Tanden knarsen Bah

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjaam, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo

Mijn dochtertje haar tanden komen door. Ze heeft al een ondertand en nu komen de andere ondertand, haar hoektand en grote tand door.
    Maar nu doet ze de hele tijd tanden knarsen. Nou dat gaat bij mij echt door merg en been....
    En ik kan haar natuurlijk niet duidelijk maken dat ze moet stoppen met knarsen.
    Wie herkent dit en is dit slecht voor haar tandjes?

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ja, deed nikita ook. Zodra het kon zat ze te knarsen....het was voor haar een beetje het ontdekken van de nieuwe tandjes denk ik :) Ze heeft het een paar dagen af en aan gedaan. Nu doet ze het nog maar zelden.
    Niks aan te doen maar ook niet slecht hoor. Gewoon laten gaan :)

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja hier ook een tandenknarser. Hier knarst hij regelmatig en ik vind het vreselijk, krijg er kippenvel van. Volgens mij doet hij het een paar weken als er weer een nieuw tandje is. Even ontdekken hoe het allemaal werkt. Heb helaas geen antiknarsmiddeltje voor je.

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier nog zo'n knarsertje ;) Je kan er niks aan doen. Gewoon maar laten en niet op reageren. Of een speeltje geven om af te leiden...dat doe ik meestal als ik er op dat moment echt even niet tegen kan :)

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja hier ook een knarser!!!!!
    Papa vind het vreselijk! Mij doet het helemaal niets dus negeer het gewoon

6. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    hier ook aan het tandenknarsen!
    gelukkig al een paar dagen niet meer gehoord..
    dus mijn ervaring het gaat vanzelf weer over.

7. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje doet dit ook al een paar maanden, hij was weer een tijdje gestopt, maar is sinds vorige week weer constant aan het knarsen en we kunnen er zo slecht tegen hier! eerst zei ik altijd heel streng 'nee' en vriendlief ook, maar nu negeer ik het gewoon want volgensmij vond ie t alleen maar interessanter als ik er wat van zei. ik probeer hem steeds af te leiden met iets want meer is er ook niet aan te doen helaas...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook, maar alleen als er tanden/kiezen doorkwamen. Na een weekje of 2 was het wel weer over..

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    tanden knarsen is wel degelijk slecht. Vooral als het langdurig aanhoudt. Bij langdurig en hardnekking tandenknarsen kunnen de kauwspieren door het knarsen, dat ontstaat door het herhaald aanspannen van deze spieren, dikker worden ter plaatse van de kaakhoek. Dit kan voor sommige mensen een best probleem vormen, en tempomandibulaire disfunctie veroorzaken.Ook kan je er spierpijn van krijgen in de kauwspieren en kan er een kaakprobleem ontstaan.

Dit is echter nu nog niet van toepassing hoor. Alleen bij langdurig knarsen. Bij jonge kinderen gaat het vaak vanzelf over. Het glazuur van de tanden kan wel beschadigen maar omdat het om een melkgebit gaatkan het nog niet erg veel kwaad.

Hou het wel in de gaten dat ze het niet blijft doen, als er stukken glazuur afbreken kan het tandje ontzettend scherp worden en kan ze zichzelf pijn doen. Je zou dan naar de tandarts kunnen om dat te laten herstellen.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik vind het zo vreselijk om aan te horen dat ik ´m soms maar even een speentje geef (als het echt te erg wordt) in de hoop dat hij er mee stopt. Maar helaas begon hij laatst ook op een speentje te 'knarsen' en beet hij het tuutje gewoon stuk! pff... Hier moet ik dus erg opletten.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier ook hoor, vreselijk geluid..doe dr niks aan ze stopt vanzelf ....

ze deed het al toen ze alleen 2 ondertanden had....(waarschijnlijk zaten de boventanden zo dicht onder t tandvlees dat ze al zon knarsetenden geluid kon maken brrrr)

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oeh, als je dit zo beschrijft krijg ik al kippevel!

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    En hier ook eentje.. ze doet t af en toe als er tandjes doorkomen. Ik heb gemerkt dat negeren idd beter werkt, als ik "niet doen" zeg vindt ze het dubbel zo interessant!!:D

Deel Deze Pagina