Vanmorgen was ik bij de Hema en ik zag toch zo'n leuk ondergoed setje maat 86/92. Een hemd en een onderbroekje. Maar onze dochter is pas 14 maanden (en heeft altijd rompers aan). Wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat kinderen een setje aan kunnen trekken? Kan ik dat nu al doen of is dat eigenlijk pas de bedoeling als ze zindelijk zijn en geen luier meer dragen? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Net wat je zelf wilt en hoe groot je kindje is. De mijne had echt niet in dit ondergoed gepast met 14 mnd, het is nu nog te groot. Mijn dochter kreeg pas ondergoed toen ze zindelijk was daarvoor droeg ze nog rompers. Ik heb het als beloning gegeven toen ze zindelijk was. Ik vind het ook met verschonen helemaal niet handig en onzinnig om een onderbroek aan te doen over een luier en daarover weer een broek. Alleen deed ik het bij een jurk/rokje omdat je anders tegen zo`n luierkont aankeek.
Volgens mij zijn daar geen richtlijnen voor. Gewoon doen wat voor jou handig is. Ik heb 1 setje maar vind n rompertje handiger. x
Ik heb 2 setjes. Gewoon omdat ik het zoooooooo stoer vind als mijn zoon met zijn pamperkont in een boxershort loopt. Maar handiger is een romper.....
Hoi, Mijn dochter is 18 maanden en draagt al sinds enige tijd een broekje en een hemdje... Rompers vind ik niet meer handig vandaar..
Ik ben sinds deze week ook "om". Zeker met het lekkere weer vind ik zo'n rompertje zo'n gedoe opeens, maar vraag me niet waarom En inderdaad zo'n pamperkontje in een boxer is echt zo schattig. Vanmorgen toevallig nog had hij een hempje en onderbroekje aan (geen boxer) en toen dacht ik nog: "wat wordt mijn mannetje groot!". Maar het staat hem zo stoer!
Sinds vorig zomer is mijn jochie uit de romper, rond de 1j8-1j10mnd denk ik, toen had hij maat 92. Maar hij is nog niet zindelijk. Ik vond het vooral handig met het warme weer, dat je alleen even een t-shirt aan kunt doen en het hemd uit kunt laten. Of een nette blouse met een wit hemd eronder ipv romper+wit-t-shirt+blouse. Onderbroek is natuurlijk ook meer voor de sier met een luier eronder, maar doe ze wel standaard aan. Met 1j2mnd liep mijn zoontje nog niet los, als ze dan gaan kruipen gaat het t-shirt zo makkelijk omhoog en heb je een blote buik/rug, dat vind ik zelf niks. Als ze grotendeels lopen en wat ouder zijn, vind ik dat minder erg..
gewoon doen hoor als het past is het prima toch? ik vind het weleens jammer dat Emma er nog niet in past (duurt denk ik nog wel een tijdje zit nu in maat 68/74) ze hebben er zoveel leuks tussen hangen.
Ik denk dat ik er ook een paar ga kopen, maar dat is puur voor onder de kleding waar ze eigenlijk geen romper onder aan kan. Zo heb ik dus een superstoer jurkje met bandjes die over de rug gekruisd zitten, maar dan zie je altijd de romper zitten. dus dan is het wel ideaal om alleen een onderbroekje ofzo aan te trekken. Moet het trouwens wel echt lekker weer zijn!!
wanneer jij dat wil natuurlijk, maar ik doe het nog niet. Ze past er zowieso niet in, heeft nog rompers 74/80, maar ik vind haar er nog te klein voor. Ik ga over op de setjes bij het volgende voorjaar. Dan kan ze de komende winter nog lekker in haar rompers lopen.
Ik heb hier speciale onderboekjes gekocht voor het warme weer. Alleen een shirt is dan meer dan genoeg.
hallo, mijn zoontje van nu 16 maanden heet al vanaf 13 maanden een hemd en onderbroek aan. hij is best stevig en ik vond de rompers niet goed meer zitten rondom zijn beentjes. en het is ook makkelijk omdat ie erg veel kwijlt, dus nu hoef ik alleen zijn shirt en hemd te verschonen. hij heeft nooit zijn hemd uit de onderboek, ik ben er erg tevreden over
Hier hebben we het gedaan vanaf maat 92, onder die maat kon ik geen ondergoed vinden, alleen rompers.
hier doen we het nu af en toe.. vooral vanwege de warmte en vanwege het starten met op de wc plassen etc. Maar toevallig ook van de week nog 2 rompers (met spaghetti-bandjes) gekocht, omdat rompers toch nog steeds heel handig vind.
Mijn dochter draagt nu al veel hempjes/boxers... vooral omdat ze nogal snel last heeft van spuitluiers. Als dat langs de beentjes uit de luier komt moest ik haar helemaal uitkleden om de romper te verschonen, nu alleen een schoon boxertje en ze is klaar.
Liam heeft sinds hij 13 maand is alleen maar boxer met hemd aan. boxer maat 92 en hemden maat 104. gaat perfect, als het nou echt koud is doe ik hem een romper aan. liefsz
Heb voor valerie gewoon rompers. Heb toevallig wel onderbroekjes voor haar gekocht ivm zindelijkheidstraining. Heb de kleinste genomen, maat 86/92 en deze zijn echt nog veelste groot.
Ik denk dat ik het ga doen als ze niet meer in 86/92 past waar ze nu in zit. Ik verwacht dat dat pas na de zomer is. Ik vind het niet onhandiger een onderbroek, lijkt mij juist makkelijker. Onze meid draait heel erg en een onderbroek is sneller aan dan de knoopjes vast maken
heb al heel veel leuke setjes gekocht maar hemdjes zijn wel goed maar broekjes nog veel te groot. vind het wel superleuk hoor. maar hier dus nog de romper aan en die heb je ook met spaghettie bandjes, strikjes,roezels,zelfs met open stuk op rug en gekruisde bandjes er is zoveel te koop
de prijs moet ook leuk zijn hahahaha ik heb nu 4 rompertjes met spaghetti bandjes maar jeetje wat een geld...kon ze hier alleen bij de prenatal krijgen :x.