mijn dochtertje wil haar 2e slaapje niet meer.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het is nu al zeker een week of 3 zo, dat mijn dochter bij haar tweede slaapje, niet gaat slapen.

Ze wordt rond 07.30 uur wakker, gaat om 10/10.30 nog even naar bed, tot een uur of 12 en dan leg ik haar er rond 15.00 uur in. Maar dat slaapje doet ze niet meer. Ze gaat keihard gillen en schreeuwen en met deze temperatuur wil ik haar niet te lang laten liggen dan, want haar hele matras is dan al nat van het zweten.

Nu denk ik, wat zal ik doen, voortaan gewoon om 12.00 uur op bed leggen, maar 1 slaapje is wel erg weinig nu al...

Of gewoon dit doorzetten en het slaapje 's middags weer gaan trainen.. Dit laatste doe ik de afgelopen 3 weken wel. Dan geef ik haar speen en loop weer weg. Maar ze gaat dus echt niet slapen. Al laat ik haar een uur liggen, dan nog blijft ze huilen.

2. Momfulness

p.s. zie banner voor haar leeftijd .

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter sliep ook al erg vroeg maar 1 dutje. Rond ze 8 maanden sliep ze om 11.30 een dutje tot ze wakker werd ( 15uur ofzo ) het heeft echt geen nut om dit te blijven drammen, ze geeft zelf aan dat ze niet wilt slapen... Wellicht zal ze dan 's avonds wat vroeger naar bed moeten.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier ook maar 1 slaapje...al een hele tijd
    mijn.zoontje is nooit een overdag slaper geweest ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met 10 maanden kunnen ze best al over naar 1 slaapje, dat deed mijn oudste ook. 's Ochtends wat later in bed leggen, ik deed inderdaad 12 uur en na een paar dagen ging dat prima.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze uk nu 7 maanden. Ze vindt overdag slapen niets.
    Slaapt 's ochtends tot een uur of 08:30/9:00 en 's avonds om 20:00 erin. Daartussenin mag ik blij zijn als ze 2 uur slaapt...
    Tja, je kunt ze moeilijk dwingen...
    En ik denk dan: beter zo dan andersom...

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @ Luna: heb je wel het idee dat ze moe is zodra je haar naar bed brengt? Want misschien wil ze voortaan net wat langer opblijven? Je zou eens kunnen proberen haar een half uurtje tot een uurtje langer op te laten en dan naar bed te brengen. Onze dochter (ongeveer even oud) doet nog altijd 2 slaapjes van meestal 2 uur op een dag. Maar soms is ze na een uurtje alweer wakker en soms moet ik haar na 3 uur zelf wakker gaan maken. Dat is ook iets van de laatste weken. Zal wel weer een fase zijn. ;)

8. Momfulness

wat ik merk is dat ze 's morgens goed in slaap komt rond 10.00 uur, dan is ze ook echt moe. Maar 's middags als ik haar er voor de 2de keer in wil leggen, is ze echt niet moe. Als ik haar dan uit bed haal gaat ze vrolijk spelen. Ik ben van mijn zoon gewend dat hij tot ruim 1.5 jaar 2x per dag sliep haha. Daarom is dit ff wennen. voor mij hoeft ze niet naar bed trouwens, maar ik dacht dat het voor haar te weinig was om nu al 1x per dag te slapen.

ik ga haar morgen wat later op bed leggen, denk rond 11. En dan kijk ik tot hoe lang ze slaapt. Dan gaat ze er 's avond gewoon tegelijk met haar broer in.

Op het kdv hebben ze haar vandaag wel nog om 16.00 nog een uurtje op bed gekregen, maar ja, dan slaapt ze 's avonds pas rond 21.00 uur.

Ze heeft het denk ik inderdaad niet nodig.

Deel Deze Pagina