest dat ze teveel prikkels heeft gehad de dagen dat ze zo slecht sliep: vuurwerk met Oud&Nieuw, reizen met de trein, familiebezoek. Even kijken hoe het vannacht gaat en anders morgen langs de HA om haar oren te laten checken. Tandjes kunnen het ook wel zijn inderdaad. De laatste tijd bijt ze soms wat meer op dingen, niet dat ze pijn lijkt te hebben, maar het is wel anders dan eerst toen ze alles gewoon in haar mond stopte zonder te bijten. Maar goed, voorlopig blijft ze nog even bij ons op de kamer. Hopelijk gaat het over een paar weken wat beter en is de tijd rijp voor de overstap... ;) Al vind ik het best jammer om afscheid te nemen van die periode van samen op 1 kamer slapen. :( Ook omdat het samenvalt met het afbouwen van de dagvoedingen naar flesvoeding.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ook hier sinds een week of 2 weer flinke huilpartijen snachts, ongeveer elke 2 uur. Heel vermoeiend inderdaad. 's Avonds slaapt ze een uur en wordt dan huilend wakker. Nouja, wakker, helemaal overstuur maar nog wel half slapend. Als ik haar weer slapend in bed gelegd heb, gaat ze weer een uurtje en meld zich daarna weer etc. Uiteindelijk valt ze in een diepere slaap ofzo maar dan nog duurt dat maar 2 a 3 uur dus. Pff super vermoeiend. En morgen is m'n verlof echt voorbij en moet ik weer gaan werken, dus ik kruip nu ook mn bedje in :)

Ik hoop dat jouw nacht inderdaad rustig blijft!

17. Gember

Gember Niet meer actief

Vannacht weer raak. :( Iedere 2 uur huilen, na een tijdje troosten ging ze meestal wel weer slapen met speen. Desondanks wel gevoed om 23:00, 02:00 en 05:00 uur. Vanmiddag bij de HA haar oortjes laten controleren. Ik denk niet dat dat het is, maar goed om te checken.

Wat toevallig Wijffie75 dat jij precies hetzelfde hebt! Hoop dat de dames in een sprong zitten en dat die gauw overwaait... :D Ik heb het idee dat ze heel veel aan het leren is momenteel. Ze loopt over van energie als ze wakker is, wil alles aanraken, overal op slaan, stuiterbal zeg maar. ;) Rollen gaat ook steeds beter, evenals langzaam schuiven en draaien als ze op haar buik ligt.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik las dat het al iets beter ging. Fijn!
    Even mijn antwoord op je vraag: dat hoeft niet. Mijn zoon had altijd s nachts het meest last. Overdag slecht slapen, maar niet vaak ontroostbaar. S Nacht vrijwel altijd. Ik vgelijk het altijd met mezelf. Als ik ziek ben is het ovedag draagelijker vanwege de afleiding, maar s Nachts heb ik er veel meer last van.

Deel Deze Pagina