Ik weet van de spuitluiers, de pijnlijke oren, verhoging, extreem kwijlen, heel hard en veel kauwen, etc. Maar ik vermoed dat er nu dan eindelijk!! een tand (of twee) aankomt (gezien alle bovenstaande klachten) en meneertje spuugt ineens meer dan gewoonlijk! We zijn gewend aan heeeel af en toe een beetje spuug als hij teveel sap of water op heeft, maar de laatste paar dagen spuugt hij een paar keer per dag en dan echt zijn eten dat terugkomt. Is dat normaal? Ik kan het nergens vinden, maar als het niet normaal is, dan is er misschien toch iets anders aan de hand...?
We hebben hier ondertussen 8 tanden... een beetje spugen, ja! + al het bovenstaande + überhaupt geen zin hebben in eten. Maar echt al het eten terugkomt herken ik niet.
Ik herken het helemaal niet, mijn dochter grijpt een beetje naar haar oren en kwijlt dan meer dan normaal, af en toe een beetje verhoging en meer niet.
Hier al acht tanden, vier kiezen en op dit moment drie hoektanden op doorkomen. Maar spugen heeft ze nooit gedaan. Wel heel veel kwijlen, af en toe zo'n zure luier en met haar vinger in haar mond en oor zitten.
Ik heb het een beetje krom omschreven, zie ik Ik bedoelde ook niet AL zijn eten, hoor, gewoon een klein beetje. Ik bedoelde meer dat het wel echt eten is dat terugkomt en niet alleen maar een beetje vocht ofzo, zoals wanneer hij te snel sap heeft gedronken bijv. Maar goed, in jouw ervaring kan het dus wel degelijk...? Ik hoop dan echt maar dat het dat is. Ik had het ook nog nooit gehoord, dus begon er toch wel een klein beetje bezorgd om te worden
Kan het niet zijn dat hij niet zo goed kan kauwen, omdat het zeer doet??? Wie weet helpt het als je het eten in kleinere stukjes of geprakt aanbiedt??
Groente en fruit krijgt hij al in relatief kleine stukjes momenteel vanwege de vermoede zere 'tanden', maar soms denk ik dat dat misschien juist het probleem is. Dat het te makkelijk terugkomt omdat het zo dun is, zeg maar...? We gaan maar weer grotere stukken proberen met alles, want brood bijvoorbeeld spuugt hij eigenlijk nooit weer uit, hooguit een beetje van de melk die hij erna krijgt... Nou ja, vandaag heeft hij in ieder geval alleen maar 1 keertje een heel klein beetje sap terug gespuugd en dat was zijn eigen schuld (sap op en meteen daarna heel druk gaan zitten hobbelen en wiebelen enzo, liefst op z'n buik ) Dat vind ik dus niet zo gek.
Ik herken het veel spugen (en met sommige van bovenstaande klachten) wel icm een oorontsteking.. Hoe hoog is de koorts??
Aaron spuugt alleen een of twee keer echt flink als het laatste stukje tand door het tandvlees komt. Hij heeft er nu 4 en bij alle 4 heeft hij flink overgegeven (dus echt wat hij gegeten heeft wat terugkomt) en daarna voelde ik de puntjes.
Mijn dochter heeft ook een paar keer overgegeven bij doorkomende tanden. De eerste keer dacht ik buikgriep maar toen het de 2e en 3e keer weer gebeurde vond ik het geen toeval meer. Ondanks dat de huisarts zei dat dat eigenlijk niet kon
Ik kijk voor de rest een beetje hoe ze is. Vrolijk... dan is er niets aan de hand. Is ze hangerig en huilerig dan even opletten en tempen op verhoging. Laatste is meestal niet het geval. Denk je zelf dat het iets anders kan zijn?
Oorontsteking heeft ie pas gehad en toen had ie inderdaad flinke koorts (rond de 40 graden). Nu heeft hij echt alleen maar een beetje verhoging, dus heb de temperatuur niet eens opgenomen - ik voel zo snel zat of het koorts is of niet Ik denk echt dat het tanden zijn, want behalve huilen bij het liggen (druk op z'n oren...??) is hij gewoon vrolijk & gezellig. We wachten het gewoon maar af. Bedankt voor alle reacties! oh, en dingen waarvan artsen zeggen dat het niet kan: daar geloof ik al jaren niet meer in
Ja Marin spuugde ook altijd meer als ze tandjes kreeg ! En nog doet ze dat.....Bij kiesjes en tandjes.. + bovenstaande
Nou, het is zeker, hoor: hij krijgt zijn eerste 2 tandjes!! (ben blij & tegelijk een beetje triest; nu wordt hij ineens weer veel groter!) Maar de oorzaak van het spugen is dus duidelijk - de tanden Geen twijfel mogelijk.