Tanden flossen vergroot de kans op zwangerschap

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Strijkkraal, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Inderdaad....

Ik heb het al vaker gelezen, dat het feit dat er een ontsteking in iemands lijf (m.n. tandvlees) zit, een grote invloed op de algemene gezondheid KAN hebben. Mensen met tandvleesontsteking hebben een grotere kans (en dat is iets anders dan een kans van 100%) op vruchtbaarheidsproblemen, miskramen, vroeggeboorte, maar ook op bijvoorbeeld hart- en vaatziekten, dan mensen die geen tandvleesontsteking hebben.
    Gemiddeld genomen duurt het voor een vrouw met ontstoken tandvlees 2 mnd langer om zwanger te raken, dan voor een vrouw die dat niet heeft. Het is dus niet spectaculair veel langer, en zéker geen verklaring voor alle vruchtbaarheidsproblemen (laat staan dat je ontstoken tandvlees als AC zou kunnen gebruiken..)

Flossen en stoken kunnen helpen om tandvleesontstekingen te voorkomen en te verhelpen. Daardoor draagt een goede mondverzorging bij aan een goede gezondheid.
    Mondhygiëne wordt vaak als een soort luxe gezien, of als iets wat je alleen doet voor de esthetische kant of om lekker te ruiken. Maar de invloed gaat veel verder.

Maar als je het onzin vindt, doe je het toch gewoon niet?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    #22 Strijkkraal, 5 aug 2011
    Laatst bewerkt: 5 aug 2011
    Pfew, ik dacht ff dat het hele topic alleen maar infantiele, kortzichte opmerkingen zou trekken, maar gelukkig is dat niet het geval :).

Ik ben het helemaal met je eens dat monhygiene als luxe wordt gezien. Ik zal heel eerlijk zeggen, ik had die link dus in zijn geheel niet gelegd en ben heel erg geinteresseerd waarom juist tandvleesontstekingen genoemd worden. Nu kan dat zijn omdat het stuk uit de Dental Tribune komt, en het dus enigszins gekleurd door de de branche wordt neergezet.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn tandarts zei laatst dat uit recent onderzoek is gebleken dat flossen juist niet goed is. Tandenstokeren is nu je van het. ;) Mijn man doet het dus al jaren fout, en ik doe het al jaren goed. :D

4. Maar heeft een ontsteking daadwerkelijk ook effect op je hormonen dan? Ik vraag me alleen maar af of dat kan. Ik begrijp dat het op bepaalde bloedwaarden etc zeker effect kan hebben maar hoe kan het dan daadwerkelijk de kans op een zwangerschap vergroten?

De titel is natuurlijk zo gekozen dat mensen het heel letterlijk lezen en gelijk een mening daar over hebben, maar het gaat meer over het hebben en houden van een gezond gebit.

(beetje jammer dat ik nooit een flosdraad tussen mijn tanden kan krijgen, zitten te dicht op elkaar :p)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

hahahahahaha, ik pies in me broek. van flossen zwanger worden, wat een titels toch ook altijd.

dat door een ontsteking je hormoonhuishouding in de war raakt daar kan ik me nog wat bij voorstellen. heb ook wel gehoord dat er zelfs zwangerschappen door mis kunnen gaan en ook dat kan ik me nog wel voorstellen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jazeker wel, als je gaat goochelen, dan kom je allerlei teksten tegen over tandvleesontstekingen en het effect op zwangere vrouwen/ongeboren kind en vrouwen die zwanger willen worden. Waarom precies tandvleesontstekingen weet ik ook niet eigenlijk ...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je goed leest, zie je dat dat de titel helemaal niet is ;). Anders was het inderdaad wel lachwekkend geweest.

8. Bri

Bri Niet meer actief

yukl: mijn tandarts zweert ook bij stoken. alleen zijn er bij mij een paar plekjes waar geen enkele stoker tussenkomt. flosdraad lukt me daar wel, dus ik combineer het maar. uiteindelijk gaat het idd niet om het flossen, maar om het gezond houden van je tandvlees.

9. Haha zwanger worden van flossen.. :D:D:D:D

Strijkkraal: goochelen? zwarte hoed met wit konijn? :p

Deel Deze Pagina