L. is nu 15 mnd en ze is geboren met een enkelzijdige volledige schisis (dus een hazelip, een gespleten gehemelte en kaak). De doktoren van het schisisteam waarschuwden al wel dat niet al haar tanden door zouden komen, en dat ze er schots en scheef in zouden komen te zitten. Maar nu heb ik gisteren gezien dat ze linksboven een kies doorkrijgt, terwijl ze voor de rest alleen nog maar beneden 2 voortanden en 1 snijtand heeft, en boven ook. Lijkt me een beetje raar dat ze nu al aan haar kiezen begint. Hoe kwamen de tanden en kiezen van jullie kindjes door? Dus in welke volgorde en wanneer ongeveer?
Er zijn wel meer kinderen met rare volgordes, maar het gemiddelde staat hier: elmex® Anti-Cariës Mijn zoontje volgde dat rijtje ook wel, alleen de tijden iets anders. Normaal zit er wel verschil tussen kinderen, maar in jou geval is het natuurlijk wat complexer. Je vraagt je natuurlijk af of de rest van de tanden nog wel komt? Ik denk dat je voor dat antwoord bij de tandarts/kinderarts moet zijn. Om daar nu achter te komen zit je waarschijnlijk aan een (belastende) rontgenfoto vast..
@deepfreeze, dank je wel voor de link! Nu ik dat zo zie ben ik weer redelijk teleurgesteld ze 'mist' eigenlijk onder dus maar 1 tand, want die boven kan niet komen vanwege het gat in haar kaak. Wat je zegt, een rontgen foto vind ik wat te belastend, pas als het heel erg uit de pas gaat lopen trek ik wel aan bel. Probleem is dat onze tandarts geen ervaring heeft met schisis, misschien zal ik het over een half jaartje eens overleggen met de orthodontist van het schisisteam, dan moeten we toch terug.....
hey meis mijn dochter is ok geboren met een lip kaak gehemelte spleet bij haa kwam alle tandjes op een normale volgorde ze heeft 1 tandje die een beetje scheef staat dat is net dat tandje waar de spleet zat volgens de orthodontist kan het zijn dat als ze tanden gaat wisselen dat die tand dan ook gewoon recht staat mocht dat niet zo zijn krijgt ze een beugel rond haar 14e als je nog meer vragen hebt je mag me gerust een pb sturen hoor hoe oud is je dochter?